Subaplarda zaten standart diye bir kavram yoktur farklıdır derken ne demek istediniz biraz daha açarmısınız ne yönden farklıdır ? Ezber,geçiştirici bilgi istemiyorum teknik bilgi olarak cevaplayın mümkünse.Eksantrik lerin kam açılarının farklı olması 8 valf ile yada 16 valf ile ne alakası var bu tamamen motorun yapısı çalışma şartları ile orantılıdır motor hangi açıyı istiyorsa açı o olacaktır (stok değerlerden bahsediyorum) 8 valf yada 16 valf olmasının açıyı değiştirmesi ile ne alakası var binlerce motor çeşiti var hepsini ölçüp tarttınızmıda 8 valf ler şu açıyı 16 valfler şu açıyı kullanır demeye getiriyorsunuz ? bunu bu şekilde kafamıza göre bir kalıba sokamayız yanlış anlamayın ama ezber konuşuyorsunuz .
Ayrıca karışım yapmak için herhangi bir tasarıma gerek yok zaten bir çok motorda enjektör direk yanma odasına bakar burada karışım ister istemez silindir içerisinde gerçekleşir bu yüzden 16 valf sistemlerin karışım ile bir alakası yoktur 16 valf teknolojisinin tek amacı silindirlerin daha rahat hava emişini sağlamaktır bununda en basit örneği ince bir pipeti dudaklarınızn arasına koyup içimize çekmeye çalışmak ve aynı işlemi daha kalın bir pipet ile tekrarlamaktır aradaki fark tam olarak 8 valf ile 16 valf arasındaki farkı gösterir sonuçta iki şekildede içimize çektiğimiz hava hacmi aynı olur ancak birinde daha kolay çekerken diğerinde çok daha zor çekeriz nedeni ise belli fizik kuralları.Siz hala bunun tersini savunuyorsanız neye göre savunduğunuzu lütfen detaylı belgeleyin.
Aslında bu olay tıpkı ilk zamanlarda tek nokta enjeksiyon sistemler çıkıp sonralarda bu teknoloji geliştirilerek çok nokta enjeksiyon sistemlerinin geliştirilmesine benziyor.Diğer konu ise tüm silindirlerin yanma odası hacmi toplamı motorun cc değerini belirler ama bizim konumuz sıkıştırma oranı idi yanma odası değil eğer bir motorun sıkıştırma oranı atıyorum 14:1 ise bu oldukça yüksek yani yanma odası hacminin küçük olduğu anlamına gelir kısaca yüksek sıkıştırma oranı düşük yanma odası hacmi dir bunuda en iyi örneği 1.6 lt. den 185 hp çıkaran ek9 kodlu civic motorudur.
Son olarak kullandığınız imalı kelimeler ve tavırlarınızdan anladığım kadarı ile sanki bilgi tartışması yavaş yavaş saygı yoksunluğuna seviye düşüklüğüne bürünmek üzere güzel ülkemin insanları ile hiçbir şey haddinde sınırında ve ölçüsünde tartışılamıyor ne yazıkki olayı bir saatten sonra şahsi bir mesele haline getirip büsbütün farklı bir durum ortaya çıkabiliyor o yüzden daha fazla uzatmayacağım merak etmeyin hala iddia edeceğiniz takdirde size google yi önerip araştırmalar yapmanızı tavsiye edeceğim eminim hangi konularda yanıldığınızı (doğrusunun benim söylediğim gibi olduğunu söylemiyorum) doğrusunun ne olduğunu göreceksiniz.
Not : s2000 lerde “vetec” teknolojisi kullanılmıyor hoda s2000 ler ne yazıkki “i-vetec “tir ..
BAK ŞUNU DİYEYİM SANA...DAHA FAZLA BİLGİ VERMEK İSTEMİYORUM...BU BİLGİLERİ KİME SORARSAN SOR MEVCUT BİLGİLERDİR..AMA İNANMASI SANA KALMIŞ....
SIKIŞTIRMANIN SUBABTAN OLDUĞU ANLADIN VE ŞİMDİ İ-VETEC DEMİŞSİN...ELEŞTİRCEK YER KALMADI SANIRIM İ KOYMAYI UNUTTUM DİYE NOT ÇİZERSİN
HANİ SIKIŞTIRMA SIKIŞTIRMA FARKLIYDI...
ÖRNEK VERMİŞSİN GÜZEL KARDEŞİM CİVİC OLMUŞ...AMA ALTINDA YİNE HONDA..YİNE KISA STOKER...SANA TAVSİYEM SEN KISA STOKERİN NE OLDUĞUNU BİLMİYORSUN SANIRIM..KISA STOKERLİ PİSTONUN GENİŞLİĞİ BÜYÜKTÜR...DEDİĞİN CİVİCDE 1.6 KISA AKILLI SUBABLAR YATIYO..
2.BEN BİLGİLERİ GOOGLEDEN DEĞİL,GERÇEĞİDE BAKARIM ARAŞTIRIRIM(SANAYİ
)
İSTERSEN BUL BİR HONDACI SOR..YADA GOOGLEDEN DEĞİL,SANAYİDE GEZ ÜSTÜ AÇILMIŞ CİVİC BULURSUN ORDA BAKARSIN
DAHA FAZLA BİLGİ VERMEK İSTEMİYORUM..SANA TAVSİYEM BU TÜR ŞEYLER GOOGLEDEN DEĞİL,GERCEĞİNDE ARA...