Gönderen Konu: karbüratörlü araca spor hava filtresi takıp nasıl iyi ses alabilirim?  (Okunma sayısı 44969 defa)

Çevrimdışı 0M42

  • İleti: 53
  • Çoksa torkun,olmasın korkun..
    • Profili Görüntüle
İkisi zaten birbiri ile bağlantılıdır daha kalın boru daha rahat emiş anlamına gelir.
« Son Düzenleme: 16 Temmuz 2010, 13:22:59 Gönderen: 0M42 »
Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça,her birimiz birer simurg olmayı göze almadıkça bataklığımızda,tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız ..

Logged

Çevrimdışı mk1gti09

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
sen çok biliyosun, ben daha yeni olduğum için bilmiyorum. hayatım da da hiç sünger filtre falan kullanmadım. sen hayatında throttle body gördün mü? gördüysen ne işe yaradığını bilir misin? Grup A araçlarda neden throttle body kullanılır (filtre kullanılmaz)? kimsin nesin nerden geldin bilmiyorum ama benim lafımı alıntı yapıp da bana bişeyler öğretmeye kalkma... emişin daha kuvvetli olması için fizik kanunları gereği havanın önündeki direnci kaldırmak gerekir... filtre demek ekstra direnç demektir...

M. Can ÇİMİR - Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu
1.si lafını alıntı yaptığım falan yok vede biz burda insancıl şekilde tartışıyoruz..Ne demek öğretmeye kalkma!Ben kimseye birşeyler öğretmek niyetinte değilim..insacıl şekilde muhabett ederek tartışmak yerine bu şekilde ucuz kelimelere kullanarak olayı kötüleştiriyosun..
KONUMUZ NASIL SES ALIRIZ..Sen direk muhabeti Wrcye cekmişsin..Filitre tabiki dirençtir ve Grup A araçlarında kullanılmaz tamamen performansa yönelik çalışmalar...2.Si demişsinki filitresiz daha cok ses alırsın..Sen filitresiz gez bende sıradan acık filitresiyle bak bakalım kim daha cok ses alıcak  ;D Sonuçta KONUMUZ SES..WRC DEĞİL..Arabanın emiş hızı artırabilirim vede daha cok ses alabilirim..Bunuda hava borularını küçülterekde yapabilirim..Ben bir şey görmedim...Gördüğüm filitresiz daha cok ses aldığım  :D :D
« Son Düzenleme: 16 Temmuz 2010, 21:02:57 Gönderen: mk1gti09 »

Çevrimdışı mk1gti09

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
Gerekli olan hava 8 valf olan bir sistemde verimli,kayıbın az olduğu bir şekilde silindirlere iletilebilseydi 16 valf sistemler üretilmez geliştirilmezdi.Sizin mantığınıza göre 8 valf bir motorun subap ları daha büyük o zamanda 16 valf motorlarında çifter çalışan subapları var yani ha büyük bir delik ha küçük iki delik düz mantıkta pekte bir farkı yoktur ancak işin özü tabiî ki böyle değildir 8 valf lerin subap ları ne yazıkki daha büyük değildir neye dayanarak söylendi bu anlayamadım ayrıca 8 valf eski ve bir çok markanın üretiminden kaldırdığı bir telolojidir hala günümüzde tek tük markalarda 8 valf motor üretilmesinin tek nedeni ise maliyettir başka bir açıklamasıda yoktur.

Hava emiş konusuna gelirsek tekrar belirtmek istiyorum bu işin enjeksiyon yada karburatör ile alakası yoktur havayı tabikide karburatör emmez bu işin tamamen piston strok`u kurs hacmi ile alakası vardır.İki motor düşünün ikisi birbirinin aynısı olsun sadece tek farkları biri 16 valf enjeksiyonlu diğeri ise 8 valf karburatörlü olsun geri kalan her şey birbirinin aynısı olsun sonuç ne olur ? Tabiki iki motorunda emdiği hava metreküp cinsinden aynı olur çünkü pistonun ÜÖN den AÖN ye inerken strok boyunca emeceği hava bellidir 16 valf in buradaki rölü piston başına emme ye dair iki subap düştüğünden pistonun emdiği havayı kolaylaştırmak,daha rahat nefes almasını sağlamaktır “Sonuçta kısa pistonlu araçlar birim saniyede daha cok hava çeker” teoriside yanlıştır aynı hacimde kısa stroklu bir motor ile uzun sotroklu bir motor 1000 d/dk da sabitlense uzun stroklu motorun emdiği hava metreküp cinsinden daha fazla olacaktır.

Honda s2000 ve Formula örnekleri verilmiş ama bu örnekler benim lehime olmuş s2000 ler zaten 16 subaptır Formula motorları ise 48 subaptır ayrıca s2000 lerin sıkıştırma oranı bir hayli yüksektir (yani yanma odası küçüktür) 11.7 : 1 gibi bir değeri vardır bu çok iyi bir değerdir wrc araçlarının sıkıştırma oranlarının minimum 13:1 den başladığını göz önüne alırsak.
Bazı markaların subabları farklıdır(8v ve 16v için)..Kimi egzantrik kimi subab boyutları..Gördüklerim dayanarak  söylüyorum..16 v subabların egzantirkleri biraz daha küçüktür(Derece yönünden)!!VE dereceli egzantrik mantığı burdan çıkar...Şunuda söyleyim 16 V havayı daha iyi çektiği rolu yok..Sadece emişi 2 notadan yaparak daha iyi bir karışım yapmak...S2000 olayı gelince önceki yorumlarında buna destekliyor..Şunuda söyleyim sen yanma odasıyla sıkıştırma odasıyla kıyaslıyorsan yanılıyosun..evet S2000 yanma odası büyük...Sıkıştırma diyosanda yanma odası büyük diye sıkıştırma az olcak diye birşey yok..Onlar ayrı olaylar!!Bunuda unutma!!Burda olay formulaya kaymış   :D :D Sanırım şimdi OFF ROAD yapcaz

Çevrimdışı mk1gti09

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
Şunuda  söyleyim sabit devirde uzun stroklu araçın kısa stroklu araçtan daha fazla hava çekeceği yalan  :D :D :D Çünkü uzun olanın derinliği,kısa olanında genişliği vardır..Bu yüzden ikiside aynı havaya çeker..Örnek 4silindirli 2000cc bir araçın piston başına 500cc düşer yanii..bu uzunda kısada olsa aynıdır  :D ..Kısa stroklu ilerleyen devirde emişini,daha cok devir çevirdiği için belli eder...

Çevrimdışı mk1gti09

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
İstersen yanma odasının büyük olmasının sıkıştırmanın az olmacağını açıklayım...O olaylar tamamen farklıdır,düz mantıkla düşünmeyin olayı..Hacim fazla diyipte basınçın düşük olcağına düşünme..ODA TAMAMEN SUBABLARDA BİTİYO..Subablamaların zamanlamalarında bitiyo..Honda S2000de V-tech teknolıjisi vardır bilmem duydun mu..akıllı subab zamanlamasıyla güçünü ordan alıyo..Hatta hondacılar kendi aralarında 4.000devirden sonra v-tech açılıyo muhabeti vardır..Yada  şöyle diyeyim yanma odaları sabitken dereceli egzantrik çaksam sıkıştırma artar..Turbo çaksam sıkıştırma artar..Yani oda büyük diye sıkıştırma çok olamaz diye bir kavram yoktur  :saygılar :saygılar :saygılar :saygılar :saygılar :saygılar
« Son Düzenleme: 16 Temmuz 2010, 17:53:57 Gönderen: mk1gti09 »

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ya boşverin okadar derin konulara.. Ben kendi aracımın sesinden çok memnunun 3500 devirden sonra yükselen bir motor sesi var o beni herzaman mest eder. Hava filtresi farklı markalar denk geliyor buda sesi biraz değiştiriyor ama hava filterisinin oradan gelen ses çok önemli bir yol oynamıyor, bende tüm ses emme manifoldundan çıkıyor..
« Son Düzenleme: 16 Temmuz 2010, 18:07:56 Gönderen: Mk1GTI »
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı mk1gti09

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
Ya boşverin okadar derin konulara.. Ben kendi aracımın sesinden çok memnunun 3500 devirden sonra yükselen bir motor sesi var o beni herzaman mest eder. Hava filtresi farklı markalar denk geliyor buda sesi biraz değiştiriyor ama hava filterisinin oradan gelen ses çok öenmli bir tol oynamıyor, bende tüm ses emme manifoldundan çıkıyor..
Aynen adaş 82 mk1 gti 8V ama nasıl böğrüyo

Çevrimdışı mecamir

  • İleti: 1052
  • Doğuştan VW'ci...
    • Profili Görüntüle
Komiserim kuzenim sakin ol :D Meslektaşlarına kıl oluyordum zaten,dünden sonra max.derecede kıl oluyorum artık,jantıma zarar vermiş şerefisizler park yasak işareti olmayan yoldan çekerken.. :t

Onlara ben de kıl oluyorum da yapacak bişey yok :) Geliyorum haftaya, Avrupa Ralli Şampiyonası var ;)

filtre konusunda yorum yapmaya gerek görmüyorum, stock motora filtre takıp mastrübasyon yapmak bana çok saçma geliyor...

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
İstersen yanma odasının büyük olmasının sıkıştırmanın az olmacağını açıklayım...O olaylar tamamen farklıdır,düz mantıkla düşünmeyin olayı..Hacim fazla diyipte basınçın düşük olcağına düşünme..ODA TAMAMEN SUBABLARDA BİTİYO..Subablamaların zamanlamalarında bitiyo..Honda S2000de V-tech teknolıjisi vardır bilmem duydun mu..akıllı subab zamanlamasıyla güçünü ordan alıyo..Hatta hondacılar kendi aralarında 4.000devirden sonra v-tech açılıyo muhabeti vardır..Yada  şöyle diyeyim yanma odaları sabitken dereceli egzantrik çaksam sıkıştırma artar..Turbo çaksam sıkıştırma artar..Yani oda büyük diye sıkıştırma çok olamaz diye bir kavram yoktur  :saygılar :saygılar :saygılar :saygılar :saygılar :saygılar
kardeşim gene döktürmüşsün bilgiler süper hepsini okudum. kusura bakmayın arkadaşlar bayağı bir zaman giremedim ablamın düğünü felan vardı fırsat bulamadım şimdi girdim nete. gene sağlam bilgiler var burda  :)
 filtreyi taktığım zaman öyle beklediğim kadar filtre sesi gelmedi zamanında şu an zaten aracı kullanmıyom. benim sıkıntım şu: filtre sesi geliyor fakat 4500 devirden sonra motor sesinden filtre sesini duymaya fırsatım olmuyor bide devir saatini tam yatırdığımı düşününce filtre vede sesi, yalan oluyor ;D

Çevrimdışı halilom

  • İleti: 285
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: Trabzon
kusura bakmayın arkadaşlar bayağı bir zaman giremedim ablamın düğünü felan vardı fırsat bulamadım şimdi girdim nete. gene sağlam bilgiler var burda  :)
 filtreyi taktığım zaman öyle beklediğim kadar filtre sesi gelmedi zamanında şu an zaten aracı kullanmıyom. benim sıkıntım şu: filtre sesi geliyor fakat 4500 devirden sonra motor sesinden filtre sesini duymaya fırsatım olmuyor bide devir saatini tam yatırdığımı düşününce filtre vede sesi, yalan oluyor ;D

hocam sende arttın ortaya bişey çektin gittin vatandaş birbirine girdi burda  :D

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Kim kimle girdi neden girdi ne zor şeymiş bu arabya nefes aldırmak.. Hiç ummadığın filtre bi bakmışın yürrü be koçum dermiş bööööööööööünnnnnn böööööööüüüünnnnn  ;D ;D ;D
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı mk1gti09

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
kardeşim gene döktürmüşsün bilgiler süper hepsini okudum. kusura bakmayın arkadaşlar bayağı bir zaman giremedim ablamın düğünü felan vardı fırsat bulamadım şimdi girdim nete. gene sağlam bilgiler var burda  :)
 filtreyi taktığım zaman öyle beklediğim kadar filtre sesi gelmedi zamanında şu an zaten aracı kullanmıyom. benim sıkıntım şu: filtre sesi geliyor fakat 4500 devirden sonra motor sesinden filtre sesini duymaya fırsatım olmuyor bide devir saatini tam yatırdığımı düşününce filtre vede sesi, yalan oluyor ;D
vallahi kardeşim öyle oldu yapcak birşey yok..Ben sadece bildiğim bilgilerimi sundum  :t :t Nasıl bir konu açtın sen öyle  :D :D Filitreden soktuk havayı,pistonlarda pişirdik..Egzosla kirlettik havayı  :D :D

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Valla erhan karadenizli balkanlardan bi sokar denize nefesi taaaaaa hazarda aldırır :D :D
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı 0M42

  • İleti: 53
  • Çoksa torkun,olmasın korkun..
    • Profili Görüntüle
Subaplarda zaten standart diye bir kavram yoktur farklıdır derken ne demek istediniz biraz daha açarmısınız ne yönden farklıdır ? Ezber,geçiştirici bilgi istemiyorum teknik bilgi olarak cevaplayın mümkünse.Eksantrik lerin kam açılarının farklı olması 8 valf ile yada 16 valf ile ne alakası var bu tamamen motorun yapısı çalışma şartları ile orantılıdır motor hangi açıyı istiyorsa açı o olacaktır (stok değerlerden bahsediyorum)  8 valf yada 16 valf olmasının açıyı değiştirmesi ile ne alakası var binlerce motor çeşiti var hepsini ölçüp tarttınızmıda 8 valf ler şu açıyı 16 valfler şu açıyı kullanır demeye getiriyorsunuz ?  bunu bu şekilde kafamıza göre bir kalıba sokamayız yanlış anlamayın ama ezber konuşuyorsunuz .
Ayrıca karışım yapmak için herhangi bir tasarıma gerek yok zaten bir çok motorda enjektör direk yanma odasına bakar burada karışım ister istemez silindir içerisinde gerçekleşir bu yüzden 16 valf sistemlerin karışım ile bir alakası yoktur 16 valf teknolojisinin tek amacı silindirlerin daha rahat hava emişini sağlamaktır bununda en basit örneği ince bir pipeti dudaklarınızn arasına koyup içimize çekmeye çalışmak ve aynı işlemi daha kalın bir pipet ile tekrarlamaktır aradaki fark tam olarak 8 valf ile 16 valf arasındaki farkı gösterir sonuçta iki şekildede içimize çektiğimiz hava hacmi aynı olur ancak birinde daha kolay çekerken diğerinde çok daha zor çekeriz nedeni ise belli fizik kuralları.Siz hala bunun tersini savunuyorsanız neye göre savunduğunuzu lütfen detaylı belgeleyin.
Aslında bu olay tıpkı ilk zamanlarda tek nokta enjeksiyon sistemler çıkıp sonralarda bu teknoloji geliştirilerek çok nokta enjeksiyon sistemlerinin geliştirilmesine benziyor.Diğer konu ise tüm silindirlerin yanma odası hacmi toplamı motorun cc değerini belirler ama bizim konumuz sıkıştırma oranı idi yanma odası değil eğer bir motorun sıkıştırma oranı atıyorum 14:1 ise bu oldukça yüksek yani yanma odası hacminin küçük olduğu anlamına gelir kısaca yüksek sıkıştırma oranı düşük yanma odası hacmi dir bunuda en iyi örneği 1.6 lt. den 185 hp çıkaran ek9 kodlu civic motorudur.
Son olarak kullandığınız imalı kelimeler ve tavırlarınızdan anladığım kadarı ile sanki bilgi tartışması yavaş yavaş saygı yoksunluğuna seviye düşüklüğüne bürünmek üzere güzel ülkemin insanları ile hiçbir şey haddinde sınırında ve ölçüsünde tartışılamıyor ne yazıkki olayı bir saatten sonra şahsi bir mesele haline getirip büsbütün farklı bir durum ortaya çıkabiliyor o yüzden daha fazla uzatmayacağım merak etmeyin hala iddia edeceğiniz takdirde size google yi önerip araştırmalar yapmanızı tavsiye edeceğim eminim hangi konularda yanıldığınızı (doğrusunun benim söylediğim gibi olduğunu söylemiyorum) doğrusunun ne olduğunu göreceksiniz.

Not : s2000 lerde “vetec” teknolojisi kullanılmıyor hoda s2000 ler ne yazıkki “i-vetec “tir ..
Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça,her birimiz birer simurg olmayı göze almadıkça bataklığımızda,tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız ..