Gönderen Konu: karbüratörlü araca spor hava filtresi takıp nasıl iyi ses alabilirim?  (Okunma sayısı 44978 defa)

Çevrimdışı mk1gti09

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
Subaplarda zaten standart diye bir kavram yoktur farklıdır derken ne demek istediniz biraz daha açarmısınız ne yönden farklıdır ? Ezber,geçiştirici bilgi istemiyorum teknik bilgi olarak cevaplayın mümkünse.Eksantrik lerin kam açılarının farklı olması 8 valf ile yada 16 valf ile ne alakası var bu tamamen motorun yapısı çalışma şartları ile orantılıdır motor hangi açıyı istiyorsa açı o olacaktır (stok değerlerden bahsediyorum)  8 valf yada 16 valf olmasının açıyı değiştirmesi ile ne alakası var binlerce motor çeşiti var hepsini ölçüp tarttınızmıda 8 valf ler şu açıyı 16 valfler şu açıyı kullanır demeye getiriyorsunuz ?  bunu bu şekilde kafamıza göre bir kalıba sokamayız yanlış anlamayın ama ezber konuşuyorsunuz .
Ayrıca karışım yapmak için herhangi bir tasarıma gerek yok zaten bir çok motorda enjektör direk yanma odasına bakar burada karışım ister istemez silindir içerisinde gerçekleşir bu yüzden 16 valf sistemlerin karışım ile bir alakası yoktur 16 valf teknolojisinin tek amacı silindirlerin daha rahat hava emişini sağlamaktır bununda en basit örneği ince bir pipeti dudaklarınızn arasına koyup içimize çekmeye çalışmak ve aynı işlemi daha kalın bir pipet ile tekrarlamaktır aradaki fark tam olarak 8 valf ile 16 valf arasındaki farkı gösterir sonuçta iki şekildede içimize çektiğimiz hava hacmi aynı olur ancak birinde daha kolay çekerken diğerinde çok daha zor çekeriz nedeni ise belli fizik kuralları.Siz hala bunun tersini savunuyorsanız neye göre savunduğunuzu lütfen detaylı belgeleyin.
Aslında bu olay tıpkı ilk zamanlarda tek nokta enjeksiyon sistemler çıkıp sonralarda bu teknoloji geliştirilerek çok nokta enjeksiyon sistemlerinin geliştirilmesine benziyor.Diğer konu ise tüm silindirlerin yanma odası hacmi toplamı motorun cc değerini belirler ama bizim konumuz sıkıştırma oranı idi yanma odası değil eğer bir motorun sıkıştırma oranı atıyorum 14:1 ise bu oldukça yüksek yani yanma odası hacminin küçük olduğu anlamına gelir kısaca yüksek sıkıştırma oranı düşük yanma odası hacmi dir bunuda en iyi örneği 1.6 lt. den 185 hp çıkaran ek9 kodlu civic motorudur.
Son olarak kullandığınız imalı kelimeler ve tavırlarınızdan anladığım kadarı ile sanki bilgi tartışması yavaş yavaş saygı yoksunluğuna seviye düşüklüğüne bürünmek üzere güzel ülkemin insanları ile hiçbir şey haddinde sınırında ve ölçüsünde tartışılamıyor ne yazıkki olayı bir saatten sonra şahsi bir mesele haline getirip büsbütün farklı bir durum ortaya çıkabiliyor o yüzden daha fazla uzatmayacağım merak etmeyin hala iddia edeceğiniz takdirde size google yi önerip araştırmalar yapmanızı tavsiye edeceğim eminim hangi konularda yanıldığınızı (doğrusunun benim söylediğim gibi olduğunu söylemiyorum) doğrusunun ne olduğunu göreceksiniz.

Not : s2000 lerde “vetec” teknolojisi kullanılmıyor hoda s2000 ler ne yazıkki “i-vetec “tir ..

BAK ŞUNU DİYEYİM SANA...DAHA FAZLA BİLGİ VERMEK İSTEMİYORUM...BU BİLGİLERİ KİME SORARSAN SOR MEVCUT BİLGİLERDİR..AMA İNANMASI SANA KALMIŞ....

SIKIŞTIRMANIN SUBABTAN OLDUĞU ANLADIN VE ŞİMDİ İ-VETEC DEMİŞSİN...ELEŞTİRCEK YER KALMADI SANIRIM İ KOYMAYI UNUTTUM DİYE NOT ÇİZERSİN  :D HANİ SIKIŞTIRMA SIKIŞTIRMA FARKLIYDI...
ÖRNEK VERMİŞSİN GÜZEL KARDEŞİM CİVİC OLMUŞ...AMA ALTINDA YİNE HONDA..YİNE KISA STOKER...SANA TAVSİYEM SEN KISA STOKERİN NE OLDUĞUNU BİLMİYORSUN SANIRIM..KISA STOKERLİ PİSTONUN GENİŞLİĞİ BÜYÜKTÜR...DEDİĞİN CİVİCDE 1.6 KISA AKILLI SUBABLAR YATIYO..
2.BEN BİLGİLERİ GOOGLEDEN DEĞİL,GERÇEĞİDE BAKARIM ARAŞTIRIRIM(SANAYİ  :D)
İSTERSEN BUL BİR HONDACI SOR..YADA GOOGLEDEN DEĞİL,SANAYİDE GEZ ÜSTÜ AÇILMIŞ CİVİC BULURSUN ORDA BAKARSIN


DAHA FAZLA BİLGİ VERMEK İSTEMİYORUM..SANA TAVSİYEM BU TÜR ŞEYLER GOOGLEDEN DEĞİL,GERCEĞİNDE ARA...

Logged

Çevrimdışı mk1gti09

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle

Kısa stokerli Honda 16v motoru...Pistonlar ne kadar geniş ve geniş olmasının sonuçunda büyük yanma odası...

Çevrimdışı 0M42

  • İleti: 53
  • Çoksa torkun,olmasın korkun..
    • Profili Görüntüle
Amacım sizi eleştirmek değil siz zaten baştan yanlış yoldasınız sizi eleştirmek ne haddime ancak vetec ile i-vetec aynı şey değildir o yüzden altını çizmek istedim siz olayı istediğiniz şekle bürümek istediğiniz için ne söylemek istediğimi anlayamıyorsunuz yada istediğiniz şekilde yön vermeye çalışıyorsunuz hepsi bu.Yanma odasının sadece genişlikten ibaret olduğunu sanıyorsunuz halbuki çok daha fazla faktörler var sıkıştırma oranının subap lar ile uzaktan yakında hiçbir alakası yoktur siz daha sorduğum bir çok sorunun cevabını veremiyorsunuz sanayide bir şeyler görmüş iki anahtar tutmuşsunuz muhtemelen durum bu hali almıştır konuşma tavırlarınız bilgileriniz bunu gösteriyor.
Dilinizden düşürmediğiniz “stroker” diye bir terimde teoride yoktur sanayici olduğunuz buradan belli “stroker kit” ler mevcuttur ancak stok motorlardan bahsettiğimiz için stroker kit ler mevzu bahisimiz değildir ben teknik olarak konuşurum siz kulaktan dolma sanayi ağzı ile konuşursunuz beklide bu yüzden anlaşamıyoruz doğal olarak sotroker değilde kurs hacmi bilirim ben .
Google konusuna gelirsek aramayı bilirseniz çok sağlam bilgilere ulaşırsınız internet bilgi çöplüğü olduğu kadar aynı zamandada bilgi hazinesidir yeterki arama yapmasını bilelim “gerçeğinden arama” meselesine gelince ben zaten bu işin içindeyim yani “gerçek benim” ..
Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça,her birimiz birer simurg olmayı göze almadıkça bataklığımızda,tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız ..

Çevrimdışı mk1gti09

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
“gerçek benim”..Evet gerçek sensin...Onun için daha fazla yorum yada vebenseri şeyler yazmak istemiyorum...Bildiğim daha bilgiler var sıkıştırmayla ama daha açıklama gereği bile duymuyorum artık..Ben yorumlarımı sebebleriyle açıkladım..Piston yerinede' Tokmak ' dicem bundan sonrada..VERİLEN TÜM SORULARIN CEVAPIDA 'GERÇEK SENSİN'  :D :D :D :D :D :D :D

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Yaf ne motormuş bu sizin motorun contasını yaktırdı valla değmez arkadaşlar ne gerek var böyle duellolara.. Herkezin bilgisi kendine doğrudur o yüzden bildiğinizi paylaşın , yorum yapın yanlışı doğruyu kabul ettirmek yerine güzel güzel muhabbet çerçevesinde yolunuza devam edin burası amatör ruhlu araçlarına gönül vermiş kişilerin forumu o yüzden çok fazla detaya girip hem kendi kafanızı bulandırmayın hem okuyanların..

 Motor teknolojileri üreticeye göre farklı farklı teknolojiler ile üretilmekte ama bir gerçek var oda değiştirilemez HAVA ve YAKIT bi şekilde girecek ve bu namıssız  motor çalışacak :D :D :D

« Son Düzenleme: 17 Temmuz 2010, 13:26:38 Gönderen: Mk1GTI »
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı halilom

  • İleti: 285
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: Trabzon
burası amatör ruhlu araçlarına gönül vermiş kişilerin forumu o yüzden çok fazla detaya girip hem kendi kafanızı bulandırmayın hem okuyanların..

 Motor teknolojileri üreticeye göre farklı farklı teknolojiler ile üretilmekte ama bir gerçek var oda değiştirilemez HAVA ve YAKIT bi şekilde girecek ve bu namıssız  motor çalışacak :D :D :D


Erşan abi sana katılıyorum  :tamamdir valla beynim bulandı  :D

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
vallahi kardeşim öyle oldu yapcak birşey yok..Ben sadece bildiğim bilgilerimi sundum  :t :t Nasıl bir konu açtın sen öyle  :D :D Filitreden soktuk havayı,pistonlarda pişirdik..Egzosla kirlettik havayı  :D :D
pistonlardan sonra havayı kirletme işi de bende sorulur boşuna mı 5,5 sene kaldırım mühendisliği okudum ;D ;D

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
tartışma işine bi son verin yau bilen bilmeyen belli zaten kırmayalım birbirimizi. bana baskı balata yollayana 2. ve 3. videste 7000 devire cevireceğim video gönderilir  ;D motor sesini de duyarsınız artık :D not: 3. videstekini daha önce denemedim ;D ;D

Çevrimdışı omertek

  • İleti: 723
    • Profili Görüntüle
Başlığı değiştiriyorum Erhan  :D Karbüratörlü araca spor hava filtresi takıp, sıkıştırıp, bağırtıp motoru nasıl elime alabilirim ?  >:D
1993 RENO TOROS
2000 SEAT CORDOBA 1.6 SXE
1980 VW  MK1 GOLF LD

Çevrimdışı mk1gti09

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
Erşan abi sana katılıyorum  :tamamdir valla beynim bulandı  :D

bende katılıyorum  :tamamdir :tamamdir
Benimde beynim bulandı
« Son Düzenleme: 18 Temmuz 2010, 00:00:36 Gönderen: mk1gti09 »

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Başlığı değiştiriyorum Erhan  :D Karbüratörlü araca spor hava filtresi takıp, sıkıştırıp, bağırtıp motoru nasıl elime alabilirim ?  >:D
zuhahahahaha  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ömerim tutum bu başlığı ;D
ama vw motoru bu öyle kolay kolay ele alınmaz benim araba 288000 de en az bi 50000 de km teli kopuk gezmiştir. şu gavurlar nasıl motor yapıyo ya :) :)

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ben 2 gün önce 230km yol yaptım bunun 40km si size susuz gittim desem nerdeyse inanırmısınınz.
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı omertek

  • İleti: 723
    • Profili Görüntüle
zuhahahahaha  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ömerim tutum bu başlığı ;D
ama vw motoru bu öyle kolay kolay ele alınmaz benim araba 288000 de en az bi 50000 de km teli kopuk gezmiştir. şu gavurlar nasıl motor yapıyo ya :) :)
Ben 2 gün önce 230km yol yaptım bunun 40km si size susuz gittim desem nerdeyse inanırmısınınz.

Tamam abi sizi VW test pilotu ilan ediyorum sağlamlık ve dayanıklılık testleri itinayla yapılır.Ücretler peşin olsun lütfen ;D ;D
1993 RENO TOROS
2000 SEAT CORDOBA 1.6 SXE
1980 VW  MK1 GOLF LD

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
 Test plotu değil yaff şans işte şimdi bi ara aracı sıkıştırıp deneyecem okadar su nereye gitti bulmam lazım.. Okadar yol gittim hararet milim oynamadı bianda fırladı kesin biyerden akıttı suyu.. Erdeğe dönünce kontrol ettim eksiltme yok suda ve temizi, en azından bi sorun olsa yağ karıştırırdı 20km yol yaptım su ilavesinden sonra.. Ama hava inanılmaz sıcaktı arabadan bir çıktım sol kolum amele yanığı olmuştu resmen..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"