Gönderen Konu: Müşteri Memnuniyeti (Doğuş Yetkililerinin Okuması Dileğiyle)  (Okunma sayısı 4608 defa)

Çevrimdışı ozmo

  • İleti: 1197
  • 96 Polo 1.6
    • Profili Görüntüle
Müşteri memnuniyeti...

Porsche firması, 1983 yılında otomotiv sektöründe yankı uyandıracak teknık donanıma sahip bir otomobille pazara girer. Müşterilerinden gelen her türlü yorum ve fikirlere açık olan yönetim, aracın piyasaya sürülmesinden 2 ay sonra ilginç bir şikayet mektubuyla karşılaşır. Müşterinin şikayeti şudur:

"Adım Danny Troatman. New Jersey'de yaşıyorum. Eşim ve çocuklarımla her akşam film seyretmeden önce şehir merkezinde bulunan markete dondurma almaya gidiyorum. Bir ay önce aldığım Porsche marka arabamla tabii ki... Fakat ne ilginçtir, ne zaman çikolatalı veya meyveli dondurma alıp arabama dönsem, araç çalışmıyor. Oysa vanilyalı aldığım zaman aracım rahatlıkla çalışıyor. Bunun bir kaç kere denedim ve her seferinde aynı sonucu aldım. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler"

Bu olay Türkiye'de olsa ne oldurdu? Muhtemelen mektubunuz ciddiye alınmayıp bir kenara fırlatılırdı. Ama hayır! Porsche firmasındaki yetkililer derhal adı geçen bölgeye bir mühendis gönderiyorlar ve sebebini öğreninceye kadar orada kalmasını söylüyorlar. Ertesi gün mühendis New Jersey'e varıyor ve Bay Troatman'la hemen temasa geçiyor. Aynı akşamdan başlamak üzere her akşam üstü mühendisimiz ve Bay Troatman dondurma almak üzere markete gidiyorlar. Gerçekten de çikolatalı ve meyveli dondurma alındığı zaman araba çalışmıyor, vanilyalı alındığı zaman ise rahatlıkla çalışıyor.

Mühendis başlangıçta bu olaya şaşkınlıkla bakıyor fakat bilimsellikten uzaklaşmamaya gayret ediyor. Aradan yaklaşık bir ay geçiyor. Bay Troatman ile her gün markete giden mühendis, sonunda olayı çözüyor.Yeni model Porsche arabalarda kullanılan soğutma sistemi, araç durdurulduktan hemen sonra devreye giriyor ve motor belirli bir ısıya düşene kadar motoru kilitliyor. Markette en çok satılan dondurma ise vanilyalı. Bu yüzden vanilyalı dondurma tezgahı önünde sürekli sıra oluyor. Bay Troatman sıraya girip dondurmasını alana kadar geçen süre, motorun soğuması için yeterli oluyor. Fakat çikolatalı veya meyveli dondurma tezgahı önünde sıra olmadığı için dondurmayı hemen alıp aracına geri dönüyor. Motor ise kilitli olduğu için araç çalışmıyor. Mühendis, raporunu yönetime sunuyor. Piyasadaki araçlar geri toplanıp, gerekli ayarlamalar yapılıyor ve müşterilere yeni haliyle teslim ediliyor.

Buyurun size müşteri memnuniyeti

Logged

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
işin içinde alman var ise sıkıntı yok  8)
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı blackboyss

  • İleti: 446
    • Profili Görüntüle
VW firmasinin sanirim Porsche'da  hisseleri var biraz o hisselerin yüzü suyu hürmetine biraz bulaşabilirse bir şeyler Ne mutlu Kullanıcılara  ;D

Çevrimdışı ethapi

  • İleti: 107
    • Profili Görüntüle
Muhteşem bir hikaye :)

Çevrimdışı al_pacino

  • İleti: 559
    • Profili Görüntüle
burada nasıl karsılayacaklarını söyleyeyim o mektubu okuduklarında:

"Haasssstttttt.....  lan oradan. adama bak bizimla kafa yapıo" diyeceklerdir

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
 Bir atasözü vardır. Müşteri veli niğmettir ama atalarımız bunu söylemekle aradan çekilmiş uygulamasını hemen hemen tüm dünya kabul etmiş bi bizler bunu kabul edememişiz..

 Bırakın ana servisleri sanayideki ustaların %90 ı yaptığı işin arkasında durmuyorki.
« Son Düzenleme: 19 Mart 2010, 14:25:45 Gönderen: Mk1GTI »
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı mustklc

  • İleti: 1623
    • Profili Görüntüle
aynen katılıyorum sana. sat-kaç mantığı var. satana kadar binbir türlü dil döküyorlar. sattıktan sonra yüzüne bile bakmıyorlar :tamamdir
Araba binmek içindir..