sayın ..dgn rumuzlu arkadaşım öncelikle merabalar dilerim .şimdi konumuza gelecek olursak adabdasyon işi tamamen bir servislerin kendine özgü bir tutumu.burada arabadan her hangi bir parca söküldüğü zaman hemen adabdasyon yaptırmak mı lazım hayır cünkü adabdasyon sadece araba beyni değişirse yapılması gereken bir olaydır . onun haricinde her hengi bir parca icin adaptasyon yapılmaz ve yapılamaz.bu kesin bir sonuç ..arac calışmama konusunda izlenecek ilk yol .kelebek temizliği .vakum hava tertibatı kontrolü( hava hortumlarında catlak vs.)hava filitresi sağlamlık kontrolü(herhangi bir kırık varmı diye ) şayet varsa tamiratı yoksa cıkması veya yenisi. okjijen sensörü (temizliği önemli husus temizlik sadece ucucu spreyler ve hava ile olabilir.) üçüncüsü ise labda sensörü(lpg li araclarda ne tazıkki ömrü fazla değil çünkü benzin emisyon değerlerine göre kalibre edilmiş bir parca.bundan dolayı fazla bir uzun vadede işi gercekleştiremiyor.(yani arabadaki ekzos emisyonunu ölçen bir elktronik sensör ona görede yakıt ayarlaması yapan bir parca )sistem bu parca işlemini yerine getirmediğinde otamatik olarak beyin programından calışır .yani bu parca yokmuş gibi.lpg li araclarda fazla sorun haline getirmeyin aksi taktirde cok para harcamış olursunuz. birde ateşleme sistemi konturoli yapılması lazım bobib .buji.kablolar ve ditsbürütör milinde boşluk varmı şeklinde, şayet varsa arabada tekleme ve silkeleme problemi sağ ve sol direksiyonu tam cevirmede devir düşmesi ve stop etmesi gibi bir takım problemler olur. onun icin bunları bilerek yapmak her polo kullanıcıları icin tavsiyedir..tekrar tekrar söylüyorum gaz kelebeği kolay kolay arıza yapan bir parca değildir..sadece ve sadece insanlar tarafından zarar görebilir.mekenik bir parcadır.temizleme esnasında ortadaki kılepe zorlanmak kaydı ile acısını değiştirir ve bu tür arızalara sebeb olur..birde her sprey temizlikte kullanılmaz .bazıları ilk anda işlemini yapar belli bir zaman sonra yağlamayı kesib tutukluk yapar.lütfen bu konuya çok dikkat edin slm...