Gönderen Konu: Siteyle Tanışmak ve Golf MK1 GTI Almak...  (Okunma sayısı 24061 defa)

Çevrimdışı Parsia

  • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Siteyle Tanışmak ve Golf MK1 GTI Almak...
« : 31 Mart 2010, 13:04:07 »
Önce kendimi tanıtayım, hiç biriniz tanımıyorsunuz beni ne de olsa. Adım Emir, Uludağ Üniversitesinde okuyorum, aslen İstanbul'da yaşıyorum. Yaşım 20, boyum 1.75, ölçülerim, eheh neyse ölçüleri geçelim, enine boyuna geniş bi insanım  :D Doğduğumdan beri müthiş bir araba hastalığı var bende, hatta annemin söylemesine göre, ilk söylediğim kelime arabaymış 8-9 aylıkken. Yine annemin söylemesine göre 1,5 - 2 yaşındayken 10 dakikalık yürüme yolunu 45 dakikada gidermişiz, çünkü her gördüğüm arabaya sarılıp öpüyormuşum. Alman aracı hastalığı var bende, nerden kaptım bu virüsü bilmiyorum ama Vw olsun, Porsche olsun, Bmw olsun alayının hastasıyım. Tabiki lotodan ikramiye çıkmadığı için Porsche ve Bmw'ye ulaşmak biraz hayalperestlik oluyor. Bu yüzden de yıllardır bir Mk1 Gti alma hevesi var içimde. Artık yaş kemale erdi, ben de muradıma ereyim diyorum. Henüz ortada kesin bir şey yok, peder beyi dürtmek için bilgi topluyorum. Bir kaç sorum olacak sizlere, cevaplarsanız şu yeni yetme citiay aşığını mutlu edersiniz.

1- Ucuz yollu ama kolay toplanabilecek bir mk1 gti'ı aşağı yukarı kaça alabilirim? Alırken dikkat etmem gereken şeyler nelerdir?
2- Görüntü benim için önemli, kaporta boya, macun, pütür, izolasyon hatta komple soyulup iyice temizlenip boyanması ne kadar tutar?
3- Hız da benim için önemli, baba ve sülale mesleği genelde otomotiv üzerine olduğu için zibilyon çeşit araba sürdüm, hızlı bir araba istiyorum. Motorun iyi duruma getirilmesi ve aşağı yukarı 200 hp güce ulaşması için yapılması gerekenler ve masrafı ne kadar tutabilir?
4- Çakma yan sanayi dandik parçalar yerine, orjinal parçalar Türkiye'de ne kadar bulunur? Bulunmazsa Almanya'dan getirmenin zorlukları neler olabilir?
5- El becerim iyidir ve motorlardan iyi anlarım. Kendi kendime yapabileceğim şeyler neler olabilir?
6- Tabiki bu işin sonu yok ama araba ve ortalama derecede toplanması için gereken para aşağı yukarı ne olur?
7- Ortalama ne kadar yakar bu arabalar?

Bu kadar soru sormamın nedeni, yukarıda da belirttiğim gibi baba mesleğinin otomotiv sektöründe olması. Etraflıca bilgi toplayıp, babamın karşısına çıkıp o'nu kandırmam gerek." Ulan çocuk gerçekten istiyor ve altından kalkabilir demekki" demeli peder bey. Başka türlü bana akülü araba bile almaz. Bu arada jant, lastik, yağ, filtre, ıvır zıvır aksesuar ücretlerini katmayın yukarıdaki tutarların içine, çünkü baba mesleği bu. Belki bilen bilir, Karakuş Otomotiv, İstanbul'da. Bu yüzden bu tarz şeyleri bedavaya veya çok ucuza getirebilirim. Şimdiden ilginiz ve alakanız için teşekkür ederim.
If everything seems under control, you're just not going fast enough...

Logged

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Ynt: Siteyle Tanışmak ve Golf MK1 GTI Almak...
« Yanıtla #1 : 31 Mart 2010, 13:19:33 »
kardeşim öncelikle mk1 virüsü bulaşmış bir hasta olarak aramıza hoşgeldin ;)
şimdi gelelim sorularının cevaplarına aslen dediğin soruların cevabı Erşan abimizde ama bildiğim kadarı ile tam olarak cevaplamaya çalışıyım.
1)       öncelikle türkiyede gerçekten orjinal ve gti bulman biraz zor bunu bil.
2)       kaporta işlemleri aracın durumuna göre çok iyi ise 500-1000 kötü ise 2000 tl yi bulabilir. boya işi de aynı kopmle çok iyi bir boya yaptıracaksan 1500 tl yi gözden çıkarman gerek.
3)      200 hp işi sitedeki herkezin hayali fakat 200 hp arabası olan bir mk1 aramızda maalesef yok (türkiyede) yaparsan ilk olursun bildiğim kadarı ile. onun maliyeti en az 2000 tl. ki bunu düz motorlara yüklemen bayağı zor kesinlikle turbo işine el atman gerekir çok detaylı ve iyi ellerde yapılması gereken bir işlemdir.
4)      parça bulma işinde sitedeki herkez yardımcı olur bu sitenin en güzel tarafı zaten o herkez birbirine yardım etmek için sıraya girer. parçalar da nerde ise tofaş fiyatına.
5)     motordan ben de anlarım diyorum ama demekle olmuyo iyi bir usta iyi bir motor demektir senin yapacağın şeyler sınırlıdır.
6-7) aracı gerçekten iyi toplayacam diyosan tabiki aracın ilk durumu çok  önemli 200 hp lik motoru da eklersek en az 6000 tl. ama dediğim gibi aracın kaporta boya masrafı olmaz bu fiyat düşer haa tamamen kötü olur durumu o zaman 6000 de yetmez. şu an 4 4lük iyi bir gti alman en için  en az 8000-10000 tl gerekir sitede full yapılı satan arkadaşlar var onlardan alırsan hiçbişe yapmadan sorunsuz binersin. mk1 toplmak: emek, sabır, sevgi, ve para demek. kolay gelsin kardeşim....
« Son Düzenleme: 31 Mart 2010, 13:21:15 Gönderen: braveheart53 »

Çevrimdışı Parsia

  • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Ynt: Siteyle Tanışmak ve Golf MK1 GTI Almak...
« Yanıtla #2 : 31 Mart 2010, 13:27:34 »
teşekkür ederim (: emek, sabır, sevgi çok. para için de pederbank'a başvurmam lazım (: 200 hp işine gelince, aslında arabayı alıp toplattıktan sonra o kısmı daha kolay, çünkü babam bu işe girişirse, tam girişir. mühim olan ikna etmek.
If everything seems under control, you're just not going fast enough...

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Siteyle Tanışmak ve Golf MK1 GTI Almak...
« Yanıtla #3 : 31 Mart 2010, 13:39:14 »
Hoşgeldin mk1 virüsü kapmış fani :)

 Hemen kesin bir cevap vericem sana.. Madem 200hp gibi bir isteğin var ozaman Orjinal GTI olarak mk1 bakmana gerek yok. Eli yüzü düzgün bir kasa bul bu kasa 81-83 G kasa olsun ve buna mk4 20v 1,8T motorunu swaplamaya bak ama tabi ilk önce Kasayı güzelce elden geçirmende fayda var yoksa bukadar gücün altında kasa sana uzun süre hizmet edemeyebilir..

 İstanbul piyasasında düzgün bir işçilik ile karoser işlemi buna şasilerin dikme işleminide eklersek 2000bin TL den aşağı patlamaz ama bu yatırım kasanın günümüz şartlarında ve istediğin güç karşısında seni üzmeyecektir.. Boya işine gelince 1. kalite bir boya işlemi şuan sanırım 1500TL den aşağıya olmaz ama üzerinde sineklere sörf yaptırırsın orası garanti olur..

 Bide 200HP güç ü frenlemen gerekecektir bunun için ya hazır kit lerden temin ediceksin yada gene mk4 ün fren sistemini ön traves sistemi aktarmanda fayda var..

 Düzgün orjinal bir G kasa mk1 i 5000 den aşağıda bulman çok zor o yüzden bunları düşünerek bütçeni ayarlamanda fayda var..

 Ama bide şu var 1600cc ve 1800cc orjinal enjeksiyonlu bir mk1 GTI ında tadı çok farklıdır ama gel görki internette ve çoğu yerde parmakla gösterilcek kadar sayıları azdır anaca gömüleri aramak lazım ama onlarında fiyatları 2000 model bir araç fiyatından başlar..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı Parsia

  • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Ynt: Siteyle Tanışmak ve Golf MK1 GTI Almak...
« Yanıtla #4 : 31 Mart 2010, 13:55:30 »
Hoşgeldin mk1 virüsü kapmış fani :)

 Hemen kesin bir cevap vericem sana.. Madem 200hp gibi bir isteğin var ozaman Orjinal GTI olarak mk1 bakmana gerek yok. Eli yüzü düzgün bir kasa bul bu kasa 81-83 G kasa olsun ve buna mk4 20v 1,8T motorunu swaplamaya bak ama tabi ilk önce Kasayı güzelce elden geçirmende fayda var yoksa bukadar gücün altında kasa sana uzun süre hizmet edemeyebilir..

 İstanbul piyasasında düzgün bir işçilik ile karoser işlemi buna şasilerin dikme işleminide eklersek 2000bin TL den aşağı patlamaz ama bu yatırım kasanın günümüz şartlarında ve istediğin güç karşısında seni üzmeyecektir.. Boya işine gelince 1. kalite bir boya işlemi şuan sanırım 1500TL den aşağıya olmaz ama üzerinde sineklere sörf yaptırırsın orası garanti olur..

 Bide 200HP güç ü frenlemen gerekecektir bunun için ya hazır kit lerden temin ediceksin yada gene mk4 ün fren sistemini ön traves sistemi aktarmanda fayda var..

 Düzgün orjinal bir G kasa mk1 i 5000 den aşağıda bulman çok zor o yüzden bunları düşünerek bütçeni ayarlamanda fayda var..

 Ama bide şu var 1600cc ve 1800cc orjinal enjeksiyonlu bir mk1 GTI ında tadı çok farklıdır ama gel görki internette ve çoğu yerde parmakla gösterilcek kadar sayıları azdır anaca gömüleri aramak lazım ama onlarında fiyatları 2000 model bir araç fiyatından başlar..

teşekkürler (: swap işine, özellikle de bu denli güçlü bi motor işine babam pek sıcak bakmaz. çünkü, bir keresinde babamla oto pazarını dolaşırken bir araba görmüştük,şimdi modelini hatırlamıyorum, ne söylesem yalan olur ama swaplanmış bir araçtı, fiyatı uygundu ve çok güçlü bir motoru vardı. babamın gözlerinin içine baktım, sormama gerek kalmadan cevap verdi. "sana bu arabayı alırsam, yanında bir de tabut almam gerekir. oğlumu canlı canlı mezara sokamam ben olmaz." dedi ve tek kelime edemedim. 200 hp işini daha sonraya da sarkıtabilirim, aldığım gibi yapacağım diye bir kaide yok ama iyi devirlense ve hızlı gitse iyi olur açıkçası (:

gti istiyorum çünkü, türünün ilk örneği. bu sınıfın yaratıcısı bu araba. mk1 gti'a binmek, bence cidden büyük bir zevk ve onurdur. tamam mk1 kasayı çok seviyorum ama görüntüsünden çok, gti'ın taşıdığı manevi anlam değerli kılıyor onu benim için. bu yüzden swaplanmış bir mk1e binmektense, turbo takılmış bir gti'ı tercih ederim açıkçası çok güçlü olmasa da.
« Son Düzenleme: 31 Mart 2010, 14:00:29 Gönderen: Parsia »
If everything seems under control, you're just not going fast enough...

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Siteyle Tanışmak ve Golf MK1 GTI Almak...
« Yanıtla #5 : 31 Mart 2010, 14:18:24 »
Ozaman arayışlarına temiz bir EG ile başla derim senin için ilk kalkışlar seri olsun diyorsan, DX türünün son örneğidir ama bana EG ye göre kalkışı biraz daha hantal geliyor DX gücünü 5500 devirde vermesine rağmen şanzıman farkından dolayı daha çok ekonomi düşünülmüş.. EG son gücünü 6200 devirde verir ama seri şanzımanı yüzünden 1-2-3 ü insanın yüz ifadesini pamuk prenses gibi yaptırır ve o muhteşem motor sesi inanılmazdır insanlar bu ses bundanmı geliyor diye 2 kere döner bakarlar.. Hele o muhteşem K-Jet sistemi düzgünse boşver Turboyu dünya üzerinde en muhteşem eserlerden birisidir bu K-Jetronik sistemi..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı Parsia

  • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Ynt: Siteyle Tanışmak ve Golf MK1 GTI Almak...
« Yanıtla #6 : 31 Mart 2010, 14:34:35 »
Ozaman arayışlarına temiz bir EG ile başla derim senin için ilk kalkışlar seri olsun diyorsan, DX türünün son örneğidir ama bana EG ye göre kalkışı biraz daha hantal geliyor DX gücünü 5500 devirde vermesine rağmen şanzıman farkından dolayı daha çok ekonomi düşünülmüş.. EG son gücünü 6200 devirde verir ama seri şanzımanı yüzünden 1-2-3 ü insanın yüz ifadesini pamuk prenses gibi yaptırır ve o muhteşem motor sesi inanılmazdır insanlar bu ses bundanmı geliyor diye 2 kere döner bakarlar.. Hele o muhteşem K-Jet sistemi düzgünse boşver Turboyu dünya üzerinde en muhteşem eserlerden birisidir bu K-Jetronik sistemi..

işte geldik fasulyenin faydalarına  :) valla ben daha k-jet'li gti göremedim açıkçası, baktıklarımın hepsi karbüratörlü. k-jet'li bulduk diyelim, bildiğim kadarıyla bunu türkiyede tamir edebilen ve parçası bulunan usta varla yok arası. sistemin parçalarını veya komple sistemi almanyadan getirtebilir miyiz veya bulunur mu burada? bulunmazsa weber karbüratör mü daha iyidir yoksa  k-jet mi; performans, motor ömrü ve yakıt açısından?   
If everything seems under control, you're just not going fast enough...

Çevrimdışı crank

  • İleti: 208
    • Profili Görüntüle
Ynt: Siteyle Tanışmak ve Golf MK1 GTI Almak...
« Yanıtla #7 : 31 Mart 2010, 14:40:16 »
ahh be ustadim nerde temiz mk1 gti hepsini dizel yapip travestiye cevirdiler :'(

Çevrimdışı car wolf

  • İleti: 2812
    • Profili Görüntüle
Ynt: Siteyle Tanışmak ve Golf MK1 GTI Almak...
« Yanıtla #8 : 31 Mart 2010, 14:50:51 »
aramıza hoş geldin Emir keyifli forumlar inşallah aradığın özelliklerde güzel fazla yıpranmamış bir GTİ bulursun
My Cars Audi & Vw Germany Style

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Siteyle Tanışmak ve Golf MK1 GTI Almak...
« Yanıtla #9 : 31 Mart 2010, 14:55:54 »
K-Jet okadar korkulacak bir sistem değil tr de çoğu GTI basit k-jet sorunlarından dolayı karburatöre yada yakıt ekonomisi için LPG takılması amacı ile heba edilmiş durumda ve TR dede sanırım en büyük GTI katliamı ANKARA da yapıldı.. Ankara diyorum çünki Ankara dizel cennetidir ve ordaki bütün mk1 GTI lar dizel dönüşümüne maruz kaldı..

K-Jet in çok basit bir çalışma mantığı vardır ve işinin ehli bir ustaya gerekli çalışma prensibi ve şeması verildiğinde K-Jet in nekadar basit bir sistem olduğunu anlayacaktır ve ona göre müdahele yapacaktır... Şahsen ben K-Jet konusunda çok başım ağrıdı ama benim sorunlarım işi biliyorum deyip kurcalayarak işi iyice mahfeden ustalar yüzünden oldu ama en son çare dizginleri elime alarak K-JET sistmini araştırdım ve işin okdar korkulacak bir durum olmadığını farkettim...

 Parça konusunda K-JET sisteminde uzun yıllar içerisinde arızalanacak parçalar genelde destek birimleridir ana dağıtıcı(Mengentailer) ise çok zor arızalanacak parçalardan birisidir...

 Mk1 de K-Jet sisteminde görülen en sık arızalar ki araçların yaşına bakarsanız çok normal Ek hava ve ek benzin adaptörlerine gelen elektrik yada bu parçaların arızalanması.. Gene zamanla Benzin pompası yada benzin pompasının rölesi.. Bunların dışında her enejeksiyonlu araç için geçerli olan sistemin biryerlerden hava alması denilebilir..

 O yüzden k-jet sistemini gözünüzde çok büyütmeyin ayar konusda kolay işler... Parça konusuna gelince genelde çıkma olarak trde birçok hurdacıda bulunuyor ama illa sıfır derseniz Bosch servislerindende temin edilebiliyor...

 Benzin pompası = Hala daha sıfır her marka aracın pompasını kullanabilirsiniz. Bosch hala mk1 de kullanılan pompayı üretiyor..
 Ek benzin regulatörü = Gene Bosch ta sıfırı mevcut ama fiyat yüksek o yüzden çıkmasını tr yada yur dışında bulmanız kolay..
 Enjektörler = Kolay kolay bozulmazlar güzel bir temizlik ile çalışmaya devam derler ama genede bulunması kolay..
 
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı Parsia

  • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Ynt: Siteyle Tanışmak ve Golf MK1 GTI Almak...
« Yanıtla #10 : 31 Mart 2010, 15:02:13 »
aramıza hoş geldin Emir keyifli forumlar inşallah aradığın özelliklerde güzel fazla yıpranmamış bir GTİ bulursun


hoşbulduk, teşekkürler (: inşallah :D

K-Jet okadar korkulacak bir sistem değil tr de çoğu GTI basit k-jet sorunlarından dolayı karburatöre yada yakıt ekonomisi için LPG takılması amacı ile heba edilmiş durumda ve TR dede sanırım en büyük GTI katliamı ANKARA da yapıldı.. Ankara diyorum çünki Ankara dizel cennetidir ve ordaki bütün mk1 GTI lar dizel dönüşümüne maruz kaldı..

K-Jet in çok basit bir çalışma mantığı vardır ve işinin ehli bir ustaya gerekli çalışma prensibi ve şeması verildiğinde K-Jet in nekadar basit bir sistem olduğunu anlayacaktır ve ona göre müdahele yapacaktır... Şahsen ben K-Jet konusunda çok başım ağrıdı ama benim sorunlarım işi biliyorum deyip kurcalayarak işi iyice mahfeden ustalar yüzünden oldu ama en son çare dizginleri elime alarak K-JET sistmini araştırdım ve işin okdar korkulacak bir durum olmadığını farkettim...

 Parça konusunda K-JET sisteminde uzun yıllar içerisinde arızalanacak parçalar genelde destek birimleridir ana dağıtıcı(Mengentailer) ise çok zor arızalanacak parçalardan birisidir...

 Mk1 de K-Jet sisteminde görülen en sık arızalar ki araçların yaşına bakarsanız çok normal Ek hava ve ek benzin adaptörlerine gelen elektrik yada bu parçaların arızalanması.. Gene zamanla Benzin pompası yada benzin pompasının rölesi.. Bunların dışında her enejeksiyonlu araç için geçerli olan sistemin biryerlerden hava alması denilebilir..

 O yüzden k-jet sistemini gözünüzde çok büyütmeyin ayar konusda kolay işler... Parça konusuna gelince genelde çıkma olarak trde birçok hurdacıda bulunuyor ama illa sıfır derseniz Bosch servislerindende temin edilebiliyor...

 Benzin pompası = Hala daha sıfır her marka aracın pompasını kullanabilirsiniz. Bosch hala mk1 de kullanılan pompayı üretiyor..
 Ek benzin regulatörü = Gene Bosch ta sıfırı mevcut ama fiyat yüksek o yüzden çıkmasını tr yada yurt dışında bulmanız kolay..
 Enjektörler = Kolay kolay bozulmazlar güzel bir temizlik ile çalışmaya devam derler ama genede bulunması kolay..
 

bunu öğrendiğim iyi oldu, çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgi için. cidden çok işime yarayacak pederbank'tan kredi çekme hususunda (: ve arabayı aldıktan sonra da tabii.
If everything seems under control, you're just not going fast enough...

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Ynt: Siteyle Tanışmak ve Golf MK1 GTI Almak...
« Yanıtla #11 : 31 Mart 2010, 15:24:27 »
Emircim biz burda herşeyi Erşan abiye sorar her zaman onu rehin alır onun bilgilerinden faydalanırız sende çoktan başlamışsın. iyi ki varsın Erşan abiiiiiiiii :) :) :) :) :sevgi: :sevgi: :sevgi: :sevgi: :sevgi: :sevgi:

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Siteyle Tanışmak ve Golf MK1 GTI Almak...
« Yanıtla #12 : 31 Mart 2010, 15:38:27 »
 Merak etmeyin zamanla sizde benim durumuma geliceksiniz.. Benim mk1 aşkım ilk okul zamanlarından kalma 2005 sonundada yeter artık şöyle kendime beni marjinal hissettirecek bir tutkuya adım atmak onun öncesinde otomobil merakı yüzünden araştırmayı sevmek ve sadece kullanmak vardı.. Mk1 ile merak yerini biraz ustalığa bırakmak zorunda kaldı. Mesleğim Bilgisayar, Hobim otomobiller gerisi zamanla oluşuyor.. Ben yaşlandığımda ki halimi merak ediyorum allah sonumu hayır etsin :)
« Son Düzenleme: 31 Mart 2010, 15:38:58 Gönderen: Mk1GTI »
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı Han

  • İleti: 5636
  • Her Şey Golf Mk1 ve Dostluk İçin.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Siteyle Tanışmak ve Golf MK1 GTI Almak...
« Yanıtla #13 : 31 Mart 2010, 16:11:11 »
Aramıza hoşgeldin doğru yerdesin  :tamamdir
Golf MK1 4 life  :sevgi:
işin içinde erci var ise gerisi teferruattır :D
http://GolfMk1Ciyiz.Biz Her Şey Golf Mk1 İçin