arkadaşlar bu konu ile ilgili farklı bir başlıkta, arkadaşlar tecrübeleri ve diğer forum sitelerinde okuduklarını paylaşmışlar, buna istinaden konuyu hem tek başlık altında toplamak, hemde başıma gelen problemi paylaşmak için yeniden açtım.
aracımı aldığımdan beri sürekli aygaz lpg kullandım ve açıkçası lpg donanımına bakım yapılması gerektiğini bilmiyordum. ta ki aracım çekişten düşmeye ve rölantide silkelenmeye başlayana kadar. aracımda zavoli sıralı sistem lpg dönüşümü mevcut.bu sorunlardan ötürü yetkili servise gittiğimde filtrelerin ve enjektörlerin tıkanmış olduğunu gördüm. filtrelerde dahil olmak üzere enjektörleride değiştirdim.maliyeti 130TL tuttu.tabi bu değişim ve bakımdan sonra aracımda çok ciddi değişiklikler oldu çekişi arttı emisyon uyarısı vermemeye başladı. arkadaşlarla sohbet arasında shell otogaz ile aygaza göre çok daha fazla km yapılabildiği konusunu konuştuk bende denemek için bir süre shell gaz almaya başladım yanılmıyorsam 3-4 depo kadar aldıktan sonra aracımda tekrar çekiş problemi ve silkelenme sorunu oldu, tabi tekrar yetkili servisin yolunu tuttum, servis tıkanma problemi olacağı şüphesiyle filtreleri çıkardı ama filtreler temizdi, daha sonra enjektörleri çıkardığımızda baş kısımlarının yarıldığını, enjektör kanallarının özelliklerini yitirdiğini gördük, kısa süre önce değişim yapıldığı için ücret talep etmeden değişimini yaptılar. şimdi bir sorun yok ancak bu sorun malzemenin fabrikasyon hatasından mı yoksa aygaz dışında lpg kullanımından mı kaynaklandı bilemiyorum. ben bugüne kadar aygaz kullandım hiç bir sorun yaşamadım, denemek için shell kullandım böyle bir sorun çıktı. genel olarak katkılı otogaz kullanımı zararlı deniyor ama henüz bilimsel bir netice mevcut değil. sizlerde tecrübelerinizi paylaşırsanız herkes için faydalı olacağı kanısındayım.
saygılar.