Gönderen Konu: sürücü-yakıt ilişkisi  (Okunma sayısı 17725 defa)

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #14 : 05 Nisan 2010, 23:03:19 »
benimki yol bilgisayarına bakarak iyi kullanımda uzun yolda 6.5 lt. yakıyor. bu 8 valf motor.

1. Hızı saatte 100 km yi geçmeyecek şekilde ayarlayın ve ayağınızı gaz pedalı üzerinde oynatmamaya çalışın.
2. Gaz pedalı üzerinde sert hareketlerden kaçının. gaza çok basıp hızlı ivmeleme yapmayın.
3. 2500 devirden sonra müsaitse mutlaka vites yükseltin.
4. ilerde bir hız barikatı veya yavaşlamanızı gerektirecek bazı şeyler varsa arabanız oraya gelinceye kadar yavaşlayacak mesafeden boşa alın. bazı çok büyük yokuşlarda da boşa alın ve tekrar vitese alırken debreyajdan kaldırmadan önce gazı aracın hızına göre ayarlayın.

bunlar benim yol bilgisayarından öğrendiğim. ister inanın ister inanmayın daha hafta sonu 50 km gittim uzun yol denirse buna. ve ortalama yakıt tüketimim 6.5 lt idi. tabi lpg li olduğu için ben bunu 1.36 ile çarpıyorum. bu da benim daha önceki hesaplamalarıma göre bulduğum bir oran. hepinize kazasız belasız sürüşler arkadaşlar.
ben de söyle bir yöntem uyguluyorum excelde bir formul girdim. yakıtı aldıkça yazıyorum her gün eve gelince de yaptığım kmyi giriyorum kendisi  hesaplıyor. şuanki değer 23krş/km içinde yaklaşık 3te 1 depo gaz var.
MK-IV- Comfortline

Logged

Çevrimdışı gültekin77

  • İleti: 2392
  • Hayat sürprizlerle dolu...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2003 BORA TDİ 130 HP OTM.
  • Şehir: Bursa
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #15 : 05 Nisan 2010, 23:14:40 »
benimki yol bilgisayarına bakarak iyi kullanımda uzun yolda 6.5 lt. yakıyor. bu 8 valf motor.

1. Hızı saatte 100 km yi geçmeyecek şekilde ayarlayın ve ayağınızı gaz pedalı üzerinde oynatmamaya çalışın.
2. Gaz pedalı üzerinde sert hareketlerden kaçının. gaza çok basıp hızlı ivmeleme yapmayın.
3. 2500 devirden sonra müsaitse mutlaka vites yükseltin.
4. ilerde bir hız barikatı veya yavaşlamanızı gerektirecek bazı şeyler varsa arabanız oraya gelinceye kadar yavaşlayacak mesafeden boşa alın. bazı çok büyük yokuşlarda da boşa alın ve tekrar vitese alırken debreyajdan kaldırmadan önce gazı aracın hızına göre ayarlayın.

bunlar benim yol bilgisayarından öğrendiğim. ister inanın ister inanmayın daha hafta sonu 50 km gittim uzun yol denirse buna. ve ortalama yakıt tüketimim 6.5 lt idi. tabi lpg li olduğu için ben bunu 1.36 ile çarpıyorum. bu da benim daha önceki hesaplamalarıma göre bulduğum bir oran. hepinize kazasız belasız sürüşler arkadaşlar.

Golge kardeşim hepsine katılıyorum yalnız şu vitesi boşa alma konusu hariç ,yanılmıyorsam yokuş aşağı viteste hiç yakmıyor yada çok az yakıyor diye biliyorum.ayrıca daha emniyetli... ;)
Karakter alışverişte ortaya çıkar.

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #16 : 05 Nisan 2010, 23:23:20 »
Golge kardeşim hepsine katılıyorum yalnız şu vitesi boşa alma konusu hariç ,yanılmıyorsam yokuş aşağı viteste hiç yakmıyor yada çok az yakıyor diye biliyorum.ayrıca daha emniyetli... ;)
kardeş bence o konuda gölge kardeş doğru söylüyor. güvenlik konusunda haklısın ancak yakıt konusuna gelince araç vitesteyken yokuş aşağı hiç gaza basmasan bile devir yükselir. devrin yükselmesi demek krank milinin bir saniyede yaptığı hareketin artması demek. krank mili ne kadar çok dönerse pistonlar krank miline bağlı olduğu için pistonların da gidip gelme sayısı da artar. piston hareketi arttıkça yanma olayı da o kadar çok artar. yanma olayı için de yakıt gerekir. dolayısıyla yakıt artar.  8)
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #17 : 06 Nisan 2010, 01:41:11 »
yokuş aşağı inerken vitesi boşa almak yanlış bir hareket
bırak viteste devam etsin, sadece gazdan ayağını çekmen yeterli.
hem viteste hem boşta yol bilgisayarından anlık tüketime bakarsanız viteste iken gazdan ayağınızı çektiğinizde 0 yazar ;)

ben uzun yolda 5,6lt ortalama yakıt tüketimini yakalıyorum
şehir içi ölçmeye gerek yok
nasıl kullanırsan kullan bazen şartlar tüketimi düşürmek için elverişli değil  :D

Çevrimdışı gültekin77

  • İleti: 2392
  • Hayat sürprizlerle dolu...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2003 BORA TDİ 130 HP OTM.
  • Şehir: Bursa
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #18 : 06 Nisan 2010, 01:43:15 »
yokuş aşağı inerken vitesi boşa almak yanlış bir hareket
bırak viteste devam etsin, sadece gazdan ayağını çekmen yeterli.
hem viteste hem boşta yol bilgisayarından anlık tüketime bakarsanız viteste iken gazdan ayağınızı çektiğinizde 0 yazar ;)

ben uzun yolda 5,6lt ortalama yakıt tüketimini yakalıyorum
şehir içi ölçmeye gerek yok
nasıl kullanırsan kullan bazen şartlar tüketimi düşürmek için elverişli değil  :D

 :tamamdir :tamamdir
Karakter alışverişte ortaya çıkar.

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #19 : 06 Nisan 2010, 01:55:48 »
yokuş aşağı inerken vitesi boşa almak yanlış bir hareket
bırak viteste devam etsin, sadece gazdan ayağını çekmen yeterli.
hem viteste hem boşta yol bilgisayarından anlık tüketime bakarsanız viteste iken gazdan ayağınızı çektiğinizde 0 yazar ;)

ben uzun yolda 5,6lt ortalama yakıt tüketimini yakalıyorum
şehir içi ölçmeye gerek yok
nasıl kullanırsan kullan bazen şartlar tüketimi düşürmek için elverişli değil  :D
bunu öğrendiğim iyi oldu. bi araştırayım doğruysa ben de öyle kullanırım. Ama yine de zannetmiyorum. saygılar. önerileriniz için çok tşkrler.
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı gültekin77

  • İleti: 2392
  • Hayat sürprizlerle dolu...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2003 BORA TDİ 130 HP OTM.
  • Şehir: Bursa
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #20 : 06 Nisan 2010, 01:57:39 »
arabayı kesinlikle yokuş aşağı boşa atmaa... :t
Karakter alışverişte ortaya çıkar.

Çevrimdışı redbarons

  • İleti: 193
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #21 : 06 Nisan 2010, 09:01:15 »
hocam ideal devir 2700-3000 arasıdır. vitesi ona göre konumlandırın derin. yoksa motor kurum bağlar. daha fazla zarar çekersiniz yakıt tasarrufu sağalayacağım diye.

Çevrimdışı golge

  • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #22 : 06 Nisan 2010, 16:16:56 »
ne açıdan yanlış? ben uzun yokuş aşağı inişlerde boşa alırım genelde. hiçbişey de olmaz. bırakırım araba 80 e ininceye kadar aheste aheste gider. asıl yokuş aşağı kaptırmak daha tehlikeli  :o neyse herkez istediği gibi kullansın
« Son Düzenleme: 06 Nisan 2010, 16:17:22 Gönderen: golge »
.../-----------------\...
../__________ ___\..
./[__]======[__] \. |\_______________/| |_\_____________/_| 
       my golf is my passion

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #23 : 06 Nisan 2010, 16:17:37 »
yokuş aşağı inerken vitesi boşa almak yanlış bir hareket
bırak viteste devam etsin, sadece gazdan ayağını çekmen yeterli.
hem viteste hem boşta yol bilgisayarından anlık tüketime bakarsanız viteste iken gazdan ayağınızı çektiğinizde 0 yazar ;)

ben uzun yolda 5,6lt ortalama yakıt tüketimini yakalıyorum
şehir içi ölçmeye gerek yok
nasıl kullanırsan kullan bazen şartlar tüketimi düşürmek için elverişli değil  :D
Doğru söze ne denir! Vitesi boşa almak her anlamda yanlış, yakıt azalır diyenler, hem viteste ayağı gazdan çekince yakıt sıfır gösteriyo yol bilgisayarı, hem de boşa alınan aracın stop etme olasılığı ve direksiyon kilitlenmeden fren tutmamasına o kadar çok güvenlik riski var ki DÜŞÜNÜLMESİ BİLE TEKLİF EDİLEMEZ bence..

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #24 : 06 Nisan 2010, 16:20:44 »
ne açıdan yanlış? ben uzun yokuş aşağı inişlerde boşa alırım genelde. hiçbişey de olmaz. bırakırım araba 80 e ininceye kadar aheste aheste gider. asıl yokuş aşağı kaptırmak daha tehlikeli  :o neyse herkez istediği gibi kullansın

yeni sistemli araçlarda enjeksiyon oldugundan sen boşa alsan bile o aracın hızına göre benzin üflemeye devam ediyor karb. sistemde ki gibi rolanti hızı ile çalısma yapmıyor  en iyisi 5 vitese at aksın araba"bunu gazetede okumustum gayet mantıklı gelmişti" , boşta iken frenlerin şişme olasılığı yüksek
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı golge

  • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #25 : 06 Nisan 2010, 16:25:28 »
yeni sistemli araçlarda enjeksiyon oldugundan sen boşa alsan bile o aracın hızına göre benzin üflemeye devam ediyor karb. sistemde ki gibi rolanti hızı ile çalısma yapmıyor  en iyisi 5 vitese at aksın araba"bunu gazetede okumustum gayet mantıklı gelmişti" , boşta iken frenlerin şişme olasılığı yüksek
ben pek anlamadım bunu. biraz açar mısınız. bi ustaya mı sorsak. evet yokuş aşağı vitesde de olsa yol bilg de düşük görünüyo sarfiyat ama ben o yol bilg olayını inandırıcı bulmuyorum pek. ne kadar tutarlı acaba
.../-----------------\...
../__________ ___\..
./[__]======[__] \. |\_______________/| |_\_____________/_| 
       my golf is my passion

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #26 : 06 Nisan 2010, 16:32:46 »
ben pek anlamadım bunu. biraz açar mısınız. bi ustaya mı sorsak. evet yokuş aşağı vitesde de olsa yol bilg de düşük görünüyo sarfiyat ama ben o yol bilg olayını inandırıcı bulmuyorum pek. ne kadar tutarlı acaba
Golge yanlış anlama akıl vermek gibi de algılama ama bu konuda yanlış bilgiye sahipsin, bence ısrarcı olma :) :) vitesi boşa atmak yukarıda saydığım sebeplerden dolayı çok riskl..

Çevrimdışı golge

  • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Ynt: sürücü-yakıt ilişkisi
« Yanıtla #27 : 06 Nisan 2010, 16:35:31 »
hayır bilakis öğrenmeye çalışıyorum. bilgim yok maminci. yanlış anlaşılmasın lütfen.
.../-----------------\...
../__________ ___\..
./[__]======[__] \. |\_______________/| |_\_____________/_| 
       my golf is my passion