VW nin 1,9TDI motorlarında en büyük sıkıntı TURBO su 100bin den sonra aksaklıklar baş göstermeye başlıyor özellik ile seri ve yüksek devir kullanımda.. Ve malum TR mazotlarıda çok önemli.. İlk önce mazot unuzu alıcağınız markayı sabitlemeniz gerekli ve yakıt katkısı kullanmamaya özen göstermeli çünki artık bütün mazotlar katkılı ve extra katkı gene size turbo çatlatmaya kadar gidiyo..
Soğuk motor yada sıcak motor gibi eski karaduman motor mantığını bırakın motorunuzu çalıştırın ve en fazla 15-20sn sonra harekete geçin boşu boşuna yakıt israfı yapmayın.. Motor normal ısı değerlerine gelene kadar motorunuza yeni doğmuş bir bebek muamelesi yapın yeter...
2 dk gibi bir motor stop etmeme olayıda çok saçma... Aracınızda intercoler varsa tamam hava birikimi olabilir ama 2 dk kadar çalıştırmanın bir mantığı yok gene aracı ilk çalıştırdığımız süre zarfı kadar 10-15sn motor stop etmede yeterli...