Gönderen Konu: Golf TDI turbosu ?  (Okunma sayısı 15443 defa)

Çevrimdışı lostys

  • İleti: 4225
  • T-Dawg!
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf TDI turbosu ?
« Yanıtla #14 : 29 Nisan 2010, 20:09:03 »
benim bildigim gf nin normal pistonları turboya dayanmaz, bükülür. piston değiştirmeyi dusunuyo musun? değiştirirsen ne kullanmayı planlıosun?

Logged

Çevrimdışı GolfMk1Diesel

  • İleti: 4238
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf TDI turbosu ?
« Yanıtla #15 : 29 Nisan 2010, 20:52:48 »
1.9 TD pistonları yatakları ile değişirse olabilir.. ???
Kılıçoğlu Garage.

Çevrimdışı 0M42

  • İleti: 53
  • Çoksa torkun,olmasın korkun..
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf TDI turbosu ?
« Yanıtla #16 : 29 Nisan 2010, 21:05:25 »
Arkadaşlar sanırım bir yanlış anlaşılma var benim aracım vw değil opell kadett c kasa ayrıca stok motorlar 0.5 - 0.6 bara kadar bir sorun çıkarmıyor ama tabi asıl güçler 1 bardan sonra geliyor ama uygun çelik piston araştırmalarıda yapıyorum uygun güzel bir şey bulabilirsem olabilir tabi.
Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça,her birimiz birer simurg olmayı göze almadıkça bataklığımızda,tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız ..

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Ynt: Golf TDI turbosu ?
« Yanıtla #17 : 30 Nisan 2010, 22:34:52 »
Arkadaşlar sanırım bir yanlış anlaşılma var benim aracım vw değil opell kadett c kasa ayrıca stok motorlar 0.5 - 0.6 bara kadar bir sorun çıkarmıyor ama tabi asıl güçler 1 bardan sonra geliyor ama uygun çelik piston araştırmalarıda yapıyorum uygun güzel bir şey bulabilirsem olabilir tabi.
aynen öyle standart motor ve pistonlar 0,5 bara kadar sorunsuz çalışıyor. 1 bar değil 0,6 da aşınma 0,7 de piston kolu kırılma ile başlıyor sorunlar. 1 bar çok büyük bir basınç heleki normal benzinli motorlara piston değiştirmeden uygulanacak bir basınç değil. işin güzel tarafı sadece pistonla da bitmiyor kesinlikle o basınca dayanıklı gömlek de gerekli sadece pistonu değiştirirseniz bu sefer bloklar çok erken aşınır her 5000 km de bir sekman attırırsınız bu dediğim 0,6 bar ve yukarısı için geçerli.... turbo işi bol para ve anlayan usta gerektirir canım kardeşim rizede o işi yapacak usta yok adam gibi karbüratör tamir edemeyen memlekette turbo uygulamasını yapacak usta nerde şaşarım zaten..

Çevrimdışı 0M42

  • İleti: 53
  • Çoksa torkun,olmasın korkun..
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf TDI turbosu ?
« Yanıtla #18 : 30 Nisan 2010, 23:46:48 »
Nedense bu turbo meselesi çok büyütülüyor aslında büyütüldüğü kadar zor bir mesele değil her şey uygun turboya ve uygun ayarlara bakıyor 1 bar kırıyor diyorsun stok e30 325 e 1.2 bar basan bir arkadaşım var 2 senedir kıramadı motoru ha her motor tabiki bunu kaldırmaz ama yeterki kullanmasını bil ve motoru fakire düşürme 0.5 bar deniliyor ancak benzinli bir motora 0.5 bar basıldığı takdirde ne kadar iğrenç bir sürüş zevki olur biliyormusunuz ne kadar düşük bar o kadar kısa zamanda aniden bitme anlamına gelir 2000 devirde başlayıp 4000 devirde biten turbodan ne olur bir şey yapılacaksa değmeli bunun içinde çok teferruata gerek yok şayet limitler zorlanmayacaksa tabi.Ben ustalara muhtaç değilim çok şükür elimden geliyor her şeyi kendim hallediyorum mesela benim alacağım turbo GT1548 0.8 bar basıyor sadece kalın conta kullanacağım ve bu işin sefasını süreceğime inanıyorum gelişmeleri ekliceğim zaten buraya.
Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça,her birimiz birer simurg olmayı göze almadıkça bataklığımızda,tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız ..

Çevrimdışı Han

  • İleti: 5636
  • Her Şey Golf Mk1 ve Dostluk İçin.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf TDI turbosu ?
« Yanıtla #19 : 01 Mayıs 2010, 00:21:17 »
Merakla bekliyorum gelişmeleri :melek:
işin içinde erci var ise gerisi teferruattır :D
http://GolfMk1Ciyiz.Biz Her Şey Golf Mk1 İçin

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Ynt: Golf TDI turbosu ?
« Yanıtla #20 : 01 Mayıs 2010, 13:37:42 »
Nedense bu turbo meselesi çok büyütülüyor aslında büyütüldüğü kadar zor bir mesele değil her şey uygun turboya ve uygun ayarlara bakıyor 1 bar kırıyor diyorsun stok e30 325 e 1.2 bar basan bir arkadaşım var 2 senedir kıramadı motoru ha her motor tabiki bunu kaldırmaz ama yeterki kullanmasını bil ve motoru fakire düşürme 0.5 bar deniliyor ancak benzinli bir motora 0.5 bar basıldığı takdirde ne kadar iğrenç bir sürüş zevki olur biliyormusunuz ne kadar düşük bar o kadar kısa zamanda aniden bitme anlamına gelir 2000 devirde başlayıp 4000 devirde biten turbodan ne olur bir şey yapılacaksa değmeli bunun içinde çok teferruata gerek yok şayet limitler zorlanmayacaksa tabi.Ben ustalara muhtaç değilim çok şükür elimden geliyor her şeyi kendim hallediyorum mesela benim alacağım turbo GT1548 0.8 bar basıyor sadece kalın conta kullanacağım ve bu işin sefasını süreceğime inanıyorum gelişmeleri ekliceğim zaten buraya.
0,5 bar dememizin asıl sebebi bu bölümdeki çoğu aracın mk1 olması ve motor ömrünü düşündüğümüzde sıkıntı çıkarmayacak bir basınç 0,5 bar. o basıncın bizim 1,5-1,8 lt motorlara getireceği max hp nin 20-40 olacağını da biliyoruz. şu anki gidişleri ile çoğumuz aracımızdan memnun ben çift besleme karbüratörle 5 ileri 1500 motorla 2. videste 100 yapıyorum ve o devir uzunluğu bana çok keyif veriyor. aracım fabrika çıkışı 70 hp. 100 hp ye kadar araçlarla çok rahat kalkabiliyorum benim gibi arkadaşlar yapabileceği ekonomik açıdan 0,5 bar destekli turbo uygulamasıdır. gelelim senin e30 lara valla o stok motora 1,2 bar basan arkadaşına helal olsun 2 senedir kullanıyor derken? sürekli düşük devirlerde ve hafta sonu kullanıyor olması lazım başka türlü ben o işe inanasım gelmiyor. düz motora saf oksijen verdik  dk max 0,2 lt. ona dayanamayan motor 1,2 bar basıyosa gerçekten helal olsun. toprağım yanlış anlama sen belkide benden çok daha tecrübelisin hatta dediğin şeyler de doğrudur belki ama mantıken düşününce çok zormuş gibi geliyor. rover 220 turbo coupeyi duymuşsundur. araç fabrika çıkışı 0,5 bar basan turbo ile 200 hp üreten zamanın hatta şimdilerin bile o segmentte 0-100 ü hızlı olan bir araba. motor fabrika çıkışı turbolu. 0,5 barı 1 bar yapıp max 2 sene kullanabiliyorlar dediğim araç zaten fabrika çıkışı turbolu yani motor ekipmanları basınca ve aşınmaya dayanıklı. e30 gibi bir aracın ki max 91 modeli mi var tam olarak bilmiyorum o model bir aracın stok motoru 1,2 bar kaldırmasına inanasım gelmiyor. haaa kaldırmış diyosun ona bir iddaam yok demekki oluyomuş ama dediğim gibi inanasım gelmiyor...0,5 bar keyif vermez erken keser diyorsan twin turbo yaparsın birinin bıraktığı yerde diğeri işe el atar ordan devam eder :D bu arada yazdığım şeyler için inşallah kırılmazsın :sevgi: :sevgi:
« Son Düzenleme: 01 Mayıs 2010, 13:44:12 Gönderen: braveheart53 »

Çevrimdışı 0M42

  • İleti: 53
  • Çoksa torkun,olmasın korkun..
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf TDI turbosu ?
« Yanıtla #21 : 02 Mayıs 2010, 02:31:39 »
Yok estafurullah kırılmadım tabiî ki neden kırılayım benim anlatmak istediğim olaya düşük hacimli ve eski nesil doğal olarak yeni nesil motorlara nazaran daha verimsiz bir motor olmasından ötürü turbo uygulamasının yeterli performansı veremeyeceği düşüncesinin yanlış olduğunu vurgulamak sadece.75 hp bir araca turbo uygulaması sonucu 30 hp katılsa bu gerçekten bu müthiş bir rakam olur % deli hesaba göre.Şöyle düşünün 1.3 lt.hacminde 75 hp güç üreten bir motor aracı 0 dan100 km ye atıyorum 12 sn de çıkarıyorsa turbo uygulaması sonucu 105 hp olan motor bu süreyi akıllara zarar bir şekilde aşağıya çeker inanamassınız daha iyi anlayabilmek için stok hp değeri üzerine eklenen hp değerlerine değil stok değerlere eklenen oranın % deli değerine bakılırsa ne anlatmak istediğim anlaşılabilir.Ayrıca burada ben daha iyi bilirim diye bir şey yok tabiî ki sonuçta bende profosyonel değilim ama tekrar ediyorum benzinli bir motora 0.7 bardan aşağısı memnun bırakacak bir sürüş zevki sergileyeceğini hiç sanmıyorum bu tecrübe ile sabittir ya westgate ayarı ile oynayarak yüksek devirde turbonun açılmasını sağlayacaksınız ki bu durumda lag olayı hat safhada olacak yada dediğim gibi tekrar westgate den ayarı düşürüp lag olayını minumuma indirmek için ortalama 2000 devir de turbonun dolmasını devreye girmesini sağlayacaksınız ama 4000 devir gibi kısa sürede turbonun etkisi bitip bir anda duvara çarpma etkisi gibi yığılma durumu yaşayacaksınız yani yukarıya tükürseniz bıyık aşağıya tükürseniz sakal misali bu yüzden benzinli motorda 0.7 bardan aşağısı mantıken olamaz çünkü bildiğiniz üzere turbo sistemlerinde olabildiğince alt ve üst devirlerden faydalanılmaya çalışılır kural budur.Rover 220 T ler hakkında sanırım bir bilgi karışıklığı var Rover 220 T ler hondanın B20 kodlu motorunu kullanıyor ve 0.8 bar ile yürüyor bu konudaki soru işaretlerinizi Rover 220T nin resmi formundan da giderebilirsiniz.;

MGROVERTURK

Ayrıca bahsettiğim 1.2 bar ile 2 senedir yürüyen 3. Vites ile gaza yüklenildiğinde şerit gezen aracın tüm detayları aşağıdaki linktedir sahibinin adı Orkun dur şuan Çankırı da kısa dönem askerdir ;

http://www.bmwteam.net/board/index.php?showtopic=6708

Not : Tüm bu yazdıklarım lütfen yanlış anlaşılmasın bunlar tabi benim doğru olduğuna inandığım şahsi fikirlerim tecrübelerimdir kimsenin bildiği söylediği bir şeye asla yanlıştır demiyorum alınmaca gücenmece şahsen kesinlikle yoktur sizlerdede olmasınıda istemem.
Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça,her birimiz birer simurg olmayı göze almadıkça bataklığımızda,tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız ..

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Ynt: Golf TDI turbosu ?
« Yanıtla #22 : 02 Mayıs 2010, 23:55:53 »
""""Yok estafurullah kırılmadım tabiî ki neden kırılayım benim anlatmak istediğim olaya düşük hacimli ve eski nesil doğal olarak yeni nesil motorlara nazaran daha verimsiz bir motor olmasından ötürü turbo uygulamasının yeterli performansı veremeyeceği düşüncesinin yanlış olduğunu vurgulamak sadece.""""

canım kardeşim biz bunu demek istemiyoruz sadece maliyetli olduğunu diyoruz. gelelim 0,5 bar olayına şimdi kesinlikle benden tecrübeli olduğun konusunda sıkıntı yok o belli ben önermelerden sen gördüklerinden bahsediyorsun. hani küçük basınçtan bahsediyoruz ya araçlar zaten 2000-4000 arasını atlatınca sıkıntı olmuyor o devirin verdiği güçle devam edebiliyor. gene düşüncem ile söylüyorum öyle dediğin gibi de yığılacağını sanmıyorum çünkü direk ani bir kesilme olmaz bildiğim kadarı ile olsa bile o ana kadar olan hızlanmadan daha yavaş bir şekilde hızlanır. haaa yüksek videste son hız denemesi yaparsan haklısın ama burdaki mk1 max 83 model 200 km süratle gitmek pek fazla keyif vermez sadece daha fazla risk verir. turbo uygulaması hepimizin hayali bu sitedeki gti sahipleri hariç çünkü onlar zaten o keyifi yaşıyolar hepimiz istiyoruz. sadece maliyet canım kardeşim sorunumuz o yoksa +30 hp nin vereceği keyif bambaşka olur.

bu arada 220 turbo coupe konusunda biraz ısrarcı olacam fabrika çıkışı 0,5 bar eğer oynanmışsa bilemiyecem. çünkü ben çok meraklıyım hayatımda binmek istediğim tek araba diyebilirim.

alınmaca güvenmece olmadığına çok sevindim kardeşim bende de olmaz tecrübelerini paylaşırsın biz de kendimize ordan ders çıkarırız  :tamamdir ben de yakında benim makineyi saf oksijenle besliyecem çok merak ediyorum ne olacağını.
« Son Düzenleme: 02 Mayıs 2010, 23:57:18 Gönderen: braveheart53 »

Çevrimdışı 0M42

  • İleti: 53
  • Çoksa torkun,olmasın korkun..
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf TDI turbosu ?
« Yanıtla #23 : 03 Mayıs 2010, 00:19:09 »
Rover konusundaki resmi forum adresini bu yüzden vermiştim bana inanmaz iseniz o forumda bununla ilgili bir konu açarak en azından işinin ehli rover kullanıcılarından neyin ne olduğunu öğrenebilirsiniz anlamında her neyse diğer konularda biz mutabık olamayacağız gibi görünüyor :) uzatmanın bir gereği yok deyip burda bitiriyorum.

Sizin projenize gelince aracınızı saf oksijen ile çalıştırma fikri güzel ama turbo uygulamasından çok daha tehlikeli :) Bunun için karburatörü değiştirmeyi yada en azından bir hayli büyük meme takmanız gerektiğini biliyorsunuz değilmi ? Yani amaç motoru fakire düşürmemek ve tabi çelik conta kullanmanız gerekebilir gelişmeleri bilmek isterim severim böyle projeleri kolay gelsin.
Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça,her birimiz birer simurg olmayı göze almadıkça bataklığımızda,tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız ..

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Ynt: Golf TDI turbosu ?
« Yanıtla #24 : 03 Mayıs 2010, 00:38:28 »
benim karbüratörün memesi zaten yeterince büyük trabzondaki eren usta sağolsun elindeki en büyük memeyi taktı. artı çift meme var belli bir devir üstünde üstteki meme devreye giriyor direk karbüratörün ortasına benzin püskürtüyor. forumdakiler biliyolar.


tehlikeli olduğunu sanmıyorum çünkü vana ile olacak ööle nos gibi elektonik bir sistem olmayacak ani bir gaz akışı da olmayacak. sadece üstten bir hortum 3-5 lt lik bir O2 tüpü karbüratöre giden bir hortum ve tüpe takılı manuel bir vana. yavaş yavaş açılıp denenecek. içerisindeki benzin 5 kat fazla yandığı varsayılırsa teorik olarak keyifli bişeye benziyor.
« Son Düzenleme: 03 Mayıs 2010, 01:13:12 Gönderen: braveheart53 »

Çevrimdışı 0M42

  • İleti: 53
  • Çoksa torkun,olmasın korkun..
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf TDI turbosu ?
« Yanıtla #25 : 03 Mayıs 2010, 09:29:00 »
Gelişmeleri bekliyorum umarım bir aksilik çıkmaz kolay gelsin şimdiden.
Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça,her birimiz birer simurg olmayı göze almadıkça bataklığımızda,tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız ..

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Ynt: Golf TDI turbosu ?
« Yanıtla #26 : 03 Mayıs 2010, 21:39:37 »
saol teşekkür ederim ;)

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Golf TDI turbosu ?
« Yanıtla #27 : 03 Mayıs 2010, 22:00:19 »
Aaaaa eeeee erhan duymamış olim mk1 kasanın 200 den sonra zevk vermesi olayına.. Tak yayı tak kalın taban ince yanak lastiği ver gazı inan bana altındaki kanatlı araba gidiyor yerine yere yapışmış otoban faresi geliyor.. Unutmayalım ilk model golf ile son model golf lerin yürüyen aksamı aynıdır  :t
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"