Gönderen Konu: hararet göstergesi  (Okunma sayısı 23553 defa)

Çevrimdışı thebad

  • İleti: 167
    • Profili Görüntüle
hararet göstergesi
« : 24 Nisan 2010, 13:51:15 »
2003 golf kulanan arkadaşlar.bir arkadaşımda 2003 golf var ve hararet göstergesi 90 derece olmuyor.olsa bile geri düşüyor.
bende 2001 golf var kendi aracımla kıyaslıyorum benim sıcaklık sabit 90 oluyor.ve arkadaşımın aracının motor sıcaklığında sorun olduğunu belirtiyorum. Tamirci bana kendi arabanla kıyaslama 2003 model golflerin motor yapısı farklı olur diyor ve hararet göstergesi gayet normal diyor.

bu konuda benim dedğim mi doğru yoksa tamircinin mi? yorum yaparsanız sevinirim.

Logged

Çevrimdışı apsimati

  • İleti: 244
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet göstergesi
« Yanıtla #1 : 24 Nisan 2010, 15:20:55 »
tamirci saçmalamış bence ...hararet müşürü arızalı değişmesi gerek.....düzelmez ise başka şeylere bakılır o şekilde sürmek doğru değil........

Çevrimdışı burukoglu

  • İleti: 32
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet göstergesi
« Yanıtla #2 : 24 Nisan 2010, 15:27:42 »
Tamirci süper saçmalamış, olur mu ya öle bişe?? Bende de 2003 Pasific var hiç öle bişe olmuo ve öle bişe oluosa da bu %90 hararet müşüründendir

Çevrimdışı thebad

  • İleti: 167
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet göstergesi
« Yanıtla #3 : 24 Nisan 2010, 15:38:22 »
tamirci bana arkadaşın kafasını karıştırma senin arabalarla bunlar farklı diyor.ama benim bildiğim bizm arabaların sıcaklığı çalıştıktan kısa bir süre sonra 90 derece olur.

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet göstergesi
« Yanıtla #4 : 24 Nisan 2010, 15:43:02 »
nasıl geri düşüyor anlamadım.
aracın termostatı açık kaldıysa yoğun trafikte 90 dereceyi bulabilir
ama araç hızlandıkça önden aldığı rüzgarın etkisiyle sıcaklık aşağılara düşecektir.
böyle bişeyse termostat arızasıdır.

bu arada aracın harereti 90 derecede çakılı durması gerekir.  ;)

Çevrimdışı thebad

  • İleti: 167
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet göstergesi
« Yanıtla #5 : 24 Nisan 2010, 16:12:23 »
hararet uzun bir sürede 90 oluyor daha sonra tekrar 50 dereceye düşüyor.ama şimdi hava sıcak düşmesi doğru değil.benim aracım yaz kış çalıştıktan sonra 5-10 dakika içinde 90 derece olur ve sabit kalır.

Çevrimdışı apsimati

  • İleti: 244
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet göstergesi
« Yanıtla #6 : 24 Nisan 2010, 17:00:40 »
kardeş bu işin başka açıklaması yok.... ya hararet müşürü arızalıdır yanlış okuyordur ki onu değiştir büyük ihtimal düzelecektir....
yok o değilsede birolun dediği gibi termostat açık kalıyordur arıza termostattadır bana soracak olursan önce müşürü değiştirin ki fiyatı 25 lira felan ...
arkadaşına tavsiyem o şekilde sürmesin zira motorun bi ideal çalışma ısısı var o da 90...  motor soğuk çalıştığı zaman hem yakıt sarfiyatın fazla olur hemde araba motor yer ...tecrübe ile sabittir..selamlar.....
« Son Düzenleme: 24 Nisan 2010, 17:07:17 Gönderen: apsimati »

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet göstergesi
« Yanıtla #7 : 24 Nisan 2010, 17:17:56 »
Ben anlamadım 2001 ile 2003 golfun motorunda ne fark var harareti etkileyecek kadar? ???

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: hararet göstergesi
« Yanıtla #8 : 24 Nisan 2010, 17:18:54 »
Golf IV 1.6 motor kodları:
AEH, AKL, APF, AVU, BFQ, ATN, ATV, AUS, AZD, BCB, BAD
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet göstergesi
« Yanıtla #9 : 24 Nisan 2010, 17:21:10 »
Golf IV 1.6 motor kodları:
AEH, AKL, APF, AVU, BFQ, ATN, ATV, AUS, AZD, BCB, BAD
Yani?

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: hararet göstergesi
« Yanıtla #10 : 24 Nisan 2010, 17:23:05 »
11 farklı motor üretmiş adamlar 1.6 litre için.
Her birinin ayrı ısınma karakteristiği olabilir.
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı apsimati

  • İleti: 244
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet göstergesi
« Yanıtla #11 : 24 Nisan 2010, 17:50:17 »
2001 golflerde genelde 8 valf 1.6 akl kodlu sr motor var ...bende 2001 bora var motorları aynı golfler ile
2003 lerde ise 16 valf motorlar kullanılmıştır .....
ama bu çalışma sıcaklığını etkilemez benim bildiğim ...
ve de hareret te öyle düşme yükselme olmaz... ve de hareret   mevsimden hızdan düzden yokuştan inişten etkilenmez...
motor çalışır bi müddet sonra 90 olur ondan sonra sabitlenir... eğer ısı yükselme eğilimine girerse termostat açılarak. ki bu motor suyunun sıcaklığına göre çalışır radyatördeki soğutma suyunu motora verir. devirdaim pompası bu işte görevli tabi çok sıcak olursa bu kez de aracın önündeki fanlar çalışmaya başlayarak radyatördeki suyu soğutmaya çalışırlar...yok motorun  ısısı  düşmeye başlarsa 90 altına bu seferde termostat kapanır suyun devirdaimi durur. motor ısısı tekrar yükselir bu böyle devam eder gider...eğer termostat yada bnu aracın beynine ileten müşür arızalı ise hararet düşer yada düşmüş gibi görünür ..yok motor contasında da bi problem varsa bu seferde yağ ile su birbirine karışacağı için hararet yükselir ve de düşmez ....yada devirdaim pompası arıza yaparsa  da bu kezde aynı şey olur...
bu sistemler zaten motorun ısısını optimumu çalışma ısında tutmak için çalışır ki bu da 90 dır..bütün motorlardaki sistem mantığı budur ... motor koduna göre felan değişmiyor olması lazım... :t
diğelim bi motor yapmışlar onun optimum çalışma ısısı 90 değilde 120byada 50 olsun o zaman onunda 120 yada 50 de  sabit durması lazım yani dalgalanma niye olsun bence mantıklı değil...saygılar
« Son Düzenleme: 24 Nisan 2010, 18:04:33 Gönderen: apsimati »

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet göstergesi
« Yanıtla #12 : 24 Nisan 2010, 17:52:58 »
2001 golflerde genelde 8 valf 1.6 akl kodlu sr motor var ...bende 2001 bora var motorları aynı golfler ile
2003 lerde ise 16 valf motorlar kullanılmıştır .....
ama bu çalışma sıcaklığını etkilemez benim bildiğim ...vede hareret te öyle düşme yükselme olmaz.. motor çalışır bi müddet sonra 90 olur ondan sonra sabitlenir eğer yükselme eğişimine girerse termostat açılarak ki bu motor suyunun sıcaklığına göre çalışır radyatördeki soğutmna suyunu motora verir devirdaim pompası bu işte görevli tabi çok sıcak olursa bu kez de aracın önündeki fanlar çalışmaya başlayarak radyatördeki suyu soğutmaya çalışırlar...yok ısı düşmeye başlarsa 90 altına bu seferde termostat kapanır suyun devirdaimi duru motor ısınıı tekrar yükselir bu böyle devam eder gider...eğer termostat ..devirdaim pompası yada bnu aracın beynine ileten müşür arızalı ise hararet düşer yada düşmüş gibi görünür ..yok conta da bi problem varsa bu seferde yağ ile su birbirine karışacağı için hararet yükselir ve de düşmez u sistemler zaten motorun ısısını optimumu çalışma ısında tutmak için çalışır ki bu da 90 dır..bütün motorlardaki sistem mantığı budur ... motor koduna göre felan değişmiyor olması lazım... :t
diğelim bi motor yapmışlar onun optimum çalışma ısısı 90 değilde 120 o zaman onunda 120 de sabit durması lazım yani dalgalanma niye olsun bence mantıklı değil...saygılar

:tamamdir

Çevrimdışı apsimati

  • İleti: 244
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet göstergesi
« Yanıtla #13 : 24 Nisan 2010, 18:06:37 »
 :saygılar