Gönderen Konu: 8v ile 16v arasında gerçekten bu kadar yalıtım ve motor gürültüsü farkı var mı?  (Okunma sayısı 17171 defa)

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Alıntı
"""""""""""""""
VOLKSWAGEN Golf 1.6 16V
Geride bıraktığı 25 yıla rağmen hala yaratıcısı olduğu kompakt hatchbackler sınıfının liderliğini koruyan VW Golfun 1.6 litre 105 HP'lik l6 supaplı motorlu versiyonu ülkemizde de satışa sunuldu. Motordaki değişikliğin yanı sıra Golfun Trendline, Comfortline ve Highline donanım versiyonlarında yenilikler yapılırken Primeline adlı yeni bir paket de eklendi. VW Golf, 1.6 it benzinli motorun yanı sıra 1.9 litre 90 HP ve 1.9 litre 110 HP'lik turbo dizel motorlarla ithal ediliyor.

Karoser, iç mekan
Dördüncü nesil Golf, 1997'den bu yana yollarda olmasına karşın tasarımı güncelliğini koruyor. Bunda, dört yıl öncesinde yenilikçi sayılan tasarımı kadar klasikleşmiş bir model olmasının da payı var. Golf 1.6 16V’yi dış görünümünde 8 supaplı versiyondan ayıran hiçbir farklılık bulunmuyor. Hatta Golf’un artık 16 supaplı olduğunu belirten bir monogram bile kullanılmamış. Golf’ün iç mekanında da herhangi bir değişiklik göze çarpmıyor. Genel olarak yumuşak hatlara sahip olan kokpit, kaliteli malzeme ve işçiliğiyle dikkat çekiyor. Ergonomisi sorunsuz olan kokpit, kullanıcısına herhangi bir zorluk yaşatmıyor. Golf’ün oturma pozisyonları, baş, diz ve omuz mesafeleriyle ilgili olarak da fazla eleştirilecek bir sorun yok. Sonuçta otomobilin dış boyutlarına göre iç mekan genişliği yeterli. Koltukların ayar mekanizması yeterince kullanışlı ve oturma alanları geniş. Golf’ün 330 litrelik bagaj hacmi, rakiplerinin yanında biraz küçük kalsa da, arka koltuklar yatırılarak 1184 litreye kadar genişletilebilmesi olumlu bir özellik.

Motor , performans
VW Golf’teki en önemli yenilik hiç kuşkusuz kaputunun altında gizli. Uzun yıllar, rakipleriyle olan yarışta 8 supaplı makineyle yer alan Golf’te artık 16 supaplı yeni bir motor görev yapıyor. Volkswagen’ın 2000 yılında kullanmaya başladığı 1598 cc hacimli ve 16 supaplı motor, 5700 d/d’de 105 HP güç üretiyor. 1595 cc’lik 8 supaplı motorsa 5600 d/d'de 100 HP güç üretiyordu. Golf’ün yeni motoru, 8 supaplı motordan daha yüksek tork üretiyor; ancak maksimum tork devri de daha yüksek. Eski 8 supaplı motor 3800 d/d'de 145 Nm'ye ulaşırken, 16 supaplı yeni motor, 4500 d/d'de 148 Nm'ye ulaşabiliyor. Bu nedenle 3 Nm'lik tork fazlalığı da kendini sadece beşinci viteste ve yüksek hızlarda hissettiriyor. Kalkışlarda, 8 supaplı motora göre 5 HP'lik güç artışının etkisiyle daha atak bir performans sergileyen otomobilin, 0-100 km/s hızlanma değeri de fabrika verilerine göre 1.9 sn iyileşmiş. Ancak Golf’ün ara hızlanma performansındaysa önemli bir değişiklik fark edilmiyor. Önceden 188 km/s olan son hızı da 1.6 16V'de 192 km/s'ye yükselmiş. Ancak yeni motorun özellikle orta devirlerde biraz fazlaca homurdandığını söylemeliyiz. Yaptığımız ölçümlerde Golf 1.6 16V, kalkışta 8 supaplı Golf’ten biraz daha hızlıydı. 0-100 km/s hızlanmasını 10.4 sn'de tamamlayan test otomobilimizin, 8 supaplı Golf 1.6'dan 0.4 sn'lik avantaj sağladığı görülüyor. Ara hızlanma ölçümlerindeyse eski motora göre kayda değer bir üstünlük görülmedi. 60-100 km/s hızlanmasını dördüncü viteste 11.2 sn, beşinci viteste 16.6 sn'de tamamlayan Golf 1.6 16V, selefinin 11.4 ve 16.9 sn'lik değerlerinin önündeydi. 90-120 km/s ölçümlerindeyse dördüncü viteste 8 sn, beşinci viteste 10.3 sn'lik değerler ölçtüğümüz Golf 1.6 1l6V, selefinin 7.8 sn ve 10.5 sn'lik verileri karşısında pek farklı bir görünüm çizmedi. Doğrusunu söylemek gerekirse normal bir sürücü için ölçüm yapılmayan günlük kullanımlarda kaputun altında hangi motorun olduğunu anlamak çok kolay değil. Tüketim disiplininde üstünlük yine küçük bir farkla 1.6 16V’deydi. 100 km'de ortalama 8.0 litre yakıt tüketen test otomobilimiz, 8 supaplı motora sahip versiyona göre 0.2 litre daha cimriydi. Bu ölçüm sonuçlarına göre Golf 1.6 16V'nin 55 litrelik deposuyla 687 km'lik menzile ulaşmak mümkün.

Kullanım, konfor
Golf 1.6 16V, diğer motorlu kardeşlerinin sunduğu pratik kullanım özelliklerinin tümümü bünyesinde barındırıyor. Manevralarda ve düşük hızlarda yumuşak olan direksiyon, yüksek hızlarda sertleşerek kullanımda güven veriyor. Süspansiyon sisteminin yumuşak seçilmiş olması, kullanılan lastik ebadına göre yol tutuşta kimi zaman dezavantajlara yol açsa da son derece konforlu bir sürüşe olanak sağlıyor. Golf’ün Primeline donanım paketinde standart olarak sunulan 205/55 R16 ölçüsündeki lastiklere bu sınıfta pek rastlanmıyor. Daha doğrusu bu, sportif otomobillerde görmeye alıştığımız bir ölçü. Comfortline donanımlı test otomobilindeyse 195/65 R 15 ölçüsünde lastikler bulunuyordu. Koltukların yan yükseltileri biraz daha yüksek olabilirdi. Gürültü düzeyi ölçümlerimizde dördüncü viteste ve 100 km/s hızda 61 dB(A), beşinci viteste 130 km/s hızda 63 dB(A)'lık değerler ölçtük. (8 supaplı Golf 1.6'nın aynı disiplinlerdeki ölçümleri 66 dB(A) ve 70 dB(A)'ydı). Rölantideki gürültü ölçümündeyse 44 dB(A)'ya karşılık 39 dB(A)'lık değerle üstünlük yine 1.6 16V'nin oldu. Sonuçta 16 supaplı motorun daha sessiz olduğu açık. Fren ölçümlerindeyse 100 km/s hızda yaptığımız fren testinde elde ettiğimiz 41 metrelik değer, selefinden farklı değil.
Sürücü, yolcu ve yan hava yastıkları, ABS+EBD, aktif gergili ön emniyet kemerleri, klima, polen filtresi, immobilizer, merkezi kilit, elektrik kumandalı camlar, arka camlarda çocuk kilidi, arka koltuk kafalıkları, elektrik kumandalı aynalar, far yükseklik ayarı, yükseklik ve derinlik ayarlı hidrolik direksiyon, önde bardaklık, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, sürücü ve yolcu için ışıklı makyaj aynaları, katlanabilir arka koltuk sırtlığı, renkli ve ısı yalıtımlı camlar, radyo-teyp, ilkyardım çantası, içerden açılan depo kapağı
 
FABRİKA VERİLERİ   
TEST VERİLERİ
Motor :   Önde enlemesine yerleştirilmiş, 4 silindirli, 16 supaplı ve çok noktadan enjeksiyonlu motor   
Hızlanma
Motor Hacmi :   1.598 cc   
0-50 km/s :    3.5 sn
Çap/Strok:   76.5x86.9   
0-100 km/s :    10.4 sn
Sıkıştırma Oranı :   11.5   
0-130 km/s :    16.6 sn
Motor Gücü :   5700 d/d'de 105 HP   
Esneklik (60-100 km/s)
Max. Tork :   4500 d/d'de 148 Nm   
4. Viteste :    11.2 sn
Vites Oranları :   1-3.46, 2-1.94, 3-1.37, 4-1.03, 5-0.85, geri-3.17   
5. Viteste :    16.6 sn
Son Dişli :   4.25   
Max. Hız   192 km/s
Frenler :   önde hava kanalcıklı disk, arkada disk, ABS   Dönme Çapı :   10.9 m
Bagaj :   330   
İç Gürültü
Boyut :   4149/1735/1439   
3.Vites 50 km/s :    55 dB(A)
Ağırlık :   1140 kg   
4.Vites 100 km/s :    61 dB(A)
Lastikler :   205/55 R16   
5.Vites 130 km/s :    63 dB(A)
     
100 - 0 km/s ve süresi :   41 m/ 3.1
     
Test Tüketimi :   8.0 lt/100km
     
Depo Kapasitesi :   55 lt
     
Menzil :   687 km
""""""""""""""""""
Arkadaşlar bu verilerde ses ve yalıtım farkı çok değil mi sizce? Hem 8v hem 16v kullananlar bu değerlere katılıyo mu?

Logged

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Yok mu arkadaşlar bu ikisini de deneyen, fikri olan?

Çevrimdışı fosilci

  • İleti: 817
    • Profili Görüntüle
Denemedim ama dogrudur 16 valf daha sessiz calısır fakat geriye kalan yakıt tüketimi serilik felan bunlar fazla göz önüne alınan bişiy oldugunu düşünmüyorum sonuçta arabanı agresif kullanırsın o verilerin 2 katınada çıkarsın  ;)

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Doğru tabi, esas şu ses meselesi kafama takıldı, 4 desibel ses farkı çok fazla çünkü..Belki de araçların lastikleri faklıydı?

Çevrimdışı fosilci

  • İleti: 817
    • Profili Görüntüle
sanmam bu testler eşit şartlarda yapılır :) 4db çok fazla bir ses degil sen bunu kulagınla farkına varman çok çok zor müzik dinliyorsan eger arabanda hiç anlamazsın bile :)

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
0 İnsan kulağının duyabileceği en düşük ses
30 Fısıltı, sessiz konuşma
60 Normal konuşma, dikiş makinası, daktilo
90 Ağır vasıta trafiği, günlük maksimum insan 8 saat maruz kalmalıdır (insanların % 90′nını korur)
100 Elektrikli testere, asfalt delme makinası, (korunmasız olarak günde iki saat maruz kalınabilinir)
115 Yüksek sesli roket veya rock konserleri (günde maksimum 15 dakika maruz kalınabilir)
140 Silah sesi, jet motoru..     Bu tabloya göre fark hissedilir kardeş.


Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
16 valfli motorlar çif egzantrik bilindiği üzereve özellikle FSI motorlarda Vanos sistemi var, değişken subap kontrolü yani VTEC motorlarda ki gibi. Chip tuning ile desteklendiğinde atmosferik FSI'den çok iyi sonuçlar alınabiliyor. Tabi 8 valf'li golf'ler de FSI'den geri kalmıyor.

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
16 valfli motorlar çif egzantrik bilindiği üzereve özellikle FSI motorlarda Vanos sistemi var, değişken subap kontrolü yani VTEC motorlarda ki gibi. Chip tuning ile desteklendiğinde atmosferik FSI'den çok iyi sonuçlar alınabiliyor. Tabi 8 valf'li golf'ler de FSI'den geri kalmıyor.

VW firması şimdiye kadar geliştirdiği motorların içerisinde en kötüsü FSI motorlar çıktı..onu tartışmaya bile grek yok.Günümüz teknolojisinde 16v motorlar 8v motorlara göre üstün özellikler sergilemesine rağmen VW nin 16V motoru ile 8v motoru arasında performans açısından çok iyilerşmeler yok. yalnız uzun yoldaki yakıt tüketimi ve sessizlik 16vnin artıları diye düşünüyorum. 8v ise şehir içinde 16V motora göre daha ekonomik, genel itibari ile sorunsuz motorlar Bunda VW firmasının uzun yıllar boyunca bu motoru birçok modelinde kullanması gösterilebilir.

Ancan VW firması öyle bir motor ürettiki artık üzerine tartışmak mantıksız gibi geliyor insana. TSI motor gerçekten bir mühendislik harikası. 1.4 hacimli motordan 160 BG gibi dehşetengiz bir güç elde etmek her baba yiğidin harcı değil diye düşünüyorum. Artık yıllarca TSI teknolojisini konuşuruz.
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Bence TSI ilk çıktığında alınmazdı ama şimdi alınabilir.
VW yeterince tecrübelendi bu konuda.
Ayrıca VW'nin GolfIV GTI modifiyecilerinde çok şey öğrendiğini tüm yeni araçlarında da görebilirsiniz.
Bir bakın yabancı forumlarda GTI'lara nasıl değişiklikler yapıyorlar, aynısını VW'nin yeni araçlarında bulacaksınız.
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı uler

  • İleti: 107
    • Profili Görüntüle
yazanarkadaşlar bu 8v 16v den şehir içinde az yakıyor yorumunda hata var.ben aracımdaki kullanma kitapçığında yazanları aynen yazıyorum100ps(74kw)10,4sehiriçi,5,7şehirdışı.102ps(75kw)9,8şehiriçi,5,4şehirdışı.105ps(77kw)9,3şehiriçi,5.5 litreler şehirdışı yaktığı hesaplanmış 100km de.yani burda 100ps,102ps 8valf oluyor.105ps ise 16valf oluyor.ama kullanımda ölçümler farklı olabilir.sizin ölçümlernize göre bu değerler tutuyormu?be henüz ölçemedim?

Çevrimdışı etikettt

  • İleti: 223
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar beim aracımda golf 4 1.6 16v bcb motor maaşallah gıraam ses yok arabayı ilk aldıgım zamanlar arabayı calıştırıyordum calışıp calışmadıgını anlamak için gaza basıyodumki motorun sesini duyım die okadar sesiz yani yolda giderkende öle serilik konusuna gelince enim aracım seri degil kalkışta onun nedenide maglum üzerindeki 225/40/18 jant lastikten kaynaklanıyor ama uzun yolda 8v ları tokatlıyor ence en baba araba alıcak olanlara ısrarla tavsiye ederim :tamamdir :tamamdir :tamamdir
34 ZZ 0898 GOLF 4 2003 MODEL 16V 105HP