Gönderen Konu: standart mk1 i saf oksijen ile beslersek ne kadar performans alabilirz?  (Okunma sayısı 31371 defa)

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Yapılan işlemi devamlı kılan 2 birim var zaten.. TURBO veya Charger..  Oksijen tüpünün devamlılığı yok ve masraflı bir düşünce.. Uygulaması bile ilk etapta masraf bence..

 Zaten bu sitemi devamlı uygulamaya kalktığınızdada Metalin gözlerinizin önünde mahfoluşunu görmekten fazla ileriye gitmeyecektir.
abi yakıt olarak da düşünürsen ikisi de sürekli yakıtı arttıran şeyler bunda her an oksijen kullanmak zorunda değilsin sadece gerektiğinde. gerçi o keyfi aldıktan sonra normal halde gezmeyi istermiyim orasını bilemem :D :D

Logged

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
şüphelerim var. neler olacağını kestiremiyorum. daha doğrusu bu konuda kesin fikir söylemek için araç mekaniği bilgim yetersiz kalıyor. ama aklıma ilk gelenleri yazayım.

araç karbüratörlü. karbüratörün görevi yakıt ile havayı uygun oranda karıştırmak. bu oran sabit ve ayarı yapılırken giren yakıtı yakabilecek kadar havayla karıştırılması lazım.

ancak alınan havanın tamamı oksijen değil ve oksijen harici diğer gazlar herhangi bir işlemden geçmeden ortamdan uzaklaşıyor.

şimdi bu sisteme ekstra oksijen takviyesi yapılacak olursa:

1. ya ekstradan giren oksijen sadece yanma verimliliğini arttırır ve bu % 3-5lik bir tasarruf sağlar
2. fazladan giren hava karbüratörü daha fazla yakıt emmeye zorlayarak yakıt çekimini arttırır. daha fazla yakıt daha fazla güç oluşur.

eğer senaryo 1 gerçekleşirse harika. fakat % 3-5 yakıt tasarrufu ile tüp dolumu masrafı amorti edilebilir mi buna bakmak lazım.

eğer senaryo 2 olursa (ki bence yapıldığında olacak olan bu olur) motor iç aksamının ve aktarma organlarının bu ani ve kontrolsüz gücü kaldırıp kaldıramayacağı önemli. diğer yandan O2 nin hat safhada aktif bir bir bileşik olması ve korozif özelliği düşünülürse, hele bir de yoğun yanmanın oluşturacağı yüksek sıcaklık göz önünde bulundurulursa, bence aracın motor yürüyen aksamını elden çıkartabilir.

yapılabilirliği nedir bilmiyorum. oksijeni üflemek yerine, yakıtın depodan pompalanması gibi tüpten bir valf ile çekilmesi, yani kontrolsüz akışının önlenmesi ile, atmosferik hava yerine saf oksijen kullanılabilir. fkat burada da  5 birim hava almak yerine 1 birim saf oksijenin alınması sağlanmalı.
« Son Düzenleme: 06 Ağustos 2011, 01:06:44 Gönderen: TEYOLOGY »
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
tolga kardeşim düşüncelerin güzel herkezin takıldığı noktaya takılıyosun. bende diyorumki bu ani oksijen çok yüksek bir bar olarak motora verilmeyecek. hava filtresinden sonra hava ile karışım sağlanabileceği bir noktaya verilecek. sonuçta araç gene bizim soluduğumuz oksijen ile çalışacak fakat oksijen % si normal havaya oranla daha yüksek olacak. yani motor direk saf oksijenle çalışmayacak. öyle bişey olsa yüksek ısı olacağı ve bu ısının pistonlara zarar vereceği muhtemel. en basit örneği sigaraya üflediğinizde bir parlama olur bunu saf oksijenle yaptığınız zaman ise resmen kor halini alır. bizim burdaki amacımız çok fazla oksijen yada aracı saf oksijenle çalıştırmak değil. sadece anlık olarak performans artışı sağlamak. nitekim denediğimiz motorda da bu gerçekleşti. yüklü durumda devir fırlaması biraz daha farklı olur. yanlız nos hakkında bilgisi yada gören arkadaşlarımız varsa orda çok daha güçlü ve anlık bir yanma oluyor. sıvı haldeki nos gaz hale geçerken hem hacim olarak pistonlara etki ediyor hemde içerisindeki O2 moleküüleri yanmanın çok daha kuvvetli olmasını sağlıyor. biz en azından gaz halde verdiğimiz için hacim olarak genleşme etkisini pistonlara uygulattırmıyoruz. tabiki bunlar düşünce gerçekte ne olacağını bilemeyiz..... aracım sağlam olsa hiç tereddüt etmeden denerdim valla.... en fazla motor yanardı sahibinde mk3 motoru veriyolar 900 liraya onu takardım :D :D

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
şüphelerim var. neler olacağını kestiremiyorum. daha doğrusu bu konuda kesin fikir söylemek için araç mekaniği bilgim yetersiz kalıyor. ama aklıma ilk gelenleri yazayım.

araç karbüratörlü. karbüratörün görevi yakıt ile havayı uygun oranda karıştırmak. bu oran sabit ve ayarı yapılırken giren yakıtı yakabilecek kadar havayla karıştırılması lazım.

ancak alınan havanın tamamı oksijen değil ve oksijen harici diğer gazlar herhangi bir işlemden geçmeden ortamdan uzaklaşıyor.

şimdi bu sisteme ekstra oksijen takviyesi yapılacak olursa:

1. ya ekstradan giren oksijen sadece yanma verimliliğini arttırır ve bu % 3-5lik bir tasarruf sağlar
2. fazladan giren hava karbüratörü daha fazla yakıt emmeye zorlayarak yakıt çekimini arttırır. daha fazla yakıt daha fazla güç oluşur.

eğer senaryo 1 gerçekleşirse harika. fakat % 3-5 yakıt tasarrufu ile tüp dolumu masrafı amorti edilebilir mi buna bakmak lazım.

eğer senaryo 2 olursa (ki bence yapıldığında olacak olan bu olur) motor iç aksamının ve aktarma organlarının bu ani ve kontrolsüz gücü kaldırıp kaldıramayacağı önemli. diğer yandan O2 nin hat safhada aktif bir bir bileşik olması ve korozif özelliği düşünülürse, hele bir de yoğun yanmanın oluşturacağı yüksek sıcaklık göz önünde bulundurulursa, bence aracın motor yürüyen aksamını elden çıkartabilir.

yapılabilirliği nedir bilmiyorum. oksijeni üflemek yerine, yakıtın depodan pompalanması gibi tüpten bir valf ile çekilmesi, yani kontrolsüz akışının önlenmesi ile, atmosferik hava yerine saf oksijen kullanılabilir. fkat burada da  5 birim hava almak yerine 1 birim saf oksijenin alınması sağlanmalı.

o senaryolarin ikiside gerceklesmez..
%3-5 verim yanindan bile gecemez, saf oksijeni emdirdinizmi motor cosar cosar :D
karburatorun yakit enjektesindede hicbir degisme olmaz cunki karburator sadece motorun emdigi havanin dar bir bogazdan gecerken olusturdugu suduk basincin icine benzin emdirir.. burda degisen tek sey gecen havadaki oksijen miktari, bu karburator icin bi anlam ifade etmez..

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
o senaryolarin ikiside gerceklesmez..
%3-5 verim yanindan bile gecemez, saf oksijeni emdirdinizmi motor cosar cosar :D
karburatorun yakit enjektesindede hicbir degisme olmaz cunki karburator sadece motorun emdigi havanin dar bir bogazdan gecerken olusturdugu suduk basincin icine benzin emdirir.. burda degisen tek sey gecen havadaki oksijen miktari, bu karburator icin bi anlam ifade etmez..

o konuda katılıyorum % 3-5 çok küçük rakamlar uğraşmaya değmez.. performans olarak anlık en az 20 hp etki eder diye tahmin ediyorum. çünkü 2000 devirdeki motor 8000 devire anında çıktı....(yüksüz durumda gaza basmadan)
« Son Düzenleme: 06 Ağustos 2011, 03:21:30 Gönderen: braveheart53 »

Çevrimdışı Onamdar

  • İleti: 986
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar adam pratikte denemiş bu işi muazzam bi devir artışı olmuş yakıt sabit olduğu halde :D
demekki denenebilir bi sistem:D
ama stok bi motora fazla yüklendiği halde zarar verebilceği kesin pistonları elimize alabiliriz.
ben bu işi ciddi ciddi düşündüm bi tane mobilet motoru alıp denemelere başlıycam :D
Buda benim araç...Pasta cila+ plasti dip ile jant boyanması

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
o senaryolarin ikiside gerceklesmez..
%3-5 verim yanindan bile gecemez, saf oksijeni emdirdinizmi motor cosar cosar :D
karburatorun yakit enjektesindede hicbir degisme olmaz cunki karburator sadece motorun emdigi havanin dar bir bogazdan gecerken olusturdugu suduk basincin icine benzin emdirir.. burda degisen tek sey gecen havadaki oksijen miktari, bu karburator icin bi anlam ifade etmez..


şimdi arkadaşlar şöyle söyleyeyim. daha önce mesaj gönderdiğimde kısıtlı zamanda konuya göz attım ve cevapları okumadan yazdım. denemeyi ve sonucunu, üstüne arkadaşların yazdığı cevapların çoğunu okumamıştım. zaten benim yazdıklarım daha önce yazılmış. aynı şeyleri tekrar ettiğim için kusur abakmayın

benim yazdığım senaryolardan senaryo 1 de performans artışı değil verim artışı demiştim. % 3-5 de çekilen sabit yakıtın daha verimli yanması olur diye tahmin ederek öyle yazmıştım. ki içten yanmalı motorların verim kaynı %50ye yakın ama bu verim kaybının çoğu ısıya çevrilen enerjiden kaynaklı. çok küçük bir miktarı ise tam olarak yakılamayan yakıttan kaynaklı. % 3-5 değer burada o tam yakılamayan yakıtın daha verimli yanması ile elde edilebilir diye düşünerek o değerleri vermiştim.

yani erdem kardeşim motor coşarsa ama bu coşmanın kaynağı daha fazla yakıt tüketiminden kaynaklıysa verimden bahsedilemez. sadece güç artışından bahsedilebilir. benim senaryo 1 güç artışını içermiyordu.

Erhan'ın arkadaşlarıyla yaptığı denemenin sonucu yine Erdemin yazdığı sonuca dayalı. ki bu da benim senaryo 2 ile birebir örtüşüyor zaten. yani aslına bakarsan ikisi de gerçekleşmez demişsin fakat benim senaryo 2de yazdıklarımı farklı cümlelerle anlatmışsın. oksijen üfleyerek oluşan düşük basınç, daha fazla yakıt çeker, gaz pedalına basılmış gibi devri yükseltir, yakıt artışına paralel olarak da daha fazla yanma ve daha fazla güç ortaya çıkar. bu güç torktur ama kanımca üretilebilecek ekstra tork, makinanın dyno da vereceği pik değerin yine en fazla % 3-5 üzerinde gerçekleşecektir.

yani gaz pedalına basılması ile oksijen vererek yakıt çekilmesi arasındaki fark, (kanımca ) saf oksijen sayesinde sağlanan verimli yanma nispetinde olacaktır.

şimdi uydurma bir senaryo yapalım. tüpten çıkan hortuma bir musluk bağlayalım ve bu musluğun açılıp kapanmasına da gaz pedalı hükmetsin. gaza basılınca  musluk açılsın gazdan ayak çekilince musluk kapansın. pedala basıldığında musluk açılınca üflenen oksijen, oluşan düşük basınç nedeniyle daha fazla yakıt çeksin ve yanma bu şekilde gerçekleşsin.

eee? verim nerde? bu sistemden ne kadar performans artışı beklersiniz?

bu sistem turbo motorların getirisinin çeyreği kadar getirisi ya olacaktır ya da olmayacaktır. turbo eksoz gazlarının turbo içindeki türbine yönlendirilmesi esasına dayanır malumunuz. türbinleri çeviren eksoz gazları ekstra bir tork oluşturur. bu birinci getirisidir. ikinci getirisi ise türbinlerin dönmesi ile içeri daha yoğun hava ve dolayısıyla oksijen alınmasıdır.

konumuzdaki sistem, turbo sistemlerdeki türbinleri çeviren eksoz gazlarının oluşturduğu ek itici kuvvetten yoksun. sadece içeri alınan daha yoğun oksijen kısmı var. bundan da çok fazla şey beklememek gerekir.

Erhan kardeşim sakın yanlış anlama. yaptığınız çalışmayı baltalamak, kötülemek gibi bir gayem asla yok. aksine bir şeyler yapmaya çalışma hevesinizi can-ı yürekten takdir ediyorum. tebrik ediyorum sizleri. sadece fizik ve kimya kanunları ortada iken, çok büyük bir beklent çinde olmamanız gerektiğini düşünüyorum. umarım ben yanılıyorumdur. umarm başarı elde edersiniz.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
fikirler önemlidir. tüm fikirlere herzaman açığımdır. daha çok şey öğrenmek için daha çok fikre ihtiyaç vardır.

bu sistem turbo motorların getirisinin çeyreği kadar getirisi ya olacaktır ya da olmayacaktır. turbo eksoz gazlarının turbo içindeki türbine yönlendirilmesi esasına dayanır malumunuz. türbinleri çeviren eksoz gazları ekstra bir tork oluşturur. bu birinci getirisidir. ikinci getirisi ise türbinlerin dönmesi ile içeri daha yoğun hava ve dolayısıyla oksijen alınmasıdır.

burada bence bir yanlışlık var turboda eksozdan çıkan hava sadece motora daha fazla hava basılmasında kullanılır. eksozdan çıkıp turboya giren gazdan tork elde edilmez. elde edilen tork o gazların çevidiği türbinlerin motora bastığı havaya etki eder. turboda motora tork veren sadece dışardaki havanın, eksozdan çıkan gazdan faydalanarak motora verilmesidir.

Erhan'ın arkadaşlarıyla yaptığı denemenin sonucu yine Erdemin yazdığı sonuca dayalı. ki bu da benim senaryo 2 ile birebir örtüşüyor zaten. yani aslına bakarsan ikisi de gerçekleşmez demişsin fakat benim senaryo 2de yazdıklarımı farklı cümlelerle anlatmışsın. oksijen üfleyerek oluşan düşük basınç, daha fazla yakıt çeker, gaz pedalına basılmış gibi devri yükseltir, yakıt artışına paralel olarak da daha fazla yanma ve daha fazla güç ortaya çıkar. bu güç torktur ama kanımca üretilebilecek ekstra tork, makinanın dyno da vereceği pik değerin yine en fazla % 3-5 üzerinde gerçekleşecektir.

Tolga abi burda oksijenin basıncından kaynaklanan bir durum yok ortada. olayı turbo gibi düşünme kesinkile basıç oluşturarak yakma gibi bişey kesinlikle söz konusu değil. burda sadece saf oksijenin yakma gücününden yola çıkıldı. motorun çekeceği hava belli ve bu havanın yakacağı yakıt belli motorda aracı sınırlayan en büyük etken ne? oksijen. gaza bastığında yakıt gider zaten ama araç aldığı oksijen kadar o yakıtı yakar.  sn 1 birim oksijen motora iletiliyorsa yanma da 1 birim olur. ama sen sn de 5 birim oksijen gönderirsen yanma da 5 birim olur. burda oksijen yanma olayını çok daha şiddetli ve anlık yaptığı için uygulandı.

sonuç olarak: oksijen verdiğimiz zaman daha çok yakıtı, çok daha erken zamanda yakması ile güç elde edilir. oksijen tek başına güç elde etmez tabiki gücü veren gene benzindir. turboda da öyle gücü veren benzindir. fakat benzinin daha hızlı yanması da oksijenle mümkündür. turboda da, daha fazla hava gönderilerek güç elde edilir. nosta da, süpercharger da da...

nos mantığı neyse bu da ona çok yakın...

bu arada yanlış anlaşılacak bi durum yok burası forum tabiki herkez kendi düşüncesini söyleyecek ki doğruları bulalım değil mi :)
 
« Son Düzenleme: 07 Ağustos 2011, 03:36:03 Gönderen: braveheart53 »

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
turbonun çalışma prensibi ile ilgili söylediklerinde % 100 haklısın. hatalıyım orada. aslına bakarsan ekstra tork oluşturan turbo sistemleri de var. ama otomotiv sektöründe kullanılmıyor.

fakat mesajında yazdığın ikinci kısımdan bir yanlış alaşılma olduğunu anlıyorum. turbonun oluşturduğu yüksek basınçla ilgili deildi benim söylediğim.

turbo sistemleri unutalım. avcunun içine bir tüy al. sonra avcuna değil de biraz üstüne avcuna paralel olarak üfle. üst tarafta oluşan alçak basınçtan dolayı, nefesin tüy ile temas etmemesine rağmen tüy havalanacaktır. bunun kapalı bir sistemde olduğunu düşün. verilen oksijen aynı şekilde alçak basınç oluşturarak yakıt çekilmesine neden olacaktır. gaza basılmadığı halde devrin ani bir şekilde artmasının sebebi bu. sisteme yakıt pompalanmıyor ama yakıt sistem tarafından çekiliyor.

bu arada sistemdeki verim ve performans artışının ne kadar olabileceğine dair kafam karıştı iyice. sanırım en doğru tespit sistem uygulanmadan ve uygulanarak yapılacak bir dyno testi ile objektif olarak kıyaslanabilir ancak. kesin olan bir şey var. verim ve performans anlamında bir getirisi olacak. sorun şu ki yenilenebilir bir kaynak değil. bu verim ve performans artışı eğer değecek kadar yüksekse tadından yenmez. sonucu ben de merak ediyorum.

başarılar diliyorum. takipteyim.  ;)
« Son Düzenleme: 08 Ağustos 2011, 06:29:02 Gönderen: TEYOLOGY »
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Turbo sistemleri unutalım. avcunun içine bir tüy al. sonra avcuna değil de biraz üstüne avcuna paralel olarak üfle. üst tarafta oluşan alçak basınçtan dolayı, nefesin tüy ile temas etmemesine rağmen tüy havalanacaktır. bunun kapalı bir sistemde olduğunu düşün. verilen oksijen aynı şekilde alçak basınç oluşturarak yakıt çekilmesine neden olacaktır. gaza basılmadığı halde devrin ani bir şekilde artmasının sebebi bu. sisteme yakıt pompalanmıyor ama yakıt sistem tarafından çekiliyor.

Abi gaza basmadığım halde devir artmasının sebebi pistonlardaki yakıtın çok daha hızlı yanması daha hızlı yanınca ister istemez daha fazla yakıt çekecek. buda seninle kesinlikle aynı fikirdeyim. zaten amaç o. daha fazla yakıtı daha az sürede yakıp daha fazla güç elde etmek. zaten turbo, süpercharger ve nos sistemi tam olarak bu mantıkla çalışır.

şunu da söyliyim sonuçta araçta sürekli oksijenle gezilecek bir sistem değil. sadece ihtiyaç olduğunda kullanılacak ucuz ve basit bir sistem. turboyla karşılaştırmak yanlış olacak belki fakat turboda sürekli kullanılan yakıt ve sürekli bir performans var. bu sistemde gerektiğinde kullan performans al araç yakıtı fazla kullansın, gerekmediği yerde kullanma araç az yaksın :)
« Son Düzenleme: 11 Ağustos 2011, 03:44:51 Gönderen: braveheart53 »

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
yalnız sanılanın aksine turbo yakıtı arttırmaz. tasarruf sağlar.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı Han

  • İleti: 5636
  • Her Şey Golf Mk1 ve Dostluk İçin.
    • Profili Görüntüle
Benzinlide de mi?
işin içinde erci var ise gerisi teferruattır :D
http://GolfMk1Ciyiz.Biz Her Şey Golf Mk1 İçin

Çevrimdışı kuzeyank

  • İleti: 603
    • Profili Görüntüle

şunu da söyliyim sonuçta araçta sürekli oksijenle gezilecek bir sistem değil. sadece ihtiyaç olduğunda kullanılacak ucuz ve basit bir sistem. turboyla karşılaştırmak yanlış olacak belki fakat turboda sürekli kullanılan yakıt ve sürekli bir performans var. bu sistemde gerektiğinde kullan performans al araç yakıtı fazla kullansın, gerekmediği yerde kullanma araç az yaksın :)
:tamamdir :tamamdir :tamamdir
Bildiğiniz balata spreyini hava filitresinden bi miktar sıkın motor aynı tepkiyi veriyor. balata spreyinin maliyeti 5-10 lira oksijen tüpü kadar riskide yok. ;)
Atın iyisine doru, yiğidin iyisine deli derler.

Çevrimdışı kuzeyank

  • İleti: 603
    • Profili Görüntüle
Benimde aklımda hep şöyle bir sivri fikir yatar ::)
klimalı bir araçda hava filitresinin hava girişini klimadan çıkan soğuk havaya bağlarsak Intercooler etkisi yapmazmı :D
Atın iyisine doru, yiğidin iyisine deli derler.