Gönderen Konu: standart mk1 i saf oksijen ile beslersek ne kadar performans alabilirz?  (Okunma sayısı 31384 defa)

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
ya motor yanarsa ? söyle ki bahsettiğin kaynak dısarıda oluyor ve enerji orada gidiyor, senin yanmayı gerçekleştireceğin ortm çok küçük olacak benzin ve oksijenin yanma odasında ki patlamayı ( nasıl bir patlama olacak oda bir soru işareti )pistonlar kaldıracak mı yoksa senin pistonlar karterden aşağı asfaltı delecek kadar çıkar mı

1- arabanın dısarıdan motot hava girişini engellesen sadece oksijen ve yakıt püskürtmesi olur mu ?
2- oksijen seviyesini nasıl ayarlayacaksın vana ile olmaz gibi geliyor olsada sen normalde sert kullanan biri olarak hem vites değiştir hemde hız arttıkça oksijen ayarını nasıl yapacaksın ( lpg beyinleri buna yardımcı olabilir )
3- malum yakıtın hepsinin yanmadıgı ama motor üreticileri buna göre motor ayarları olusturmustur sen simdi tam yanma saglarsan subaplar pistonlar krank gömlek bu gücü karsılayacak mı
4 - bu dediklerimizi yaptık diyelim motor soğutması bunu karsılayacak mı

çok sey takılmıs kafama :D mühendis olan sensin olur diyorsan ilk başta pancar motorda dene bence daha ucuz :)
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Logged

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
abicim yazdığın herşey kesinlikle çok ama çok mantıklı :tamamdir öncelikle önerilerin için teşekkür ederim. :sevgi:
öncelikle motoru normal hava beslemesi zaten olacak. ben sadece saf oksiyenle karbüratör üzerinden takviye kapacam. hızlandıkça ve yüksek videslerde nasıl bir mekanizma olabileceği konusunda doğrusunu istersen bir fikrim yok. ben şimdilik 2-5lt lik bir oksijen tüpü buna bağlı manuel bir vana karbüratöre tüpten giden bir boru vanayı yavaş yavaş açıp motorun tepkisini ölçecem baktım vuruntu ve düzensizlik var oksijeni kesecem. ikisi aynı anda nasıl olur bilmiyorum 1. videste az açık olur 2 ye alınca devirim çok uzun bayağı bir zamanım olur diye tahmin ediyorum. 3-4-5 te yavaş yavaş arttırırım. diye düşündüm ;D herşey manuel olduğundan hiç korkum yok. araç karbüratörlü ve kara düzen. yönetimi yapacak bir beyin yok sadece düz mantık yeteri kadar yakıt yeteri kadar hava ve tam yanma. diye düşünüyorum. ama şöyle bişe söyliyim tüp bulunca kesinlikle deneyecem hiç korkmuyorum o konuda ve sorun çıkacağını da düşünmüyorum. deneyip görecez olursada kendi motorumu kendim yaparım motordan anlıyorum az çok çok sevdiğim bir motor ustası var olmadı ondan yardım alırım. ama denemeye değerrrrr............ :) :) :)
« Son Düzenleme: 04 Mayıs 2010, 15:15:59 Gönderen: braveheart53 »

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
erhan hani lpg beyinleri varya ondan kastım oksijeni onun içinden verebilirsin ondan dedim yoksa eski araçlar şimdiki beyinlilerden daha akıllı :D
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
abi çok ama çooook mantıklı o dediğin olay :tamamdir :tamamdir :tamamdir. kesinlikle şimdilik imkanım yok ama sonradan dediğin şey düşünülebilir :tamamdir :tamamdir :tamamdir

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Yapmaya çalıştığın şey zaten bir nevi nos. Herkes tüpleri hastanelerden falan doldurtturuyor.
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Yapmaya çalıştığın şey zaten bir nevi nos. Herkes tüpleri hastanelerden falan doldurtturuyor.

avrupalının aklına gelmez bu olay :D nasıl oluyor osman doldurma işi acil servisin önüne nefes darlıgı sikayeti ile mi geliyor :)
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
nos değil aslında nosta direk püskürtme var püskürtülen miktar lt/sn olarak standart, bide sıvı halden gaz hale geçerken motor sadece hava yönünden beslenmekle kalmıyor sıvıdan direk gaz hale geçen nitro hacmen de genişlediğinden pistonlara direk etki ederek çok daha etkili oluyor. bunda sen ayarlıyorsun  araç yüksek viteste biraz daha fazla Oksijen verme imkanın var tabiki motoru da düşünmek gerek :D. ama nizam abinin dediği çok mantıklı bir tüp beyni ile olay daha otomatik bir duruma getirilebilir :tamamdir

Çevrimdışı omertek

  • İleti: 723
    • Profili Görüntüle
Tüp beyni olmaz ise sanayi tüplerinde kullanılan gaz armatürleri ilk etapta senin işini görür gaz debisini hassas olarak ayarlayabilirsin.Projeni yaparken o aşamaya geldiğinde ben sana denemen için yollarım bi tane.
« Son Düzenleme: 04 Mayıs 2010, 16:52:38 Gönderen: omertek »
1993 RENO TOROS
2000 SEAT CORDOBA 1.6 SXE
1980 VW  MK1 GOLF LD

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Tüp beyni olmaz ise sanayi tüplerinde kullanılan gaz armatürleri ilk etapta senin işini görür gaz debisini hassas olarak ayarlayabilirsin.Projeni yaparken o aşamaya geldiğinde ben sana denemen için yollarım bi tane.
sağolasın teşekkür ederim :sevgi: :sevgi: öncelikle bi manuel olarak deniyim eğer işe yararsa sonra ben rahatsız ederim seni  :)

bu arada niye olmaz acaba?
« Son Düzenleme: 04 Mayıs 2010, 18:03:01 Gönderen: braveheart53 »

Çevrimdışı omertek

  • İleti: 723
    • Profili Görüntüle
"Tüp beyni olmaz ise" derken hani beyin taktırmayı düşünmezsen anlamında söylemiştim  ;)
1993 RENO TOROS
2000 SEAT CORDOBA 1.6 SXE
1980 VW  MK1 GOLF LD

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
"Tüp beyni olmaz ise" derken hani beyin taktırmayı düşünmezsen anlamında söylemiştim  ;)

 :D :D bende işe sanayi gaz armatürlerinini kullanılarak başla anlamında anladım :) :)

Çevrimdışı omertek

  • İleti: 723
    • Profili Görüntüle
Evet yeni konu açalım "Kulaktan kulağa" oynayalım  ;D ;D bizde karbondioksit ve argon kullandığımız için sen oksijen tüpü deyince benim aklıma direk sanayide kullanılan tüplerden geldi yoksa onların küçükleride vardır mutlaka  ;)
« Son Düzenleme: 05 Mayıs 2010, 13:47:42 Gönderen: omertek »
1993 RENO TOROS
2000 SEAT CORDOBA 1.6 SXE
1980 VW  MK1 GOLF LD

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Evet yeni konu açalım "Kulaktan kulağa" oynayalım  ;D ;D bizde karbondioksit ve argon kullandığımız için sen oksijen tüpü deyince benim aklıma direk sanayide kullanılan tüplerden geldi yoksa onların küçükleride vardır mutlaka  ;)
benden sonra cümle kesin mal olur  :D

evet fazla büyük istemiyorum max 5 lt. onun da büyüklüğü nedir bilmiyorum ama inşallah çok fazla büyük değildir.
bide bir sorum olacak bu oksijeni CO2 yada farklı bir tüpe doldurma imkanımız yok mu? mesela şu nitro tüpleri felan ?
« Son Düzenleme: 05 Mayıs 2010, 13:52:46 Gönderen: braveheart53 »

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
benim deneme fırsatım olmadı konu kalmış bir hortlatma yapayım :D