Gönderen Konu: standart mk1 i saf oksijen ile beslersek ne kadar performans alabilirz?  (Okunma sayısı 31398 defa)

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
afr cok yukselir, sanirim hucre icerisinde belirli bolgelerde ani ve asiri isinma soz konusu olabilir..
denemeden bilmek zor gibi..
bu arada yanlis anlasilmasin ama bende hep merak etmistim bu olayin sonucunu, yillardirda aklimda ama ben cesaret edemedim..

olaya sadece oksijenden ziyade yanmayi bir butun olarak almak ve afr yi cok yukseltip araci fakire dusurmeden o2 ile birlikte yeterli yakitida saglamak lazim saniyorum..
bunu karburatorde becerebilmek ?? benim gozum kesmiyor acikcasi :D
injeksiyonlu bir makine olsa, remap yapilsa sirf bu tepkiyi denemek icin ve o2 ile birlikte afr dengeli olacak sekilde denense olabilir aslinda..

yoksa emise hortumu getirip yolda gazlarken yavas yavas vanayi acmak ve denemek bence riskli..
tamamen gozden cikardiginiz bir motor varsa bilemem..
muhtemelen bahsettigim gibi kismi (sanayide gizli denilen) hararet basgosterir ve bu hararet sizin hararet gostergenize yansimadan supap agizlari, portlari, silindir kapagi ic yuzeyi, piston kenarlari ve segmanlariniz dan biri yada birkaci tahrip olabilir..

Logged

Çevrimdışı reaper

  • İleti: 49
  • Hiçbirşeyi Koyamamki Mk1 yerine !!
    • Profili Görüntüle
aracın üst tarafına tavan boyunda koyarsın olmaz mı ? soranlar ünlü alman denizaltısı U bot dersin :D
  ;D ;D

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
afr cok yukselir, sanirim hucre icerisinde belirli bolgelerde ani ve asiri isinma soz konusu olabilir..
denemeden bilmek zor gibi..
bu arada yanlis anlasilmasin ama bende hep merak etmistim bu olayin sonucunu, yillardirda aklimda ama ben cesaret edemedim..

olaya sadece oksijenden ziyade yanmayi bir butun olarak almak ve afr yi cok yukseltip araci fakire dusurmeden o2 ile birlikte yeterli yakitida saglamak lazim saniyorum..
bunu karburatorde becerebilmek ?? benim gozum kesmiyor acikcasi :D
injeksiyonlu bir makine olsa, remap yapilsa sirf bu tepkiyi denemek icin ve o2 ile birlikte afr dengeli olacak sekilde denense olabilir aslinda..

yoksa emise hortumu getirip yolda gazlarken yavas yavas vanayi acmak ve denemek bence riskli..
tamamen gozden cikardiginiz bir motor varsa bilemem..
muhtemelen bahsettigim gibi kismi (sanayide gizli denilen) hararet basgosterir ve bu hararet sizin hararet gostergenize yansimadan supap agizlari, portlari, silindir kapagi ic yuzeyi, piston kenarlari ve segmanlariniz dan biri yada birkaci tahrip olabilir..
haklı olabilirsin ama bu sistemi karbüratörlü araçta denemek bence daha mantıklı oksijen sensörü vs olayla uğraşmaya gerek yok ;) sadece karbüratöre giden hava emiş borusuna (fittreden az ileriye)  ilk etapta çok az bir şekilde çaktırmadan saf oksijen ilave ediyoruz ve aracın toparlama seviyesine göre motorun tepkimesini ölçüyoruz. adamlar nos olayında direk silidirin içine basıyolar bişey olmuyor? ufaktan bir saf oksijen ne kadar etki yapabilir ki? diyerekten olayı cumartesi günü çift silindir bir motorsiklette denedik ;D ;D

herkez sonucu merak ediyor değil mi :D
sonuç: motor normal gazda yüksüz durumda 2000 devirde iken gaza basmadan saf oksijen ilavesi ile 8000 devire çıktı ;D
direk açtık vanayı motorun hava emiş yerine tuttuk ;D yani ayar kısmı çok önemli çok az miktarda oksijen göndermek gerek birde oksijenin hava ile homojen karışımını sağlamak için karbüratöre uzak mesafeden verilmesi gerekiyor. diye düşünüyoruz. en önemlisi de verilen oksijenin miktarı. çok az miktarda verdiğiniz zaman bile gaza basmasanızda devirde artış meydana geliyor.
deney otomobil motorunda denenmemiştir. yüksüz durumda denenmiştir.
aracı toplayacağım zaman kesinlikle koymayı düşünüyorum.. ya kısmettt......

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
haklı olabilirsin ama bu sistemi karbüratörlü araçta denemek bence daha mantıklı oksijen sensörü vs olayla uğraşmaya gerek yok ;) sadece karbüratöre giden hava emiş borusuna (fittreden az ileriye)  ilk etapta çok az bir şekilde çaktırmadan saf oksijen ilave ediyoruz ve aracın toparlama seviyesine göre motorun tepkimesini ölçüyoruz. adamlar nos olayında direk silidirin içine basıyolar bişey olmuyor? ufaktan bir saf oksijen ne kadar etki yapabilir ki? diyerekten olayı cumartesi günü çift silindir bir motorsiklette denedik ;D ;D

herkez sonucu merak ediyor değil mi :D
sonuç: motor normal gazda yüksüz durumda 2000 devirde iken gaza basmadan saf oksijen ilavesi ile 8000 devire çıktı ;D
direk açtık vanayı motorun hava emiş yerine tuttuk ;D yani ayar kısmı çok önemli çok az miktarda oksijen göndermek gerek birde oksijenin hava ile homojen karışımını sağlamak için karbüratöre uzak mesafeden verilmesi gerekiyor. diye düşünüyoruz. en önemlisi de verilen oksijenin miktarı. çok az miktarda verdiğiniz zaman bile gaza basmasanızda devirde artış meydana geliyor.
deney otomobil motorunda denenmemiştir. yüksüz durumda denenmiştir.
aracı toplayacağım zaman kesinlikle koymayı düşünüyorum.. ya kısmettt......

o durumu yasayacaginizi bende tahmin ediyorsum zaten :)
ama bence riskli..
o2 sensorunun olmamasi avantaj evet karburator cok basit ama cok da riskli..
yani uzun vadede dusundugunuzde afr nin asiri yukselmesi size tam ve yuksek verimli yanma olarak geri doneceginden asiri hararet sozkonusu..
onceden de bahsettigim gibi bu hararet gizli tip hararettir ve belirli bolgelerde cok yogunlasir..
ciddi hasar almaniz muhtemel..
ben sadece uyarmak istedim, yoksa olur olmaz demedim :)
injeksiyonlu olsa ve vereceginiz saf o2 miktarina gore yeni bir map yazilsa guvenli olabilir bence, bunun disinda hep risk sozkonusu..


Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
burda elektronikten çok iyi anlayan bir abimiz var. ki dediğim abi tam piskopat. el yapması bir aracı bile var  :D adam elektronik konusunda uçmuş biri zaten. mekanikten de çok iyi anlıyo. ilerleyen zamanlarda eğer öyle bişey yapmayı düşünürsem yardımcı olacağını söyledi. dee ortada araba yok şuanlık o yüzden beklemedeyiz..

Çevrimdışı Han

  • İleti: 5636
  • Her Şey Golf Mk1 ve Dostluk İçin.
    • Profili Görüntüle
Riks Nedir? >:D
işin içinde erci var ise gerisi teferruattır :D
http://GolfMk1Ciyiz.Biz Her Şey Golf Mk1 İçin

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
risk güzel bişeydir kankaa :D senin gibi 2 tane mk1 motoru olan için risk sıfırın altında :D

Çevrimdışı Onamdar

  • İleti: 986
    • Profili Görüntüle
bu olayı uzunca bir süredir düşünüyordum ama daha güvenli bir şekilde şöyle bir sistem uygulanabilir.
Benim araç mk 3 onun için düşündüğüm sistem şöyle.
boğaz kelebeği ile hava filtresinin bağlantı hortumu arasına bir flanş yapılır flanşda arada biraz mesafe olucak şekilde 1 cm çapında bir giriiş bırakılır.
o2 tüpü bu girişe bağlanır. devirmetre sensörüne de akışı kontrol edicek bi switch birde konsola sistemi açıp kapıycak düğme.
Bu bahsettiğim şekilde motora giren havadaki o2 derişimi arttırılır daha homojen olur risk yoktur sadece yanma daha şiddetli olur.
Buda benim araç...Pasta cila+ plasti dip ile jant boyanması

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
 Arkadaşlar bişey söylicem ama kızmayın.. Boş şeylerle uğraşıyorsunuz.. Nedenini sormayın bile örnekler ortada. Bukadar basit olsaydı herkez O2 tüpünü koyar kapışırdı demi..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Arkadaşlar bişey söylicem ama kızmayın.. Boş şeylerle uğraşıyorsunuz.. Nedenini sormayın bile örnekler ortada. Bukadar basit olsaydı herkez O2 tüpünü koyar kapışırdı demi..
erşan abi ilk testi geçti olmaz deme :D senin kafana takılan kısım neresi? nosun mantığından çok farklı değil ki? nos dediğimiz şey N2O burdaki azotun bişeye yaradığı yok sıvı halde verilidiğinden hem hacim olarak genleşir hemde nso içindeki oksijen molekülleri yanmanın çok daha hızlı ve verimli olmasını sağlar. 

Çevrimdışı Onamdar

  • İleti: 986
    • Profili Görüntüle
şöylede bir durum var patlamanın gücü motor içindeki ekipmanlar daha fazlla aşındırıcaktır yani her an kol çıkabilir eğrilebilir zorlarsan blok bile çatlar :D sonuçta stok motoru ekstra besliycen
Buda benim araç...Pasta cila+ plasti dip ile jant boyanması

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
 Yapılan işlemi devamlı kılan 2 birim var zaten.. TURBO veya Charger..  Oksijen tüpünün devamlılığı yok ve masraflı bir düşünce.. Uygulaması bile ilk etapta masraf bence..

 Zaten bu sitemi devamlı uygulamaya kalktığınızdada Metalin gözlerinizin önünde mahfoluşunu görmekten fazla ileriye gitmeyecektir.
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı Onamdar

  • İleti: 986
    • Profili Görüntüle
nos gibi kullanılabilir bence tek sıkıntı gaz olarak kullanıldığı için soğuk olmaması zaten nos un en önemli özelliği hızlı bi şekilde sıvı halden gaz hale geçerek ortamı soğutur buda benzini yoğunlaştırır NOS un içindeki okisjende verimli yanma sağlar biz sadece bu son kısmı yapabiliriz. :D
basıcaz oksijeni vurucaz kırbacı uçucak araba yapıcam ben bunu :D
Buda benim araç...Pasta cila+ plasti dip ile jant boyanması

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
nos gibi kullanılabilir bence tek sıkıntı gaz olarak kullanıldığı için soğuk olmaması zaten nos un en önemli özelliği hızlı bi şekilde sıvı halden gaz hale geçerek ortamı soğutur buda benzini yoğunlaştırır NOS un içindeki okisjende verimli yanma sağlar biz sadece bu son kısmı yapabiliriz. :D
basıcaz oksijeni vurucaz kırbacı uçucak araba yapıcam ben bunu :D
bu hikayeyi ben biyerden hatırlıyorum
fıstık benim olacak binicem sırtına vurucam kırbaçı vurucam kırbaçı ;D ;D