o senaryolarin ikiside gerceklesmez..
%3-5 verim yanindan bile gecemez, saf oksijeni emdirdinizmi motor cosar cosar
karburatorun yakit enjektesindede hicbir degisme olmaz cunki karburator sadece motorun emdigi havanin dar bir bogazdan gecerken olusturdugu suduk basincin icine benzin emdirir.. burda degisen tek sey gecen havadaki oksijen miktari, bu karburator icin bi anlam ifade etmez..
şimdi arkadaşlar şöyle söyleyeyim. daha önce mesaj gönderdiğimde kısıtlı zamanda konuya göz attım ve cevapları okumadan yazdım. denemeyi ve sonucunu, üstüne arkadaşların yazdığı cevapların çoğunu okumamıştım. zaten benim yazdıklarım daha önce yazılmış. aynı şeyleri tekrar ettiğim için kusur abakmayın
benim yazdığım senaryolardan senaryo 1 de performans artışı değil verim artışı demiştim. % 3-5 de çekilen sabit yakıtın daha verimli yanması olur diye tahmin ederek öyle yazmıştım. ki içten yanmalı motorların verim kaynı %50ye yakın ama bu verim kaybının çoğu ısıya çevrilen enerjiden kaynaklı. çok küçük bir miktarı ise tam olarak yakılamayan yakıttan kaynaklı. % 3-5 değer burada o tam yakılamayan yakıtın daha verimli yanması ile elde edilebilir diye düşünerek o değerleri vermiştim.
yani erdem kardeşim motor coşarsa ama bu coşmanın kaynağı daha fazla yakıt tüketiminden kaynaklıysa verimden bahsedilemez. sadece güç artışından bahsedilebilir. benim senaryo 1 güç artışını içermiyordu.
Erhan'ın arkadaşlarıyla yaptığı denemenin sonucu yine Erdemin yazdığı sonuca dayalı. ki bu da benim senaryo 2 ile birebir örtüşüyor zaten. yani aslına bakarsan ikisi de gerçekleşmez demişsin fakat benim senaryo 2de yazdıklarımı farklı cümlelerle anlatmışsın. oksijen üfleyerek oluşan düşük basınç, daha fazla yakıt çeker, gaz pedalına basılmış gibi devri yükseltir, yakıt artışına paralel olarak da daha fazla yanma ve daha fazla güç ortaya çıkar. bu güç torktur ama kanımca üretilebilecek ekstra tork, makinanın dyno da vereceği pik değerin yine en fazla % 3-5 üzerinde gerçekleşecektir.
yani gaz pedalına basılması ile oksijen vererek yakıt çekilmesi arasındaki fark, (kanımca ) saf oksijen sayesinde sağlanan verimli yanma nispetinde olacaktır.
şimdi uydurma bir senaryo yapalım. tüpten çıkan hortuma bir musluk bağlayalım ve bu musluğun açılıp kapanmasına da gaz pedalı hükmetsin. gaza basılınca musluk açılsın gazdan ayak çekilince musluk kapansın. pedala basıldığında musluk açılınca üflenen oksijen, oluşan düşük basınç nedeniyle daha fazla yakıt çeksin ve yanma bu şekilde gerçekleşsin.
eee? verim nerde? bu sistemden ne kadar performans artışı beklersiniz?
bu sistem turbo motorların getirisinin çeyreği kadar getirisi ya olacaktır ya da olmayacaktır. turbo eksoz gazlarının turbo içindeki türbine yönlendirilmesi esasına dayanır malumunuz. türbinleri çeviren eksoz gazları ekstra bir tork oluşturur. bu birinci getirisidir. ikinci getirisi ise türbinlerin dönmesi ile içeri daha yoğun hava ve dolayısıyla oksijen alınmasıdır.
konumuzdaki sistem, turbo sistemlerdeki türbinleri çeviren eksoz gazlarının oluşturduğu ek itici kuvvetten yoksun. sadece içeri alınan daha yoğun oksijen kısmı var. bundan da çok fazla şey beklememek gerekir.
Erhan kardeşim sakın yanlış anlama. yaptığınız çalışmayı baltalamak, kötülemek gibi bir gayem asla yok. aksine bir şeyler yapmaya çalışma hevesinizi can-ı yürekten takdir ediyorum. tebrik ediyorum sizleri. sadece fizik ve kimya kanunları ortada iken, çok büyük bir beklent çinde olmamanız gerektiğini düşünüyorum. umarım ben yanılıyorumdur. umarm başarı elde edersiniz.