minimal bi buharlaşma olur normalde ama sizin dediğiniz ciddi bi eksilme ise o zaman...
kaçak ihtimalini tamamen safdışı etmek için soğutma sisteminin tamamını radyatör ,genleşme kabı ,bağlantıları ve hortumları iyice bi gözden geçirin en başta....(kaçak tesbitini daha kolay yapabilmek için renkli antifiriz kullanamak öneriliyor.işte kırmızı yeşil gibi)
aşırı antifiriz koyarsanız genleşme kabının arkasındaki tahliyeden atıyor olabilir bu seyir esnasında olursa fark edemezsin... kapağı gevşektir ısınan antifiriz genleşince basınçla ordan kaçırıyor olabilir ...yani basit bi sebepten kaynaklı olabilir...
devirdaimden kaynaklanabilir orda bi arıza varsa..
ve son olarakta motor bloğundan veyahut kapak contasından kaynaklı bi sorun olabilirki bu ciddi olan durum ...
o zaman egsozdan gidiyor demektir ....
aşırı bi beyaz duman atar egsozdan ...gaz yemez vede hararet kararsızlaşır arıza ciddi ise artabilir ...
bu durumda da aracın arıza lambasının yanması lazım ....
baktırmak gerek...
ama ehli olan güvenilir birine....
bu konuda ahkam kesmekte ustaların üstüne yoktur ...
genelde insanlar bu konuda az bilgi sahibi oldukları ve arabalarını da sevdikleri için...meseleyi abartarak adamın moralini bozarak cebindeki parayı almak isteyen tipler çoktur ..hiç gerek yokken böyle bir arıza durumunda bloğu açan conta değişen adamlar var piyasada ..önce bi serviste kontrol ettirin arıza tesbitini yaptırın ..bi arıza bulunursa..servisten bi fiyat alın uygun gelmez ise başka yerde yaptırırsınız ...benim tavsiyem...
selamlar...