Meraklısı için olmazsa olmazdır...
E-bay'de clay bar olarak aranabilir. 25 gramı bir arabaya yeter. Fiyatına göre yaptığı işe paha biçilemez. 6 ayda bir tüm araca uygulanması önerilir, özellikle çizik giderme ve wax öncesi.
Yeni yıkanmış aracınızın kaportasında elinizi gezdirin. Pürüzleri hissediyorsanız işte onlar boyaya yapışmış kirleticilerdir. Kille güvenli bir şekilde yok olacaklardır. Bu pürüzleri polisaj işlemi gidermez...
Polisaj öncesi kille temizlik yapmazsanız, boyaya saplanmış sert kirler polisaj pedine geçerse, dönen pedle yüzeyde belirgin çiziklere yol açabilir, o nedenle ucuz ve risksiz bu uygulamayı şiddetle öneririm...
Araba yıkandıktan sonra kil hamuru aracın yüzeyine sürtülerek (kaydırıcı fısfıs yardımıyla) boya üzerindeki inatçı lekeler, çizikler içindeki pislikler, tuz, katran, balata tozu, böcek kalıntısı, ağaç salgısı temizleniyor.
Bu şekilde görülen verniğe girmiş kirler (bonded contaminants) yıkama ya da polisajla çıkmazlar...
Kil bunları söker alır...
Alıntı: Dave KG
Bir başka güzel grafik anlatımla kilden önce ve sonra yüzey...
Her panelde yoğurun, yüzeyi fısfısla (detailer spray) kaygan hale getirin, ve uygulayın.
Bunlar genelde 50-100 gramlık iki parça paketler halinde satılmakta. Sertçe bir oyun hamuru kıvamında plastik esaslı bir maddeye yedirilmiş bir malzeme. Uygulanışı şöyle: Bir parçayı elinizle yassı hale getiriyorsunuz. Uygulanacak yüzeye ve kile bir miktar sıvı cila püskürtülüp tüm boyalı yüzeylere hatta camlara sürtülüyor. Korkmadan her aceminin uygulayabileceği bir şey. Alınan sonuç çok şaşırtıcı. En temiz boyadan bile siyah-gri kirler kilin yüzeyine yapışıyor. Sonuç olarak boyanın yüzeyine yapışmış yol kirlerini, pürüzleri, elinizi boyaya sürterken hissettiğiniz minik şeyleri, kireç kalıntılarını yok ediyor. Kaygan tertemiz haresiz bir boya elde ediyorsunuz. Yaparken dikkat edilecek tek şey yere düşürdüğünüz bir kili asla kullanmamak. Sanıldığı gibi çok zaman alıcı bir şey değil. Yarım saatte bir otomobili bitiriyorsunuz.
Her panelden sonra kili iyice yoğurmak şart. Örneğin bir kapıya kil uyguladım, yoğurup diğer panele geçiyorum, kaput gibi büyük yüzeyde yarısındayken tekrar yopuruyorum. Bu sayede temiz bir yeri gelmiş oluyor. 25 gram bir kil tüm araca yetebiliyor (yine de aracın boyasının durumu çok önemli). Boyanın sağlığı için, kirlenmiş bir kili tekrar boyada kullanmam ama çöpe de atmam, örneğin jant yüzeyleri ve aralarındaki katranları sökmede de işe yarıyor. Spreyin amacı ise kaygan yüzey sağlamak, kili yoğururken de
Kille temizlik aralığı da aracın bulunduğu yere göre değişiyor. Çevrede sanayi tesisleri (boyahane vs) varsa, kapalı garajda kalmıyorsa, ağaç altına sıklıkla park ediliyorsa daha hızlı kirlenir.
Daha önce de yazdım, yıkanmış araca elinizi sürün, boyada pütür ve pürüz geliyorsa elinize kil uygulaması yapmak faydalı olur.
25 gram kullanın....
Küçük bir panelden çıkan kir...
Kilin yüzeyde kayması için spreyle beraber kullanılıyor... Ama sprey şart değil fısfısa sıvı sabun (veya oto şampuanı) + su koyun, o da iş görüyor