Gönderen Konu: Lanet Sorun ...  (Okunma sayısı 8804 defa)

Çevrimdışı lostys

  • İleti: 4225
  • T-Dawg!
    • Profili Görüntüle
Lanet Sorun ...
« : 13 Mayıs 2010, 14:00:02 »
arkadaşlar uzun süreden beri devam eden lanet bi sorunum var. daha önce tartısmıstık sanırım ama hala çözüm bulamadım.

araç belirsiz sürelerde 3 silindire düşüyor, teklemeye başlıyor, sonra kendiliğinden düzeliyor, tıkır tıkır çalışıyor, sonra gene bozuluyor. benzinde gazda aynı, fark yok. distribütör bozuk dediler değiştirdim, ateşleme bobini bozuk dediler değişti, karbüratör dediler dağıtıldı bakıldı sorun yok, şıkır şıkır çalışır vaziyette.

belirli sürelerde sübap ayarlarını kontrol ettğimizde, gördüğümüz olay şu : özellikle 3. silindir ayar kaçırıyor. ateşleme kontrolü yaptık sorunsuz, özellikle dizzy değiştikten sonra. bujide de yağlama, kirletme filan yok. bu teklemeyi de, çalışmamayı da genellikle 3. silindir gerçekleştiriyor. sübaplar fincanlı değilmiş, düz ayarlı. motor da yağ yakma, eksiltme, yağ bozma, su eksiltme, hararet sorunu yok. teklemediği zaman, saat gibi şıkır şıkır çalışıyor.

yalnız karbüratörcüm bana arabanın bi yerden hava aldığını, o yüzden bu sorunlarını cıkarttığını soyledi. tamirciler de böyle bişi olmadıgını soyledi. sinir oldum iyice arkadaslar, ne olur bi yol gosterin de çözelim şunu.

bugun veya yarın artık en son care manifold contlarını değiştircem. çözülmezse... yakacam.  >:(

serkan usta fikirlerini eksik etmezsen sevinirim.

bu arada : aracım 1300 gf 81 model golf.

Logged

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lanet Sorun ...
« Yanıtla #1 : 13 Mayıs 2010, 15:11:59 »
Bende hemen hemen aynı sorun var vites değiştirmek için debriyaja bastığım gibi devir düşüyo ve stop ediyo ama boşta iken rolenty gayet normal saat gibi ama debriyaja bastığım anda stop ediyo heleki bide durursam sabaha kadar bas yinede ateşlemiyo bobinden diye düşündüm değiştirdim çok az bi değişme oldu çalışmasında ama stop etme hala devam ediyo ve gaz yememe gibi bir problemide var bakalım en yakın zamanda karb. götürücem kısmetse  :-[
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı lostys

  • İleti: 4225
  • T-Dawg!
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lanet Sorun ...
« Yanıtla #2 : 15 Mayıs 2010, 16:32:44 »
yok mu fikri olan ???

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Lanet Sorun ...
« Yanıtla #3 : 15 Mayıs 2010, 18:36:10 »
Benim var... Gelince uygulayacam üstünde..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı ®oyal

  • İleti: 2238
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: T5'04
  • Şehir: Bursa
Ynt: Lanet Sorun ...
« Yanıtla #4 : 15 Mayıs 2010, 18:41:47 »
Aracınız motoruyla ilgili pek bilgim yok Askeri araç söförüyken 1998 model şahin araç kullanıyordum aynı sorun ondada vardı.3 silindir çalışır araç yorulup gitmezdi.Buji kablolarıyla uğraştım sorun çözüldü.Peki aracının silindir kapağı kırık veya çatlak olabilirmi?

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Lanet Sorun ...
« Yanıtla #5 : 15 Mayıs 2010, 18:56:46 »
Benim aracımdada 2 kere emme contasını yakmıştık ilker ilkinde ağustosun ortasında bemim alamancı enişte kapıdağ yarım adasında rally yaptı ozaman, bide ben Pejo GTI ile bikaç kere kalktığımda yakmıştım .. Emme contasından hava aln makine tekleme yapıyor ve senin durumunda bunu gösteriyor.. Silindir contanda yada kapakta bir sorun olsa motor sesi kendini belli eder.. Gaza bastığında altında kükreyen bi makina olur :)
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı omertek

  • İleti: 723
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lanet Sorun ...
« Yanıtla #6 : 15 Mayıs 2010, 19:02:36 »
İyi ama bazen düzelip  bazen bozulduğu için bana göre emme contasından olma ihtimali düşük gibi geliyor sonuçta conta yırtılmışsa yırtılmıştır böyle bir sorunda bazen düzelip bazaen bozulması ilginç olurr  ::)  
« Son Düzenleme: 15 Mayıs 2010, 19:03:12 Gönderen: omertek »
1993 RENO TOROS
2000 SEAT CORDOBA 1.6 SXE
1980 VW  MK1 GOLF LD

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Lanet Sorun ...
« Yanıtla #7 : 15 Mayıs 2010, 19:14:18 »
İlginç değil aslında mantıklı, Aliminyum manifold genleşme yapıyor ısındığında.. Motor soğukken herşey düzgün gibi oluyor ama ısındımı herşey ters tepiyor... Ben ilk emme contası yandığında sorunu çözene kadar değişenleri sayayım..

1 = Distiribitör kapağı.
2 = Tevzi makarası.
3 = Bujiler.
4 = Buji kabloları.
5 = Enjektör oringleri.
6 = Enjektör temizliği.
7 = Yeni avans boruları.
8 = Gaz kelebeği temizliği.

Liste aslında daha uzayıp gidiyor ve usta artık ağzını bozup motoru dağıtıyorum demişti bende sök artık napalım dedim, Sökmeye başlayınca emme manifoldunun contasının çok hafif 1. slindirin ordan kavrulduğunu görmüş ve yenilemiş işte ilk tecrübemiz böyle olmuştu..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı omertek

  • İleti: 723
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lanet Sorun ...
« Yanıtla #8 : 15 Mayıs 2010, 19:20:36 »
İlginç değil aslında mantıklı, Aliminyum manifold genleşme yapıyor ısındığında.. Motor soğukken herşey düzgün gibi oluyor ama ısındımı herşey ters tepiyor... Ben ilk emme contası yandığında sorunu çözene kadar değişenleri sayayım..

1 = Distiribitör kapağı.
2 = Tevzi makarası.
3 = Bujiler.
4 = Buji kabloları.
5 = Enjektör oringleri.
6 = Enjektör temizliği.
7 = Yeni avans boruları.
8 = Gaz kelebeği temizliği.

Liste aslında daha uzayıp gidiyor ve usta artık ağzını bozup motoru dağıtıyorum demişti bende sök artık napalım dedim, Sökmeye başlayınca emme manifoldunun contasının çok hafif 1. slindirin ordan kavrulduğunu görmüş ve yenilemiş işte ilk tecrübemiz böyle olmuştu..

 :tamamdir genleşme konusunda  kesinlikle haklısın Bu kadar tecrübeye sadece  :-X  :D
1993 RENO TOROS
2000 SEAT CORDOBA 1.6 SXE
1980 VW  MK1 GOLF LD

Çevrimdışı mcsahan

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 1588
  • onsekiz at, onaltı valvit
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lanet Sorun ...
« Yanıtla #9 : 15 Mayıs 2010, 21:56:30 »
emme manifoldunun giriş yaptığı noktada kullanılan mastik conta ısınınca yumuşayarak delikleri tıkayabilir.
soğuyunca tekrar eski haline dönebilir. yıllar önce audi100 de bu sorunu yaşamış, tüm elektrik tesisatını yenilemiştim.
dünya masraf sonucununda düzelmeyince son çare olarak manifold sökülünce gördük bu sıkıntıyı. denemekten zarar gelmez.
yüksek sıcaklıkta performansını kaybetmeyen mastik conta kullan.

Çevrimdışı lostys

  • İleti: 4225
  • T-Dawg!
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lanet Sorun ...
« Yanıtla #10 : 16 Mayıs 2010, 10:04:02 »
İlginç değil aslında mantıklı, Aliminyum manifold genleşme yapıyor ısındığında.. Motor soğukken herşey düzgün gibi oluyor ama ısındımı herşey ters tepiyor... Ben ilk emme contası yandığında sorunu çözene kadar değişenleri sayayım..

1 = Distiribitör kapağı.
2 = Tevzi makarası.
3 = Bujiler.
4 = Buji kabloları.
5 = Enjektör oringleri.
6 = Enjektör temizliği.
7 = Yeni avans boruları.
8 = Gaz kelebeği temizliği.

Liste aslında daha uzayıp gidiyor ve usta artık ağzını bozup motoru dağıtıyorum demişti bende sök artık napalım dedim, Sökmeye başlayınca emme manifoldunun contasının çok hafif 1. slindirin ordan kavrulduğunu görmüş ve yenilemiş işte ilk tecrübemiz böyle olmuştu..

kanka aynı şeyleri ben de değiştirdim ve kontrol ettirdim biliyorsun ..

emme manifoldunun giriş yaptığı noktada kullanılan mastik conta ısınınca yumuşayarak delikleri tıkayabilir.
soğuyunca tekrar eski haline dönebilir. yıllar önce audi100 de bu sorunu yaşamış, tüm elektrik tesisatını yenilemiştim.
dünya masraf sonucununda düzelmeyince son çare olarak manifold sökülünce gördük bu sıkıntıyı. denemekten zarar gelmez.
yüksek sıcaklıkta performansını kaybetmeyen mastik conta kullan.


bu dediğini yaptırcam en kısa sürede mete abi teşekkürler.

artı bana bir de karbüratör takozu gerekiyor, erci bi ara bişiler demişti ama.. buldu mu acaba..

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lanet Sorun ...
« Yanıtla #11 : 16 Mayıs 2010, 10:49:35 »
Erci abi alüminyumdan yaptırmıuştı alüminyum takoz titreşimi olduğu gibi karb. yansıtıcak ayarını daha sık kaçırtıcak ! Acaba benimde problemim manifolttan olabilirmi hemen hemen aynı problemlerimiz var son olarak şu karb. bakımını yaptırtayım ondan sonra manifolta göz attırıcam...
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı Han

  • İleti: 5636
  • Her Şey Golf Mk1 ve Dostluk İçin.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lanet Sorun ...
« Yanıtla #12 : 17 Mayıs 2010, 20:06:02 »
plastik alt takozlar 2 de bir kopup yırtılıyor gıcık oldum demirden yaptırdım bende tornada eski karbüratörümde ayar kaçmadı dün taktım yeniyi ayarlarını kendim yaptım ince ayar yapılması lazım bu hafta götüreceğim ondan sonra anlarız bakalım ayar kaçacakmı :D
işin içinde erci var ise gerisi teferruattır :D
http://GolfMk1Ciyiz.Biz Her Şey Golf Mk1 İçin