jetta nın bu sene kasası değişiyor.Tsi Motor iki yıldır dünyanın en sınıfında en çevreci ve en iyi motoru. Yakıt tüketimi benzinliye göre çok iyi ama dizele göre yüksek. Kısa mesafe kullanımda her araçta olduğu gibi bundada yekıt tüketimi artıyor.
Dsg şu anda piyasanın en az yakan performans kaybettirmezken, hızlanmayı artıran yakıt tüketimini düşüren devrim niteliğinde bir şanzıman.
Devrim çünkü aracı serileştirip yakıtı azaltıyor, egsoz emisyonunu düşürüyor. Ama 7ileri Dsg ye geçildi ve Vw de yeni teknolojiler ilk 3senesinde de arıza oranı yüksektir sonra hızla düşer.
6ileri 2006sonundan itibaren kullanılıyordu o şanzıman oturdu sayılır. Turbolu araç mükemmel keyif verir fakat ilk çalıştırmada ve stoptan önce beklemek gerekir. 2006 öncesi Triptronik 6ileri var yakıt tüketimini artırıyor ama vites değişimleri hiç hissedilmiyor.
1.4 Tsi 122hp tek turbo DSg Ş.içi 7.7lt/100km ş.dışı 5.0 karma 6.0lt ş.çi 30krş, karma 22krş ş.dışı 17-18krş. 1305kg araç için otomatik LPg tüketimini yakın.
1.4 Tsi 122 manuel Ş.içi 8.1lt ş.dışı 5.1 karma 6.2lt. Şdışı CC açık iken 90 sabitle 4.8lt ye düşüyor.
102 Hp triptronik ş.içi 11.3lt ş.dışı 6.4 karma 8.2. Lpg ile ş.içi 13lt, ş.dışı7.7,karma9.5 eyaklaşır. "LPG de yoğun trafik 26kuruş karma,karma 19-20kuruşş,dışı 15-16krş demek".
102 Dsg ile ş.içi 9.0lt, ş.dışı 5.6lt,karma7.5lt. Dsg 6ileri yakıtta çok farkettiriyor.
Tdi 90hp yakıt tüketimi mükemmel 1.4lerin hepsinden iyi ama ben yinede 105Hp alırdım. yoğun trafikte bile maks. 20kuruş yakıyor ş.dışı 12-13kuruş çok rahat yakalanyor
TSİ yi 122hp 200nmyi yavaş kullanmak marifet, çift turbolu 160hp 240nm yi hiç söylemiyorum . Tdi 105Hp 250nmden keyif olarak inanması güç ama çok üstün. Çünkü 122hp 200nm torkla birleşince 1.8 140hp honda motorundan, 2.0 136hp vectra motorundan ve benzer motorlardan çok daha fazla ataklık 0-100 9.5sn ve ivemelenme getirmiş. Sakin kullanıp 3000devirde vites atınca çok az yakıyor. Ama 1500devirden itibaren torkunu alan araç 3500de resmen kuduruyor. Turbolu bir aracın 7000devir çevirmesi alışıldık bir durum değil. Böyle olunca hızlı kullanım yakıt sarfiyatı çok artarken(ş.içi 47lt ile 650km yapan arkadaş ş.dışı 500km yapıyor çünkü min 150-160km/h ile kullanıyor), sürekli yarış halindeki tüm motorlarda olduğu gibi çabuk yorulacaktır. Ama normal bir araç nasıl kullanılırsa öyle kullanılsa hız gerekli zamanlarda yapılsa mükemmel bir motor.
Ben kendime güveniyorum karma 22krş, şiçi 27krş, ş.dşı 18kuruş yakıyor aracım. Yani sakin kullanıyorum, gerektiğndede 2.0atmosferik Bmw ile yürüyorum. sakin kullanımda 1.6 ları 100le 4.viteste zorlanarak çıktığı yeri 6. viteste CC ile 100de çıkıyorum, gaz pedalına asılmıyorum, ihtiyaç duymuyorum. Asılıncada 6da bile 150yi geçiyor.