Gönderen Konu: jetta 1.6 tdi primline yada honda civic elegance  (Okunma sayısı 18120 defa)

Çevrimdışı merdogane

  • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
jetta 1.6 tdi primline yada honda civic elegance
« : 18 Mayıs 2010, 23:28:56 »
arkadaşlar polo 1.4 confortline 2005 model aracım var  sedan araç istiyorum ve otomatik vites tercihim  ilk önceleri honda city düşünüyodum ama  çok basit geldi şimdi jetta 1.6 tdi primline dsg yada  honda civic  elegance otomaik bu 2 araç arasında seçim yapmak istiyorum fiyat performans ve kalite olarak fikirlerinizi bekliyorum

Logged

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: jetta 1.6 tdi primline yada honda civic elegance
« Yanıtla #1 : 18 Mayıs 2010, 23:37:03 »
karizma olarak: civic>jetta

donanım:civic>jetta

konfor:jetta>civic

sürüş keyfi: jetta>civic (bunda tdi motorun torku ve özellikle dsg vitesin katkısı çok büyük)

ekonomi:jetta>civic

bir de vw araçları hondaya göre daha az değer kaybeder 2. elde...

totale vuracak olursak vw fanatizmi olarak değil kesinlikle ve kesinlikle jetta...

buarada yanlışım varsa düzeltin ama yeni nesil vosvos motorlarının dizelleri 1.6 değil hepsi 1.9 diye biliyorum ben?bir de honda jipleri dışında dizel üretmiyor, dizel hem ekonomik, hem sportif bir seçenek olur...

Çevrimdışı merdogane

  • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Ynt: jetta 1.6 tdi primline yada honda civic elegance
« Yanıtla #2 : 18 Mayıs 2010, 23:45:53 »
evet jetta nihayet 2010 da 1.6 tdi çıkardı   1.6 tdi primline  47.300 tl az daha donanımlı olsa


Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: jetta 1.6 tdi primline yada honda civic elegance
« Yanıtla #4 : 19 Mayıs 2010, 00:23:56 »
valla donanım dediğin yavaş yavaş eklenir deeee,

dsg şanzuman dizel motor sonradan eklenmez ;)

Çevrimdışı merdogane

  • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Ynt: jetta 1.6 tdi primline yada honda civic elegance
« Yanıtla #5 : 19 Mayıs 2010, 19:08:07 »
valla donanım dediğin yavaş yavaş eklenir deeee,

dsg şanzuman dizel motor sonradan eklenmez ;)

açıkcası ne demek isediğinizi anlayamadım

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: jetta 1.6 tdi primline yada honda civic elegance
« Yanıtla #6 : 19 Mayıs 2010, 20:29:19 »
demek istediğim civic istediği kadar donanımlı olsun vw deki dsg şanzumanın keyfini ve tdi motorun zevkini veremez, civic aldıktan sonra bunları unutmak durumundasınız, varsın primline jettada jant olmasın, arka camlar elle indirilsin, kol dayamalar olmasın hatta klima manuel bile olsun farketmez (bunların hepsini sonradan siz bile ekleyebilirsiniz para oldukça) ben bunlar için dizel dsg jetta varken civic almazdım diyorum

Çevrimdışı merdogane

  • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Ynt: jetta 1.6 tdi primline yada honda civic elegance
« Yanıtla #7 : 20 Mayıs 2010, 20:44:53 »
pekicorolla d4 d hakkında ne düşünüyorsunuz

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: jetta 1.6 tdi primline yada honda civic elegance
« Yanıtla #8 : 21 Mayıs 2010, 00:22:09 »
toyotaları ben çok beğeniyorum,hatta biraz ileri giderek geri çağrılma skandallarının bir komplo olduğunu bile düşünüyorum, yıllar önce bir reklam vardı, bu bir tuzak sen hiç yolda kalan toyota gördünmü diye, gerçekten öyle, 98 model xl, gl, xe kasaları bile hala taş gibi, ama d 4d yi bilmiyorum, arkadaşım aldı, donanım olarak o da baya eksik, 38bin para verdi ötv indirimnde insan bir çelik jant koymaz mı arkadaş?passat almadığına 1000 pişman, ben ya da başka arkadaşlar ne kadar konuşursak konuşalım ben 3 aracında test sürüşüne bir gidin derim, en iyi fikri o verir, ama görüşüm vw aşkı bambaşkadır, dsg vitesi, tdi motoru ve sağlamlığı ise daha başka...

Ne alırsanız alın inşallah en iyi seçimi yaparsınız, jetta ya da öbürü, hangisi hoşunuza gidiyorsa galericilerin bir lafı vardır "Al abicim aklında kalacağına kapında kalsın" ;)

Çevrimdışı merdogane

  • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Ynt: jetta 1.6 tdi primline yada honda civic elegance
« Yanıtla #9 : 21 Mayıs 2010, 22:39:32 »
verdiğin fikirler için çok teşekkür ederim passat benim hayalim ama arabayı oldıktan sonra onu kullanabilmek lazım sanırım passat bana biraz  pahalı gelir jetta ve toyota arasında düşünüyorum  bakalım nollacak teşekkürler

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: jetta 1.6 tdi primline yada honda civic elegance
« Yanıtla #10 : 22 Mayıs 2010, 18:58:19 »
jetta - civic iyi düşünce

yanlız hangi motor hangi vites?
civic in otomatiği Lpg de bile içiyor bahajı lpgye hiç uygun değil. 389lt jettanınki 524lt
jetta triptronik benzinli 1.6 civic ile yakın performanslı ve aynı yakıtlı. Dsg li 6ileri çok daha az yakıyor. DSG 7ileride 2yıl daha uzak dur derim

Jetta Civic kadar az sıkıntı yaratan bir araç değildir ama çok arızalı olduğuda söylenemez.
Civic in yol tutuş/konfor/sessizlikte Jettayı yakalaması imkansız.

Donanımda öyle birşeyler geiyor Civic daha donanımlı diye
Civic in +ları 6lı cd changer ve sunroof
Jettada kararan dikiz aynaları, Fren sistemi ve güvenlik fazlaları, kararan dikiz aynası pushmatik cam otamatikleri vs. Bilerek karşılaştırdığında Jettanın full olanı ile diğer markalar,ı gerçekte VW hep fazla donanımlı oluyor. Diğerleri göz boyuyor.
 
yakıt, bagaj önemli değil görüntü ve arızasızlık Honda civic benzinli otomatik. Biraz daha albenili gençişi
yakıt önemli değil konfor+kalite+ bagaj jetta 102hp Triptronik 2005-2006. Ağır ama gösterişli
yakıt önemli LPgli Jetta 102hp Dsg 6ileri
Orjinal bozulmasın az yaksın herşey olsun Jetta 1.6 Tdi 105hp
yol tutuş, sürat, iç gürültü önemli değil az arıza yapsın sade olsun Toyota corolla sağlamdır 1.4 D4d 90hp
« Son Düzenleme: 22 Mayıs 2010, 19:04:02 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: jetta 1.6 tdi primline yada honda civic elegance
« Yanıtla #11 : 22 Mayıs 2010, 19:05:51 »
Diğer başlıkta sığamıyoruz yazmışsın ozaman
Jetta-corolla bakmalısın. Civic in bagajı golf kadar 389lt

Jatta 524lt Corolla 450lt

Jetta 1.6 105hp 250nm Tdi Dsg

0-100 12sn
son hız 187km/h
bagaj 524lt
Şdışı 4.3/100km
ş.içi 5.8/100km
karma 4.8lt/100km

Corolla 1.4 90hp 205 nm Tdi
0-100 14.8sn
son hız 175km/h
bagaj 450lt
ş.dışı 4.1lt
ş.içi 5.8lt
karma 4.7lt

Jetta çok mantıklı görünsede Dsg 7ileri daha tam oturmadı. Garanti sorun olduğunda ücretsiz tamir değişim yapıyor ama beklemek gerekiyor. 6ileri daha sağlıklı buda 105hp Tdi de yok
« Son Düzenleme: 22 Mayıs 2010, 19:18:09 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı merdogane

  • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Ynt: jetta 1.6 tdi primline yada honda civic elegance
« Yanıtla #12 : 23 Mayıs 2010, 01:17:09 »
jetta 1.4 tsi 122 hp için de yorum yaparmısın

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: jetta 1.6 tdi primline yada honda civic elegance
« Yanıtla #13 : 23 Mayıs 2010, 13:25:31 »
jetta nın bu sene kasası değişiyor.Tsi Motor iki yıldır dünyanın en sınıfında en çevreci ve en iyi motoru. Yakıt tüketimi benzinliye göre çok iyi ama dizele göre yüksek. Kısa mesafe kullanımda her araçta olduğu gibi bundada yekıt tüketimi artıyor.

Dsg şu anda piyasanın en az yakan performans kaybettirmezken, hızlanmayı artıran yakıt tüketimini düşüren devrim niteliğinde bir şanzıman.

Devrim çünkü aracı serileştirip yakıtı azaltıyor, egsoz emisyonunu düşürüyor. Ama 7ileri Dsg ye geçildi ve Vw de yeni teknolojiler ilk 3senesinde de arıza oranı yüksektir sonra hızla düşer.
6ileri 2006sonundan itibaren kullanılıyordu o şanzıman oturdu sayılır. Turbolu araç mükemmel keyif verir fakat ilk çalıştırmada ve stoptan önce beklemek gerekir. 2006 öncesi Triptronik 6ileri var yakıt tüketimini artırıyor ama vites değişimleri hiç hissedilmiyor.

1.4 Tsi 122hp tek turbo DSg Ş.içi 7.7lt/100km ş.dışı 5.0 karma 6.0lt ş.çi 30krş, karma 22krş ş.dışı 17-18krş.  1305kg araç için otomatik LPg tüketimini yakın.

1.4  Tsi 122 manuel Ş.içi 8.1lt ş.dışı 5.1 karma 6.2lt. Şdışı CC açık iken 90 sabitle 4.8lt ye düşüyor.

102 Hp triptronik ş.içi 11.3lt ş.dışı 6.4 karma 8.2. Lpg ile ş.içi 13lt, ş.dışı7.7,karma9.5 eyaklaşır.   "LPG de yoğun trafik 26kuruş karma,karma 19-20kuruşş,dışı 15-16krş demek".

102 Dsg ile ş.içi 9.0lt, ş.dışı 5.6lt,karma7.5lt. Dsg 6ileri yakıtta çok farkettiriyor.

Tdi 90hp yakıt tüketimi mükemmel 1.4lerin hepsinden iyi ama ben yinede 105Hp alırdım. yoğun trafikte bile maks. 20kuruş yakıyor ş.dışı 12-13kuruş çok rahat yakalanyor

TSİ yi 122hp 200nmyi yavaş kullanmak marifet, çift turbolu 160hp 240nm yi hiç söylemiyorum . Tdi 105Hp 250nmden keyif olarak inanması güç ama çok üstün. Çünkü 122hp 200nm torkla birleşince 1.8 140hp honda motorundan, 2.0 136hp vectra motorundan ve benzer motorlardan çok daha fazla ataklık 0-100 9.5sn ve ivemelenme getirmiş. Sakin kullanıp 3000devirde vites atınca çok az yakıyor. Ama 1500devirden itibaren torkunu alan araç 3500de resmen kuduruyor. Turbolu bir aracın 7000devir çevirmesi alışıldık bir durum değil. Böyle olunca hızlı kullanım yakıt sarfiyatı çok artarken(ş.içi 47lt ile 650km yapan arkadaş ş.dışı 500km yapıyor çünkü min 150-160km/h ile kullanıyor), sürekli yarış halindeki tüm motorlarda olduğu gibi çabuk yorulacaktır. Ama normal bir araç nasıl kullanılırsa öyle kullanılsa hız gerekli zamanlarda yapılsa mükemmel bir motor.

Ben kendime güveniyorum karma 22krş, şiçi 27krş, ş.dşı 18kuruş yakıyor aracım. Yani sakin kullanıyorum, gerektiğndede 2.0atmosferik Bmw ile yürüyorum. sakin kullanımda 1.6 ları 100le 4.viteste zorlanarak çıktığı yeri 6. viteste CC ile 100de çıkıyorum, gaz pedalına asılmıyorum, ihtiyaç duymuyorum. Asılıncada 6da bile 150yi geçiyor.
« Son Düzenleme: 23 Mayıs 2010, 19:37:46 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di