Arkadaşlar testler belki fikir verebilir ama bence değerlendirme gerçekçi değil. Ben bir ara hepsini inceleyip arşivliyodum, bir kaç tane aracın test sonucuna göre orası yamuldu, burası parçalandı vb ağır eleştiriler yapmışlar ama sonuç:5 yıldız. Yine birkaç araçta şöyle iyiydi, böyle iyiydi denilmiş sonuç:4 yıldız. Ayrıca kalitesini ıspatlamış markalar, testte ağır eleştirilere maruz kalırken, ne hikmetse Renault genelde 5 yıldız almış, renaultun kaza yapan modellerini görüyoruz, hava yastıklarının açılmaması vb bir sürü güvenlik kusuru var. Bu kurumun Renault ile bir bağlantısı olduğu için sonuçların şişirildiği şeklinde bir söylenti vardı, sonuçlara bakınca olabilir gibi geliyo. Ayrıca bence değerlendirme eksik, mesela arkadan çarpınca noluyo, takla atınca noluyo, bunları test etmiyolar, yani 5 yıldız demek mükemmel demek değil, 4 yıldız demek kötü demek değil., gerçek hayatla bağdaşmıyo o sonuçlar . Ben 5 yıl önce Hyundai getz ile kavşakta kaza yaptım, en fazla 25-30 km hızla bir ford eskort tam 90 açıyla arka sol kapıya çarptı, getzin şasesi eğildi, araçtan soğudum ve sattım, bu araç önden çarpmayla kaç alırsa alsın, bu kadar hafif bir yandan darbeyle şasesi eğilirse işe yaramaz anlamına gelir. IIHS’nin (Insurance Institute for Highway Safety – Otoyol Güvenliği Sigorta Enstitüsü) denilen Amerikan kurumunun çok iyi dediği araca euroncap kötü vermiş, mesela Amerikan kuruluşu Hyundai markasını yere göğe sığdıramıyo-ne hikmetse- yani mevcut değerlendirmeler kısmen de olsa taraflı ve çok önemli bazı testler de bilerek ya da bilmeyerek yapılmıyo.