aslında olayı maliyetlendirme yaparsak olayın maddi yönü ortaya çıkabilir,
söyle ki,
benzinli araçlar için, 10.000 km bakımı varsa gerekli parçaları değişimi vs 250 tl
günde 60 km yapan bir kişi ayda 1800 km yapar buda senede 21600 km eder 2 kere 10.000 bakımı demek ve 500 tl
45 lt lik bir deposu olan bir araç 175,5 tl ye doluyor, ayda üç kere depo doldursa 526,5 tl tutuyor, yılda ise 6,318 tl yapıyor toplamda 135 litre benzin alır.
totalde ise : 6.818 tl yapar + vergi + muayene
lpg li araçta ise;
yeni lpg sistemi 1500 tl ( bunu kafadan gider olarak da görebilir yada %20 ile çarpıp çıkan sonucu 5 yıl süre ile gider gösterebilirsiniz bir arabanın ekonomik ve sizde kalma ömrünü ortalama alırsak 300 tl eder )
yeni lpg taktıran biri , tekrar muayene 130 tl,ruhsat işleme 50 tl, onaylatma 100 tl toplamda 280 tl
30 lt bir deposu olan simit tarzı depodan taktırırsa 60 tl ye deposunu fuller
günde 60 km yol yapan biri ayda 1800 yılda 21600 km yapar,
aylık deposunu 180 yılda 2160 tl ile doldurur
arada deposunu doldurmak zorunda oldugundan benzinli fiyatın 3/1 fiyatını alırsak buda 2046 tl tutar
yıllık ikili yakıt fiyatı 4206 tl eder
yıllık bakım 500 ve aracınızın lpg ayarlarını 200 tl kabul ederseniz
5026 tl tutar
benzinli araç yıllık tutarı 6818 tl
lpg ve benzinli araç yıllık tutarı 5026 tl
arada ki fark : 1792 tl eder
arada ki farka bir lpg li araçların kapalı otoparklara girememesinden dolayı ücretsiz parklardan yararlanamama durumunu eklerseniz 50 ile 100 tl arasında aylık otopark parasınıda eklebilirsiniz ( çok gezenler için tabi bu