öncelikle merhaba ADEMÜÇÜNCÜ kardeşim vallahi yanılıyormuyuz bilmiyorum ancak benim gördüğüm konu başlığına da yazdığım gibi mk2 serisi için yazdık hepsini atmosferik motor 1,6 sonra 1,6 td turbo diesel ve yine 1,6 tdi aynı tip motorda uygulanan intercooler farkından bahsediyorduk bahsettiğimimz bu mototr tdi yani turbo diesel intercooler uygulamalı olarak passat mk2 lerin bir bölümünde dahi var türkiyede yoksa bilemiyorum ben yurt dışında gördüm
verdiğin bilgiler için teşekkür ederim yanlış anlama sakın
mesela şu an kullandığım mototr 1,9td turbo diesel bu mototrun 1,9 tdi seçeneğinde dediğn olabilir hatta direct injection olanlarda kızdırma için de beklenmiyo bildiğim kadarı ile
Serhan bey yanlış anlaşılacak bir şey yok, elbette doğru bilgiler vermek için üye arkadaşları uyarmak gerekir. Ama ne yazık ki yanılıyorsunuz ve bir çok VW-Audi kullanıcısı bu konuda yanlış fikir sahibi.
TDI demek turbo dizel intercooler anlamına gelmiyor, yani kısaltması sizi yanıltmasın. TDI demek Turbo doğrudan enjeksiyon veya turbo direkt enjeksiyon demektir. Bu motorlarda kalem tip enjektör kullanılıp yakıt direkt olarak pistonun kafasına püskürtülür, yani 1,6 D, 1,6 TD, 1.9 D - 1.9 TD motorlar gibi endirekt enjeksiyonlu değilller. Sizin motorlarda kalem tip enjektör yoktur, ufak altı düz enjektörler vardır ve bu motorlara endirekt enjeksiyon derler, yakıtı silindir dışına püskürtürler. Şöyle ki yakıt önce ön odaya püskürtülür, direkt enjeksiyonda ise yakıt doğrudan pistonun kafasına püskürtülür..
Endirekt'in avantajı daha sessizdir fakat ısı kayıpları performans düşüşüne neden olur.
Direkt enjeksiyon'un avantajı ise yakıt direk püskürtüldüğünden daha iyi performans gösterir ve günümüz motorlarının %90'ı direkt püskürtmelidir.
Özetle intercooler bulunan en direkt püskürtmeli motorlar TDI anlamına gemiyor, TDI'nin I harfi de enjeksiyon ''Injection'' anlamında kullanılıyor.Bu arada bu motorlarda intercooler kullanılmasıın pek avantajı olmayacağı kanaatindeyim. Saygılar.