Hemen yazıyorum....
MB W124 300E
M103 Motor kodlu Ke-Jet.
200.00km otomatik.
Aracımı 6 ay kadar önce satın aldım,aldığımda üzerinde lpg vardı,vites değişmemesi arasıra patlatma ve aşırı performans düşüklüğü sebebiyle Lpg'yi söktürdüm.
Benzin tüketimim yani 22-25 litrelerde yükseldi (sakin şehiriçi kullanımda)
Uzun araştırmalarımdan sonra kelebek-dağıtıcı klepe v.s gibi K-Jet terimlerini öğrendim ve Klepenin lpg'den dolayı eğrildiğini keşfettim ve doğru ayarı mükemmel bir şekilde yaptım,yakıtım 16 litrelere düştü ve performansta gözle görülür artış oldu.Test makinesinde doğru hava/yakıt ayarını yaptırıp devam ettim.Kısa süre sonra sıcakken çalışmama problemim başladı.Test makinesine tekrar bağlattım,sorun yok denildi,forumlara yazdım sıcaklık sensorleri denildi.Termostat da dahil olmak üzere bütün sıcaklık ile ilgili sensorleri değiştirdim,kaçak olan ufak tefek yerleri kapattım.O-Ringlerin tamamını değiştirdim ancak sonuca varamadım.
Şimdilerde ise sorunum bu şekilde devam etmekte ve her marşa bastığımda araba ayrı bir karaktere bürünüyor,bazen gaz tepkisi çok çok iyi,bazen vasatında altında.
Ayrı test cihazlarında kontrol ettirdim ve ayarlattım ancak sorunum çözülmedi,bu arada her teste gittiğimde karışım son ayarlamaya göre biraz zengin yada biraz fakir çıkıyor,ki buda beni çıldırtan sebeplerden birisi.