Benim 2004 vw bora pasific otomatik aracım var.Aracımla ilgili sorum olacak. bilgisi olanlar paylaşırsa sevinirim.
Aracımı ilk çalıştırdığımda(motor soğukkun) aracı D konumuna aldığımda araç boştaymış gibi davranıyor. yani şanzıman doldurmuyor ve araç ileri gitmek istemiyor. nezaman ayağımı frenden çekersem veya N'ye alıp tekrar D'ye atarsam doldurma yapıyor ve araç ileri gitmek istiyor. Bu durumu yalnızca araç ilk çalıştığında yapıyor. Bunun haricinde olmuyor. Sanzımanımla alakalı bir problemim yok. vites geçişleri gayet güzel hissettirmiyor.
Bilgi sahibi olanlara sormak istediğim;
Otomatik boraların hepsi böyle midir? yoksa bu bir arıza mıdır.
sogukken diyorsun dikkat et ? ya henuz pompalanmami$ ve zorlaniyor ui uzun surmez ve her arac icin gecerlidir belli bi zaman sonra..
her$eyden once ayak frende degilse ve sürücü surekli bir$ekilde ileri geri farketmez nereye takiyorsa artik HATA eder. bu VW Bora'nin degil kullanici hatasidir tedbir alma bakimindan belirttim bunu.. bunun ba$ka sebepleride olabilir ama doldurmuyorsa hic tepki vermiyorsa belli bikac saniye sonra veriyorsa pompayla alakali durum olmasi muhtemel yani. bu cok buyuk sorun degil enazindan $anzimanin geneliyle alakali degildir in$allah....
yine uzun vadeli kullanmak acisindan arac stop etmeden evvel ayak frende olur elfreni cekilir en SON P park konumuna getirilir ve stop edilir arac.. bunun mantigi basittir. bazilari d veya rde bile birakiyor ee vites iste kaymaz vs $eklinde.tamamen hata ediyorlar. butun aracin yuku di$lilere biniyor siralamayi acikladigim sekilde yapmazsaniz cunki arac viteste bu manuel icinde gecerli. once balatalara binsin sonra tedbir amacli P konumuna gecsin olacaksa oyle olsun yani...
triptonic motomatiklerde ozellikle dikkat edilmeli cuniki pompa haala yaglamaya devam ediyor ! buda pompanin omrunu kisaltiyor. otomatik vites araciniz hafif meyilli yerde gaz vermeden kalki$ kismen ama kesinlikle geri kaymamasi gerekiyor bunu yapmiyorsa pompada sorun vardir...
tüm bu boyle iken cali$tirirkende otomatik triptonick cift hatta belkide cift kavramali dsg bile olabilir daha buyuk hatalara neden olmasi cok yuksek cunki beyin yani bi ri$lemci var komut veren ..siz stop ederken yanli$ konumda birkairsaniz ve zorlarsaniz veyyahutta frene basmadan konum degi$tirirseniz araciniz malesef sizin yuzunuzden bozulacaktir.
servis kitabinizdada yazmasi gerekir ve servisinizinde kesinlikle demesi lazim benimkisi 2 buyuk kopntrolde hatirlatirdi filtresi ile birlikte. ilave degil komple degi$ir otomatikler.