Gönderen Konu: sonradan takma turbo nasıl olur  (Okunma sayısı 21503 defa)

Çevrimdışı alpers3

  • İleti: 2144
    • Profili Görüntüle
Ynt: sonradan takma turbo nasıl olur
« Yanıtla #14 : 16 Haziran 2010, 01:18:29 »
bazı soyledıklerınde haklısın bazılarında bana gore dogru bılgı degıl ama sorun yok sen duyduklarınla ben sattıgım we topladıgım motorlara kullandıgım malzemelerı bılırım en azından bız krank kol pıston satarken 1.6 ıcın konsuyorum bırsey sormayız her 1.6 model dızelden cıkan malzemelerı werırız we bugune kadar bır kere olsun sıkıntımız olmadı kendı araclarım dahıl yıllarca afedersın ama essek nıyetıne bınıp 2 yıl hıc yagını degıstırmedıgım araclarımda oldu bılmem anlatabıldımmı kolay gelsın herkese...

Logged

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: sonradan takma turbo nasıl olur
« Yanıtla #15 : 16 Haziran 2010, 02:22:01 »
bazı soyledıklerınde haklısın bazılarında bana gore dogru bılgı degıl ama sorun yok sen duyduklarınla ben sattıgım we topladıgım motorlara kullandıgım malzemelerı bılırım en azından bız krank kol pıston satarken 1.6 ıcın konsuyorum bırsey sormayız her 1.6 model dızelden cıkan malzemelerı werırız we bugune kadar bır kere olsun sıkıntımız olmadı kendı araclarım dahıl yıllarca afedersın ama essek nıyetıne bınıp 2 yıl hıc yagını degıstırmedıgım araclarımda oldu bılmem anlatabıldımmı kolay gelsın herkese...

Alper bey ben de 1,6 D'e turbo uygulanmaz diyorum zaten. Uygulanma uygulanır, blok komple değişilirse, psitonlar vs.. Zaten bu söylediklerimle yeni bir motor toplanmış oluyor. Elbette sattığınız parçalardan problem çıkmaz. Turbo uygulamaya müsait motor içinde mekaniksek değişiklikler gerekiyor, hatta KTÜ'den bir otomotiv hocasına soru sordum, uygulama hakkında aynen şöyle cevap verdi;


Merhaba Adem Bey,

Öncelikle mesajınızı geç yanıtladığımdan dolayı kusura bakmayın. Sizi doğru olarak bilgilendirmek için sorularınız ait kısa bir araştırma yapmak istedim.

Turboşarjlı motorların sıkıştırma oranları doğal emişli motorlara göre düşüktür. Turboşarjlı motorlarda volumetrik verim yaklaşık % 130 civarlarındadır.

Doğal emişli bir dizel motorun sıkıştırma oranını değiştirmek için: 1) silindir kapağının altına contalar kullanabilirsiniz, 2) Alt karter ile blok arasına conta yerleştirebilirsiniz, 3) Daha kısa piston kolu kullanılabilir (dizel motorunda sıkıştırma sonunda dizel yakıtının tutuşmasını sağlayacak sıcaklığa ulaşamama riski doğurabilir, daha çok motorun ilk hareketinde bu sorun olabilir. Her ne kadar kızdırma bujisi kullansanızda.)

Sıkıştırma oranını düşürdüğünüzü varsayarsak:

Turboşarş donanımları için basınçlara ait net bir toleransa rastlayamadım. Motorlar tasarlanırken belirli bir emniyet değerine göre tasarlanır. Katalog değerlerinin biraz üzerine çıklabilir.

Turboşarjlı motorlarda genellikle emme sonu basıncı 1.5 bar değerini geçmemelidir. Aksi takdirde motor elemanları aşırı zorlanmaya maruz kalabilir. Seçeceğiniz turbo bu değeri aşmaması tavsiye olunur. Turbolu motorlarda emme manifoldlarının normal motorlara göre çaplarının daha büyük olması gerekir vb...


Motorun indirekt püskürtmeli olması turboşarjın eklenmesini etkilemez. Fakat mutlaka turbo taktırdıktan sonra motorunuz için kompresyon testi yaparak sıkıştırma sonucu yanma odasında oluşan basıncı belirleyip gerekli değrlendirmeyi yapabilirsiniz.

Aracınızın motoruna ait çok fazla bilgi olmadığından size şu tavsiyem olacak. Turboşarj seçerken benzer teknik özelliklere ait araç motorlarını referans alırsanız, motora turbo ekledikten sonra oluşabilecek olası hasarların önüne geçebilirsiniz.


Turboşarj motorun performansını artıracaktır. Turbodan dolayı aracınız daha gürültülü olacak unutmayın. Ayrıca turbolarda aşırı basınçlara karşı emniyet supabı bulunmaktadır.


İyi günler dileklerimle

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: sonradan takma turbo nasıl olur
« Yanıtla #16 : 16 Haziran 2010, 02:24:49 »
Zaten hoca'da son noktayı koymuş, sıkıştırma oranını düşürdüğünüzü varsayarak diyor. Kaldı ki TDI'ler de bile her yeni çıkan motorda sıkıştırma oranını düşürüyorlar. Mesela  Transporterler de T4 TDI'lerin sıkıştırma oranları 19:5:1

T5'ler de ise 18:1 oranında. Sıkıştırma oranını düşürerek turbo basıncını arttırıyorlar ve bu şekilde hiç bir sorun yaşamıyorlar. Tabi o motorların pistonlar, kollar,blok o gücü kaldıracak kapasitede.

Çevrimdışı mehmethan38

  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Ynt: sonradan takma turbo nasıl olur
« Yanıtla #17 : 18 Haziran 2010, 23:35:08 »
Mehmet bey estafurullah, ben de sizin gibi normal bir vatandaşım yani bir motor ustası değilim, şu an ikinci üniversiteyi okuyorum, yaklaşık 6 yıldır radyo programcılığı ve biraz da seslendirme yaptım. Elektronik mezunu olduğum için elektronikciyim diyeyim. Sizin turbo işine gelince en iyisi dediğiniz gibi o halde kullanıp daha sonra satıp yeni kasa bir passat almak. Açıkcası o araca turbo uygulaması yapsanız da çok büyük bir fark olmayacak. Bildiğim kadarıyla aynı aracın turbolusu ile sizin araç arasında 6-8 hp arasında bir fark var. Kaldı ki satarken de daha çok o araçların temizliğne dikkat ediliyor. Yani 61 hp'lik bir aracı turboladığınızda 66-68 hp gibi bir güce sahip olacaksınız bu da çok önemli değil. Size tavsiyem mazot pompasının ayarını biraz daha açtırın, eğer hiç ellenmemişse 4-5 hp daha gücünüz artmış olur saygılar.

verdiğiniz bilgilerden dolayı çok teşekkür ederim adem bey
alper beyede ayrıca teşekkürler
ben bu yorumlardan anladımki bu iş olmaz olur ama pahalıya çıkar
oda beni aşar bu işe bizim passat pek sevinmeyecek ama biraz daha kahrımızı çekecek gibi görünüyor eh idare etsin bakalım
herkese kazasız yolculuklar

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: sonradan takma turbo nasıl olur
« Yanıtla #18 : 19 Haziran 2010, 18:00:42 »
Rica ederim, atmosferik motorlar içinde turbo harici uygulamalar vardır, eğer özelden yazarsanız daha detaylı anlatırım, saygılar.