arkadasım bırıncısı 1*9 dızellerın hepsınde duzde olsa turboda olsa fıskıye olur we 1.9 modellerde eskı we yenı olarak degısır elektrıklı pompa we duz pompa seklınde ayrılır bunlarda ıclerınde ayrılır ne ıs yaparsın bılmem ama ben vw audı seat skoda yedek parca ısı yaparım ezbere konusmam bu arada 2.4 den bahsedıosun onun orjınalındede fıskıye oldugu ıcın turbolama ıslemınde sıkıntı yaratmaz ıstersen bılgı werebılırım sana ama sunu bılkı pıston felan 1.6 larda degısmez 1.9 larda eskı yenı agırlıklı agırlıksız 72 90 110 115 130 150 we 155 hp lık motorlar wardır bunlarda farklılıklar olur bunlar hakkında detay ıstersen werebılırım kolay gelsın kazasız surusler...
Alper bey otomotiv sektöründe çalışmıyorum, şimdi yazdıklarımdan lütfen alınmayın genel olarak söylüyorum. Ne yazık ki Türkiye'de bir gerçek vardır ki ezbere dayalı ustalarımız var veya ezbere dayalı konuşan arkadaşlarımız. Herkes turbo olur şu olur bu olur diyor ama bunları söyleyenlerin hiç biri böyle uygulamalara girmemiş ne yazık ki! Tabi verilen bu tavsiye ve öğütlerle uygulamaya giren araç sahibi hep zararlı çıkıyor. Bir süre sonra silindirler tünel gibi olduktan sonra tavsiyeyi veren arkadaş, sen iyi kullanamadın, bakımını yapmadın diye işin içinden çıkıyor.
Ben var olan şeylere inanırım yani eğer yapılmış bir araç varsa gösterin bana, kaç yıldır kullanılıyor, bir problem çıktı mı? Bu yazdıklarımı yazmadan 4 saat önce Almanya'da VW hastası olan ve elinden bir çok Tran
sporter geçmiş ve bazılarının motorunu dağıtmış bir ağabeyimizle konuştum. Kendisi 2,4 D T4 motorları iyi bakılırsa 500-600.000 km ömürlü olup, Almanya da bu araçları profesyonel olarak turbolayan iki firma olduğunu söyledi. Adamlar komple motoru indirip, özel manifoltlar, Garret turbocharger, pistonlar, kollar vs,,, kısaca herşeyle oynayıp 250 hp 550 nM tork değerine ulaştırıyorlar tabi bu uygulama da 9.000 euro tutuyormuş. Bunun dışında araçlarına turbo uygulaması yapan arkadaşlar varmış hepsi sorun yaşamışlar. Çünkü bu motorlar turboya göre dizayn edilmiyor. Hatta bu uygulamaları yapanlarda araçlarıyla hava yolu tşaımacılığı, kargo vs işi yapan kişilermiş, böyle çok örnek varmış..
Özetle işi bilen birine sormalı, kulaktan duyma laflarla olur demek yanlış olur, atmosferik dizel motorlarda blok la oynamadan turbo işlemi çok zor...
Önemli olan fıskiye sistemi değil, o basıncı kaldıracak pistonlar,kollar'dır. Saygılar.