bazı soyledıklerınde haklısın bazılarında bana gore dogru bılgı degıl ama sorun yok sen duyduklarınla ben sattıgım we topladıgım motorlara kullandıgım malzemelerı bılırım en azından bız krank kol pıston satarken 1.6 ıcın konsuyorum bırsey sormayız her 1.6 model dızelden cıkan malzemelerı werırız we bugune kadar bır kere olsun sıkıntımız olmadı kendı araclarım dahıl yıllarca afedersın ama essek nıyetıne bınıp 2 yıl hıc yagını degıstırmedıgım araclarımda oldu bılmem anlatabıldımmı kolay gelsın herkese...
Alper bey ben de 1,6 D'e turbo uygulanmaz diyorum zaten. Uygulanma uygulanır, blok komple değişilirse, psitonlar vs.. Zaten bu söylediklerimle yeni bir motor toplanmış oluyor. Elbette sattığınız parçalardan problem çıkmaz. Turbo uygulamaya müsait motor içinde mekaniksek değişiklikler gerekiyor, hatta KTÜ'den bir otomotiv hocasına soru sordum, uygulama hakkında aynen şöyle cevap verdi;
Merhaba Adem Bey,
Öncelikle mesajınızı geç yanıtladığımdan dolayı kusura bakmayın. Sizi doğru olarak bilgilendirmek için sorularınız ait kısa bir araştırma yapmak istedim.
Turboşarjlı motorların sıkıştırma oranları doğal emişli motorlara göre düşüktür. Turboşarjlı motorlarda volumetrik verim yaklaşık % 130 civarlarındadır.
Doğal emişli bir dizel motorun sıkıştırma oranını değiştirmek için: 1) silindir kapağının altına contalar kullanabilirsiniz, 2) Alt karter ile blok arasına conta yerleştirebilirsiniz, 3) Daha kısa piston kolu kullanılabilir (dizel motorunda sıkıştırma sonunda dizel yakıtının tutuşmasını sağlayacak sıcaklığa ulaşamama riski doğurabilir, daha çok motorun ilk hareketinde bu sorun olabilir. Her ne kadar kızdırma bujisi kullansanızda.)
Sıkıştırma oranını düşürdüğünüzü varsayarsak:
Turboşarş donanımları için basınçlara ait net bir toleransa rastlayamadım. Motorlar tasarlanırken belirli bir emniyet değerine göre tasarlanır. Katalog değerlerinin biraz üzerine çıklabilir.
Turboşarjlı motorlarda genellikle emme sonu basıncı 1.5 bar değerini geçmemelidir. Aksi takdirde motor elemanları aşırı zorlanmaya maruz kalabilir. Seçeceğiniz turbo bu değeri aşmaması tavsiye olunur. Turbolu motorlarda emme manifoldlarının normal motorlara göre çaplarının daha büyük olması gerekir vb...
Motorun indirekt püskürtmeli olması turboşarjın eklenmesini etkilemez. Fakat mutlaka turbo taktırdıktan sonra motorunuz için kompresyon testi yaparak sıkıştırma sonucu yanma odasında oluşan basıncı belirleyip gerekli değrlendirmeyi yapabilirsiniz.
Aracınızın motoruna ait çok fazla bilgi olmadığından size şu tavsiyem olacak. Turboşarj seçerken benzer teknik özelliklere ait araç motorlarını referans alırsanız, motora turbo ekledikten sonra oluşabilecek olası hasarların önüne geçebilirsiniz.
Turboşarj motorun performansını artıracaktır. Turbodan dolayı aracınız daha gürültülü olacak unutmayın. Ayrıca turbolarda aşırı basınçlara karşı emniyet supabı bulunmaktadır.
İyi günler dileklerimle