Merhaba öncelikle geçmiş olsun, bu sorun bu araçların kronik sorunu değildir onu baştan söylim. Öncelikle size kendimce çözümler sunacağım.
1. İlk önce bir servise aracı Vag-com arıza tespit cihazına bağlayın, hata kodu verecek mi ona bakın. Eğer verirse o sorun anında düzeltilebilir bu işin kolay tarafı.
2. Benzin kapağı, hararet göstergesi, parklar çalışmıyor, hararet göstergesi ibresi bazen düşüyor, benzin kapağını açarken cır diye bir ses çıkıyor diyorsunuz. Şimdi bu sorunlar tek tek oluşmuş olabilir.
Benzin kapağının sistemi sanırım dc motorla kontrol ediliyor, sanırım dc motorda bir sıkışma var ve içindeki çarklarda diş sıyırma vs gibi bir sorun var o yüzden motor sesi geliyor ama çarklar dönmeyince kapak açılmıyor. Eğer öyle bir sistemse ki büyük bir ihtimal öyle, dc motor bir elektronikcide kontrol edilebilir.
Hararet göstergesine gelince; hararet müşüründe oksitlenme olabilir, müşürü söküp bir bakın temassızlık olabilir, eğer sorun yine de düzelmediyse, yeni bir hararet müşürü ile değiştirilmesi gerekebilir, çok ufak bir ihtimal sorun gösterge kadranında hararet ibresinin altında ki step motorundan kaynaklanabilir. Bu en son bakılacak şey.
3. Parklara gelince ilk önce yanmayan park lambaları çıkartılır, ölçü aleti ile park ampulünün girdiği yuvanın ''ampul değil farda ki yuva'' şase ve +12 V giriş ucları ölçülür, elektrik geliyor mu bakılır, gelen voltaj değeri 12 V'dan küçük mü? Örneğin 2,1 volt gibi çok zayıf bir değer mi geliyor bunlara ölçü aletinde bakılır. Dijital bir ölçü aletini DC 20 v kademesine alıp kendiniz de ölçebilirsiniz.
Eğer ki ölçü aletinin ekranında 1 Volt ile 12 Volt arasında bir değer görünüyorsa mesela 2 ya da 3 volt anlayın ki akım geçiyor yalnızca voltaj düşük geliyor, bu halde yapılacak tek şey park lambasının kablosunu takip edip, oksitlenme var mı yok mu bakmak.
Eğer voltaj 0'ı (sıfırı) gösteriyorsa hiç akım ve voltaj hattan geçmiyor demektir ve dediğiniz gibi sigortalarınız sağlamsa ya kablolarda temasssızlık var ya da aracın motoru yıkanırken elektrik tesisatınıza su kaçtı ve oksitlenmeye neden oldu.
Bence kesin olmamakla beraber, motor yıkatırken zamanla tesisatta oksitlenme oluştu ve bu oksitlenme aracınız tesisatında elektrik akımının dolaşmasına engel oldu, gerek parklar gerekse hararet ibresi bundan etkilenebilir.
Bence siz ilk önce aracı test cihazına bağlatıp hata kodu var mı yok mu ona baktırın,adaptasyon da gerekebilir, daha sonra motorunuzu susuz yıkamayla yıkattırın, pas,oksitlenme,korozyonu çıkarıcı önleyici maddelerle motoru yıkatın, o işlem nasıl oluyor bilmiyorum özel kimyasalarla yapıldığını biliyorum, yıkamacıya elektrik kablolarına da uygulamasını söyleyin. Bu sayede oksit çözülebilir. Benim söyleyeceklerim bu kadar, sadece bir elektronik teknikeri olup kendimce çözüm önerileri söyledim geçmiş olsun.