Gönderen Konu: vw passat elektrik sorunu Lütfen yardim edin  (Okunma sayısı 9248 defa)

Çevrimdışı Gurbetseli

  • İleti: 48
  • Yanlizca VW
    • Profili Görüntüle
vw passat elektrik sorunu Lütfen yardim edin
« : 12 Haziran 2010, 05:14:18 »
Merhaba arkadaslar bundan 1 hafta önce passat variant 1.8 Düz vites benzinli 97 model aldim suan sikayetim elektrik aksaminda

Park lambalari yanmiyor ama dormal lambalar yani yanlizca park lambalari yanmiyor ve sol arka park lambasi yanmiyor ve benzin deposu kapagi acilmiyor iceriden kapagi acmak icin dügmeye bastigimda  cok kücük bir ses geliyor ama acmiyor  hersey baktim Sigortalara baktim yanmayan lambalarin ampüllerini degistirdim yok . Birde arabanin hararet göstergesi arada bir calismiyor hep asagida duruyor 3 günden beri calisiyor ama yolda giderken aradabir tekrar  sifira düsüyor.

Lütfen yardim edermisiniz acaba bu sorunlar passatlarda standart sorunmu acaba yoksa nadiren bir sorunmu yakinda baya bir uzun yola cikacagim akliniza gelen sey nedir acaba VW servisine götürdüm suan yapacak bisey yok ve bir fiyat vereme 100 lirada cikar 1000 lirada cikar dediler komple heryeri söküp kaplolari kontrol edecegiz dediler.


LÜTFEN Lütfen Yardim edin Yol gösteri Lütfen cok az vaktim kaldi Yola cikacagim yaklasik 3 bin KM kadar
Web Siten
[/font]

Logged

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: vw passat elektrik sorunu Lütfen yardim edin
« Yanıtla #1 : 19 Haziran 2010, 18:18:48 »
Merhaba öncelikle geçmiş olsun, bu sorun bu araçların kronik sorunu değildir onu baştan söylim. Öncelikle size kendimce çözümler sunacağım.

1. İlk önce bir servise aracı Vag-com arıza tespit cihazına bağlayın, hata kodu verecek mi ona bakın. Eğer verirse o sorun anında düzeltilebilir bu işin kolay tarafı.

2. Benzin kapağı, hararet göstergesi, parklar çalışmıyor, hararet göstergesi ibresi bazen düşüyor, benzin kapağını açarken cır diye bir ses çıkıyor diyorsunuz. Şimdi bu sorunlar tek tek oluşmuş olabilir.

Benzin kapağının sistemi sanırım dc motorla kontrol ediliyor, sanırım dc motorda bir sıkışma var ve içindeki çarklarda diş sıyırma vs gibi bir sorun var o yüzden motor sesi geliyor ama çarklar dönmeyince kapak açılmıyor. Eğer öyle bir sistemse ki büyük bir ihtimal öyle, dc motor bir elektronikcide kontrol edilebilir.

Hararet göstergesine gelince; hararet müşüründe oksitlenme olabilir, müşürü söküp bir bakın temassızlık olabilir, eğer sorun yine de düzelmediyse, yeni bir hararet müşürü ile değiştirilmesi gerekebilir, çok ufak bir ihtimal sorun gösterge kadranında hararet ibresinin altında ki step motorundan kaynaklanabilir. Bu en son bakılacak şey.

3. Parklara gelince ilk önce yanmayan park lambaları çıkartılır, ölçü aleti ile park ampulünün girdiği yuvanın ''ampul değil farda ki  yuva'' şase ve +12 V giriş ucları ölçülür, elektrik geliyor mu bakılır, gelen voltaj değeri 12 V'dan küçük mü? Örneğin 2,1 volt gibi çok zayıf bir değer mi geliyor bunlara ölçü aletinde bakılır. Dijital bir ölçü aletini DC  20 v  kademesine alıp kendiniz de ölçebilirsiniz.

Eğer ki ölçü aletinin ekranında 1 Volt ile 12 Volt arasında bir değer görünüyorsa mesela 2 ya da 3 volt anlayın ki akım geçiyor yalnızca voltaj düşük geliyor, bu halde yapılacak tek şey park lambasının kablosunu takip edip, oksitlenme var mı yok mu bakmak.

Eğer voltaj 0'ı (sıfırı) gösteriyorsa hiç akım ve voltaj hattan geçmiyor demektir ve dediğiniz gibi sigortalarınız sağlamsa ya kablolarda temasssızlık var ya da aracın motoru yıkanırken elektrik tesisatınıza su kaçtı ve oksitlenmeye neden oldu.

Bence kesin olmamakla beraber, motor yıkatırken zamanla tesisatta oksitlenme oluştu ve bu oksitlenme aracınız tesisatında elektrik akımının dolaşmasına engel oldu, gerek parklar gerekse hararet ibresi bundan etkilenebilir.

Bence siz ilk önce aracı test cihazına bağlatıp hata kodu var mı yok mu ona baktırın,adaptasyon da gerekebilir, daha sonra motorunuzu susuz yıkamayla yıkattırın, pas,oksitlenme,korozyonu çıkarıcı önleyici maddelerle motoru yıkatın, o işlem nasıl oluyor bilmiyorum özel kimyasalarla yapıldığını biliyorum, yıkamacıya elektrik kablolarına da uygulamasını söyleyin. Bu sayede oksit çözülebilir. Benim söyleyeceklerim bu kadar, sadece bir elektronik teknikeri olup kendimce çözüm önerileri söyledim geçmiş olsun.
« Son Düzenleme: 19 Haziran 2010, 18:19:18 Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ »

Çevrimdışı Gurbetseli

  • İleti: 48
  • Yanlizca VW
    • Profili Görüntüle
Ynt: vw passat elektrik sorunu Lütfen yardim edin
« Yanıtla #2 : 25 Haziran 2010, 16:10:33 »

Aciklamaniz ve tavsiyeniz icin cok cok tesekkür ederim. Suan arabami yaptirdim Yeni yazlik lastik,kople firenleri ve diskleri, motordaki tüm kayislari, estentirik kayisinin ordaki supombasini,parklambalarini, benzin kapagi sorununu, hararet göstergesini hepsini yaptirdim tam 1200 Eurom gitti  :'( :'( suan hersey sorunsuz gararet göstergesi icin müsür degismesi gerekliymis degistirdim otobana cikicam denemek icin 120 veya 130 civarinda giderken hararet normalmi yoksa sifira düsüyormu diye.

Yanliz simdi motorun sesi cok acayip gibi geliyor Sanki Dizel (mazotlu) gibi calisiyor sanki... normalmidir acaba veya neyden olabilir..

Tekrar hersey icin tesekkürler
Web Siten
[/font]