Gönderen Konu: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ ÇÖZÜLDÜ.  (Okunma sayısı 74426 defa)

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ ÇÖZÜLDÜ.
« : 25 Haziran 2010, 22:04:25 »
 Arkadaşlar 2000 model golf 4 1.9 tdi 110'luk aracımı alalı 1 ay oldu.Bugün Tekirdağa giderken bişey dikkatimi çekti.Araba 3000 devir ve 140 km hızı geçmiyor.Tabi öncesinde de esp ikaz lambası yandı ve yaklaşık 50-60 km sonra aracın 140'ı geçmediğini farkettim.Aracın filtreleri ve yağı yeni değişti.Turbo ile ilgili hava hortumları kontrol edildi.Sizce sorun ne olabilir,ben esp den kaynaklanan bir sınırlama olduğunu düşünüyorum.Cevaplarınız için teşekkür ederim.
« Son Düzenleme: 05 Mayıs 2012, 22:31:39 Gönderen: mussel »
03.06.2005

Logged

Çevrimdışı golge

  • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #1 : 26 Haziran 2010, 03:17:25 »
2000 modelde ESP yok benim bildiğim. Bahsettiğiniz ışık sanırım Traction Control yani ASR ışığı olması lazım. O ışık patinajdan dolayı diferansiyelde kilit devreye girince yanar. buzlu yolda aracın zor yokuşları diferansiyel kilit desteğiyle çıkmasını sağlar örneğin. ışık yanıyor ve hız yapamıyorsanız kilit açık kalıyor olabilir mi acaba?
.../-----------------\...
../__________ ___\..
./[__]======[__] \. |\_______________/| |_\_____________/_| 
       my golf is my passion

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #2 : 26 Haziran 2010, 12:53:55 »
Araçla ilgili açıklama yapmam gerekiyor sanırım.Bu araç Türkiye'de bulunan standart golf 4'lerden farklı olarak;Almanyada üretilmiş ve şahıs tarafından ülkemize gümrük kanalıyla sokulmuş.Doğuş getirmemiş.Aslında yurdumuzda bulunan 2000 model golflerin hiç birinde highline haricinde dijital klima yok benim bildiğim kadarıyla.İşte en farklı özellik olarak esp (resimde gözüken düğmede)  bildiğim kadarıyla ülkemizde yok.Arada sırada arıza lambası yakan sistemde g200 savrulma sensörü (elektrik sisteminde kaçak veya bağlantı hatası) arızası veriyor.Genellikle şehir içi kullandığım için arabamı ışık yandıktan sonra hız yapma şansım olmamıştı.Dünde dikkatimi işte bu arıza çekti.Acaba savrulma sensörü arızasından ötürü fazla hız yapmamı engelliyor olabilirmi.Araç özelliklerini kısaca yazıyım,16 inç  çelik jant,dijital klima,esp,spor koltuklar,110 bg,aracın koltuk ve vites topuzunda generation yazıyor.Galiba sadece 1 adet özel olarak getirilmiş bir araç.
« Son Düzenleme: 09 Ağustos 2010, 22:10:30 Gönderen: mussel »
03.06.2005

Çevrimdışı golge

  • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #3 : 26 Haziran 2010, 12:58:52 »
resim? aracı görmeyi çok isteriz. içini dışını çekersen burdaki tüm golf severleri mutlu edersiniz.  ESP devreye girdiğinde araç savrulma yönündeki lastikte fren yapacaktır. bu şekilde hız yapmanız çok tehlikeli olur eğer durduk yere devreye giriyorsa.
.../-----------------\...
../__________ ___\..
./[__]======[__] \. |\_______________/| |_\_____________/_| 
       my golf is my passion

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #4 : 26 Haziran 2010, 13:08:10 »
Elimde bulunan resim bu.Durduk yere her an yanabiliyor.Hız kısıtlaması yapabilirmi acaba?
03.06.2005

Çevrimdışı golge

  • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #5 : 26 Haziran 2010, 13:18:38 »
bence yapar. ESP devreye girdiği zaman o ışık yanar. ESP araç savrulma hissedince yanar ve devreye girince aracı ters yöne ivmelemek için tek lastiğe fren yapar. servise yada gerçekten ESP nin ne olduğunu bilen bir ustaya göstermenizde fayda var. araç savrulmadan durduk yere ESP devreye giriyorsa muhtemelen bir sensör arızası vardır. sensörü değiştirtip deneyin.
« Son Düzenleme: 26 Haziran 2010, 13:20:58 Gönderen: golge »
.../-----------------\...
../__________ ___\..
./[__]======[__] \. |\_______________/| |_\_____________/_| 
       my golf is my passion

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #6 : 26 Haziran 2010, 13:21:46 »
merhaba


  esp savrulma anında anlık kesinti yaptırır devamlı  çekiş ile alakası yok.aracınızda ayretten arıza vardır .çekiş düşüklüğü probleminiz var ise sensörlerin ve turbo basıncının vs vs vs gerekli kontrollerin cihaz ile  yapılması gerekir.
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #7 : 26 Haziran 2010, 18:44:33 »
Nakres araçta çekiş düşüklüğü sanki yok.Sadece 3000 devir 140 km'de sabit kalıyor.Gaza sonuna kadar basmama rağmen araç ivmelenmiyor.
« Son Düzenleme: 22 Ekim 2011, 12:35:09 Gönderen: mussel »
03.06.2005

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #8 : 26 Haziran 2010, 19:30:33 »
tamam işte çekiş düşük olduğu için öyle yapıyor..1 2 3 çok  çok iyi 4 te  az 5 te hiç yok :)

 
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #9 : 28 Haziran 2010, 00:51:04 »
 Nakres dayanamadım bugün motor üstündeki plastik koruma kapağını söktüm,hava filtresini söktüm,hava filtresi çıkışındaki tel süzgeci söktüm soketli olanı,hava hortumunu söktüm,külbütör kapağı üstündeki havalandırma siklonunu söktüm ve bunları sıcak su ile güzelce yıkadım,hava filtresini elektrikli süpürgeyle temizledim,enjektör pompası ile enjektörler arasındaki geri dönüş hortumu hoşuma gitmedi sanki gevşek gibi geldi,onuda güzelce sıkıladım.Dönüşte araba dizginleri koparmış gibi geldi.Üstelik esp lambası ist. 50 km kala yine yanmıştı.Aynen dediğin gibi demekki esp ile hızın bir alakası yok.Fakat anlamadım gitti,sorun nereden kaynaklanıyordu acaba?Hava filtresi temizdi.Diğer kısımlarda motorun genel durumu gibi hafif yağlı ve kirliydi,buda normal bişey olsa gerek,işte sadece geri dönüş beni biraz şüphelendirdi,başkada bişey turbo üstünde bulunan pistonlu küçük bir parçanın yakınında bi müşür vardı sadece o yerinden çıkmıştı,soketi ve hava hortumları yerindeydi onu sabitledim.Bunlar sadece.
03.06.2005

Çevrimdışı EMRE_61

  • İleti: 234
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #10 : 28 Temmuz 2010, 13:33:18 »
esp ışığı yanıyosa devre dışıdır.ben öyle biliyorum.cadylerde asr kapatınca yanar mesela focuslardada böyledir.

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #11 : 28 Temmuz 2010, 21:13:05 »
hız yapmıyorsa ve yakıtı normalden fazla yakıyorsa hava akışıyla ilgilidir. yada beyinle ilgilidir.son bir yıl içerisinde motoru hiç yıkattın mı?
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #12 : 31 Temmuz 2010, 16:31:36 »
   Arkadaşlar esp problemini eyüp usta ile hallettik sağolsun (bu arada usta var,usta var arkadaşlar bu konu ile ilgili her yerde yetkili servisler dahil aracı bırakın bütün elektrik sistemini kontrol edicez vs.vs. işi uzatıp durdular.Kısacası deneyimsiz ve deneme yanılma yöntemiyle aracı kurcalayıp bulmaya çalışacaklardı,bundan kesinlikle eminim.Aslında vag-com cihazı arızayı gösteriyor ama icraat kısmı fıs).Kısacası esp ivmelenme sensörü arızalı çıktı.Röleye benzer bir elektronik parça onu değiştirdik ve sorun bitti.
   Şimdi diğer sorunu bulmaya çalışıyoruz,aslında arıza belli onu tespit ettik ama biraz sabır gerektiriyor.Aracın benden önceki sahibi 140km ve 3000 devir şikayeti ile  (yani araçla gidiyorsunuz ve  140km 3000 devirde birden gaz kesiyor ve daha fazla hızlanmıyor) bosch car servise gitmiş ve adama enjektörler arızalı demişler.Enjektörleri değiştirmişler fakat arıza devam etmiş,bunun üzerine büyük bir ihtimalle turbonun westgate ayarıyla (basınç ayarı) oynayıp basıncı yükseltmişler tamamen bilinçsiz olarak oynadıkları kesin bu arada.Derken artık adam sıkılmış ve öylede kullanmaya başlamış.Şehir içerisinde zaten çıkılabilecek bir hız limiti olmadığından ben olayı baya bir geç farkettim.Çünkü aracın çekişinde zaten sıkıntı yok,başka türlü anlamanız imkansız.Turbonun kurum temizliğinden başlayarak,ekzoz sisteminide kontrol ettik.Hava akış metreyi değiştirdik (istenen değerlerde çalışmıyordu.)N75 valfini denedik oda sağlam.Şimdi sabırla westgate ayarını yapmaya çalışıcaz.
03.06.2005

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #13 : 09 Ağustos 2010, 22:28:34 »
       Arkadaşlar çekiş veya hız problemini de hallettim çok şükür. :)Özellikle 110 ve 130 bg'lik vw motorlarında (90 bgleri bilmiyorum bu arada) kronik bir hastalık olarak demeyelim de, karşılaşma olasılığı yüksek bir problem.Turbonun basınç hortumları,n75 valfleri,hava akışmetre maf sensörü sağlamsa ve bundan kesinlikle eminseniz,problem %80-90 turbo içerisindeki değişken kanatcıkların kurum veya başka bir sebeple sıkışması sonucu aracın 130-140 km hız civarlarında gaz kesmesi.Güzel bir turbocuya gidip bahsettiğim parçalar değişti ve araç düzeldi.140 km hızda biten araç,200 km hızı gördü ve yüklensem dahada gidecekti.Tabi bunu deneme amaçlı yaptım asla o hızlarda araç kullanmam. :o
         
03.06.2005