Gönderen Konu: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ ÇÖZÜLDÜ.  (Okunma sayısı 74435 defa)

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #28 : 06 Mart 2011, 18:16:23 »
Akışmetrenin değerlerini görmeleri gerekiyor.Düzgün çalışıp çalışmadığı muhakkak kontrol edilmeli.Yazdıklarına göre ilk etapta akışmetreden emin ol.Sonra yine düzelmez ise diğer donanımlar kontrol edilmeli. :)
03.06.2005

Logged

Çevrimdışı hulkhogin

  • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #29 : 08 Mart 2011, 17:53:49 »
işte akışmetreye giren kabloları bağlayamıyorlar burdakiler kablo başlığı bozulddugu için senin arabanın bağlantı kabloları ne renk acaba kendim denesem yardımcı olursan sevinirim.

Çevrimdışı muratbaymis

  • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #30 : 04 Ekim 2011, 18:44:51 »
Akışmetrenin değerlerini görmeleri gerekiyor.Düzgün çalışıp çalışmadığı muhakkak kontrol edilmeli.Yazdıklarına göre ilk etapta akışmetreden emin ol.Sonra yine düzelmez ise diğer donanımlar kontrol edilmeli. :)
Mustafacığım tamam hortumları biliyorum ama usta tek tek onları da kontrol etti eliyle sıkıp sıkıp bıraktı acaba yırtık felan var mı diye ama hortumlarda sağlam bence.Çünkü hata bulamadı.Tek dediği basınç ayarı yapılacak dedi.Araba tam gaz da gaz yemiyor.Şimdiki sorunum bu.Turbo da herhangi bir sorun yok dedi.Basıncı da çok güzel çalışması da çok güzel dedi.Bence de.Çünkü 1-2-3.viteslerde gaz a bastığım anda roket gibi frılıyor arabam.Turbo arızalı olsa bu kadar çekmez herhalde.4 ve 5.viteslerde tam gaza bastığımda ağır ağır hızlanıyor.Sorun bu.Yani turbomda sıkıntı olduğunu zannetmiyorum.Basınç ayarı yapılsın bakalım her şey ortaya çıkacak.Bilgisayarda 1 hata gösteriyor onda da basınç ayarı yazıyor.hava akış metresi 100-150 tl sanırım.olmadı değiştireceğim.Ama öncelikle basınç ayarını yaptırıp emin olmam gerekiyor basınç ayarlı olmadığı için de hava akış metresinin arızalı olup olmadığını bilemiyoruz.Teşekkür ederim cevabın için.

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #31 : 04 Ekim 2011, 19:02:14 »
  Murat konuyu incelemeni öneririm.Sana muhakkak yardımcı olacaktır.Ayrıca usta sana basınç ayarından bahsetmiş,turboyla alakası yok demiş acaba nereden ayarlayacakmış basıncı ona sorarmısın?Bu iki sayfalık konuyu okursan benimle aynı sıkıntıyı yaşadığını göreceksin.1.2.3.viteslerde araba seri gidiyor fakat 4.5.viteslerde aynı performansı alamıyorsun.Bunun cavabı konunun içinde var zaten.
« Son Düzenleme: 04 Ekim 2011, 19:05:45 Gönderen: mussel »
03.06.2005

Çevrimdışı muratbaymis

  • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #32 : 04 Ekim 2011, 19:08:07 »
Mustafa usta basınç müşürüne bakacak ve ayar yapacak.Eğer basınç müşürü sağlam ve basınç ayarı da yapıldıktan sonra sorun devam ederse hava akış metresini değiştireceğim.Tabi  bu arada yine turboyu da illaki tekrar gözden geçirttireceğim.Bu hafta içi hallederim inşallah.Forumdakileri de okudum ve aynı hata.Tek tek deneyeceğim bakalım.Teşekkürler.

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #33 : 04 Ekim 2011, 19:34:23 »
  Murat anlatmak istediklerimi anlatamadım galiba.Müşürden felan basınç ayarı yapamazsın.Basınç ayarı sadece ve sadece turbo üzerindeki westgate ayarı vasıtası ile yapılır.Burdan şuraya varmak istiyorum,ustan sana turbon harika basıncı çok güzel felan demiş ya,senin arızana bana göre fransız gibi geldi.Ben olsam o adama bulaşmam,senin dönüp dolaşacağın yer gene turbo olacak ve boşuna zaman ve para harcayacaksın.Ustanı kötülemiyorum yanlış anlaşılma olmasın,sadece arızayı yanlış yerlerde arayıp zaman ve para harcamanı istemem.Bu işi ustanın bilmediğini burdan anlıyoruz zaten.Sana yaptığı açıklamadan bu net olarak anlaşılıyor.
03.06.2005

Çevrimdışı muratbaymis

  • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #34 : 05 Ekim 2011, 08:49:36 »
Mustafa bugün gideceğim basınç ayarı için.Ustaya da sordum servise de sordum turbo arızalı olsa aracın hiç çekmez dedi her ikisi de.Merak ediyorum şu basınç ayarını.Çok üzerine düştüler.Hayırlısı...

Çevrimdışı muratbaymis

  • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #35 : 05 Ekim 2011, 08:51:03 »
  Murat anlatmak istediklerimi anlatamadım galiba.Müşürden felan basınç ayarı yapamazsın.Basınç ayarı sadece ve sadece turbo üzerindeki westgate ayarı vasıtası ile yapılır.Burdan şuraya varmak istiyorum,ustan sana turbon harika basıncı çok güzel felan demiş ya,senin arızana bana göre fransız gibi geldi.Ben olsam o adama bulaşmam,senin dönüp dolaşacağın yer gene turbo olacak ve boşuna zaman ve para harcayacaksın.Ustanı kötülemiyorum yanlış anlaşılma olmasın,sadece arızayı yanlış yerlerde arayıp zaman ve para harcamanı istemem.Bu işi ustanın bilmediğini burdan anlıyoruz zaten.Sana yaptığı açıklamadan bu net olarak anlaşılıyor.
Bu arada Mustafa ben memur birisiyim.Ziraat Bankasında çalışıyorum.Konuya ben de fransız kalıyorum haliyle,aracın parçalarından da tam anlamıyorum.Bu yüzden de senden destek alıyorum :) idare et işte

Çevrimdışı muratbaymis

  • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #36 : 05 Ekim 2011, 17:37:47 »
  Murat konuyu incelemeni öneririm.Sana muhakkak yardımcı olacaktır.Ayrıca usta sana basınç ayarından bahsetmiş,turboyla alakası yok demiş acaba nereden ayarlayacakmış basıncı ona sorarmısın?Bu iki sayfalık konuyu okursan benimle aynı sıkıntıyı yaşadığını göreceksin.1.2.3.viteslerde araba seri gidiyor fakat 4.5.viteslerde aynı performansı alamıyorsun.Bunun cavabı konunun içinde var zaten.
Mustafa kardeşim sorunu çözdüm çok şükür.Hava akış metresi(müşürü)arızalı çıktı.Bugün yenisini taktık deneme amaçlı bosch marka yola çıktık ve 4.viteste 4000-5000 devir ve 140-150 hız yaptı 5.viteste de 170-180 rahat vurdu.Tam gazda hani bi anda atik olarak hızlanmıyor ama deviri aldıkça hızlanıyor.Zaten 5.viteste de 2 veya 3.vitesteki bir anda pratik olarak hızlanmaz değil mi?Ama gaza basınca hissettiriyor hızlandığını.200 tl dediler.180 tl ye indi.Ben de almadım eskisini taktırdım hatayı buldum ya.O parça senin dediğin site de 75 tl fakat yan sanayi mi?Parçacılar parça treni yan sanayi ürün satıyor dediler.Sana sormak istedim.Bir de hava akış metresi ile hava akış debimetresi aynı şeyler değil mi?

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #37 : 06 Ekim 2011, 19:30:02 »
170-180 km hızları görmesi turbonda sıkıntın olmadığını gösteriyor zaten.Tabiki süper bi durum çünkü ekdtra masraf demek turbo.Hava akışmetresi ile debimetre aynı parça maf-hava akışmetre-debimetre aynı parçanın değişik isimleri.Bencede bosch daha iyi ben sana tavsiye ettiğim parçayı kullanıyorum her yıl değiştitiriyorum.Hatta 2 yıl garantisi bitmeden bozuluyo ve garantiden değiştitriyorum.Hem performans hemde sağlamlık açısından bosch daha iyidir.Artık aracını güle güle kullan.Geçmiş olsun. ;D
03.06.2005

Çevrimdışı muratbaymis

  • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #38 : 07 Ekim 2011, 09:35:02 »
Çok teşekkür ederim Mustafa.Ben de parçatreninden alayım garantili diyorsun zaten.Çünkü fiyat 2 katı.Mustafa bir de hani 4 ve 5. viteste gaza basınca senin aracında deviri aldıkça hızlanıyor değil mi?1-2 ve 3. vitesteki gibi bir anda atılmıyor yani.

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #39 : 07 Ekim 2011, 18:35:33 »
Tabi 1-2-3.viteslerdeki performansı beklemek çok fazla bi beklenti olur.Zaten bu imkansız.Fakat 4.5. viteslerdeki kondisyonuda çok başarılı bence.
03.06.2005

Çevrimdışı muratbaymis

  • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #40 : 07 Ekim 2011, 21:29:01 »
Kardesim yorumun cok guzel hava akis metresini degistirmisken diyorum ki hava filtresini de degistireyim daha iyi olmaz mi usta filtrenin temiz olmasi akis metrenin omrunu uzatir diyor mustafa gercekten aracimdan daha cok zevk almaya basladim

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #41 : 07 Ekim 2011, 23:41:26 »
Murat ben aracı ilk aldığımda bu problemleri hallettikten sonra aracın yağını ve filtresini 2 yada 3 sefer 2000kmde bir değiştirdim.Ondan sonra   3-4 tane hava filtresi daha alıp 1000 km aralıklarla,yakıt katkısı olarak ta würth veya bernerin yakıt donanımı ve enjektörler için olan temizleme ürünleri ile takviye ettim.Hatta devamında da 3 depo gtl yakıt kullandım.Aracın motor temizliğini yani carbon clean olayını bu şekilde daha etkili olarak kendim yaptım.Bunlada ilerisi için motor korumasını yaptığımı düşünüyorum.
03.06.2005