Gönderen Konu: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ ÇÖZÜLDÜ.  (Okunma sayısı 74445 defa)

Çevrimdışı HALİT55

  • İleti: 81
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #56 : 22 Ekim 2011, 23:25:51 »
uzun zamandır bu konuyu takıp edıyorum benımde 1,9 2000 model golf um var yenı aldım 2 ay olucak aracımdan cok memnunum bıraz sehır ıcı cok yakmasına ragmen aracım 170 bınde aldıgımda sıyah duman olayı yoktu ama ama aldıkdan ve yag fıltre bakımından sora sıyah duman olayı basladı calıstırırken cıkıyo du mazor aldıgım yerı degıstırdım bıraz hıle felan varmıs mazotunda bundan kaynaklandıgını sanıyorum ama sızın yuksek devır olayınıda dun denedım 3 vitesde 4 vıtesde zorladım bıraz aracımın bıraz sesinin degiştigini farkettım.. bızım aracların en guzel yanı aracıma kım bındı ıse sunu soyledı dısarıda duydugum ses ıcerıde hıc yok ses izalosyonu cok guzel bende en cok burazından memnunum ama aracım yere cok yakın her yerde altı yere degıyor acaba benden oncekı sahıbı yeremı yakınlastırdı özellıkle on korumanın 3 tane vıdası varya ondan cok sıkayetcıyım bu sorun sızdede varmı.. arkadaslar bırde bısı soracam bu sıgorta kutusunda kı sıgortaların hepsı takılı degıl bende onlara hangı numara sıgorta takılıyo bunu nerden ogrenebılırım taksam sorun olurmu? mustafa ve murat abı benıde aranıza alırsanız sevınırım ısmım halıt:)

Logged

Çevrimdışı HALİT55

  • İleti: 81
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #57 : 22 Ekim 2011, 23:44:44 »
arkadaslar bırde bısı soracam bu bızım araclarda tdı yazıyo motor uzerınde sadece ı sı kırmızı olanla dı sı kırmızı olanlar arasındakı fark ne bı fark varmı bızde bızım araclar kac beygir?

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #58 : 23 Ekim 2011, 12:20:43 »
Halit ne demek benide aranıza alırmısınız,sen zaten burdasın bu forumda böyle şeyler olmaz bunu aklından çıkarma.Sorularına oldukça kısa ve öz cevaplar vermeye çalışıcam.
1.si sigorta ile alakalı çalışmayan donanımın var mı?Yani farlar,sinyaller,kalorifer,korna,silecekler,teyp gibi donanımlarında çalışmayan aksamlar var mı?Cevabın hayır ise sigorta kutusundaki boşluklarla fazla ilgilenme bence.Elektrik ayrı bir bilim dalıdır,bu yüzden pek bulaşmak istemem kendi adıma.
2.si aracın özellikle ön tarafının yere çok alçak olduğunu ve bundan ötürü şikayetinin olduğunu söylemişsin.1.9 motorlar benzinli 1.6 sr lere göre oldukça ağır motorlardır.zaten aracın özellikle ön tarafının yere yakın olmasının sebebi budur.Bu ağırlık helezon halkalarının aralıklarını esnettiği için 12 yaşındaki bir aracın artık helezon değişimini yapman gerektiğini gösterir.Ön helezonları değiştirmen gerekiyor.Çok pahalı malzemeler değil.Sadece alırken dizel motor olan tiplerini alman gerekir.50 yada 60 tl olması gerekiyor.adet fiyatı.
3.sü siyah duman olayı kesinlikle yukarıdaki yazanları uygula.
03.06.2005

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #59 : 23 Ekim 2011, 12:27:25 »
Başka bi konuda TDİ olayı;
Tdi yazısının tamamı metalik gri nikelaj rengi ise 90 Bg araç olduğunu,
Tdi yazısının sadece i'si kırmızı ise 110 Bg olduğunu,
Tdi yazısının sadece di'si kırmızı ise 130 Bg olduğunu ifade eder.
Bazı araçlarda farklılık gösterebilir.Ya sonradan değiştirilmiştir.Yada farklı bir donanımı yüzündende renklendirme yapılmış olabilir fakat bu durum çok nadirdir.
03.06.2005

Çevrimdışı HALİT55

  • İleti: 81
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #60 : 24 Ekim 2011, 23:04:43 »
s.a. mustafa abı cok sagol sorularımı cevapladıgın ıcın golff 4 hastası olarak senı cok takıp edıyorum edecegımde sıyah duman olayını cozduum dedıklerınde haklısın halloldu ama motardan gecen gece bı sorun la karsılastım yag kapagından ufleme yapıyo araba aksama kadar yatmıstı evın onunde pazar gunu aksam ustu calıstırdıgımda aracın sesı solugu degıstı bı usta geldi bır hafta hıc yerınden kıpırdamayan arabaya hararet yapmıs yada jonta yakmıs felan gıbısınden seyler soyledı her neyse bugun sabah goturduk baska bı ustaya babam gıtmıs usta bakmıs bakmıs sorun yok demıs aksam yaptıgı nı sabah yapmadı her neyse usta sen yınede servıse gotur demıs babama babamda servıse gıtmıs ordada bakmıslar hıcbır sorun bulamamıslar ama tiger setini degiştir demişler kitler demişler sadece bunu soylemıs adamlar anlamadım aracım neden boyle bısı yaptı ve usta neden boyle dedı anlamadım neden yag kapagından hava atarkı arac cozemedım enıstemın demesıne gore eksoz gıbı atmıs vallahada ben sahıt olamadım.cok canım sıkıldı buna anlamadım celıskıde kaldım sence sorun nedır ya...

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #61 : 25 Ekim 2011, 00:44:29 »
Araca hararet yaptırmadın değilmi?Sana ekstradan şu bilgiyi de veriyim bizim arabaların silindir kapak contaları sac contadır,dolayısyla yanma olayı olmaz.Eğer çok fazla hararet yaptıysa muhtemelen üst silindir bloğu eğilme yapar fakat sen bu eğilmeyi anlayamazsın.Aracın kmsi kaçtı?tahminimce 200 bin kmlerde bi aracın bi miktar üfleme yapması bana göre normaldir.Ama şunu da belirtmek isterim en sağlam metod motor kompresyon basıncının ölçülmesidir.Yani 4 silindirin tek tek kompresyon basınçlarının ölçülerek motorun üfleme yapıp yapmadığı anlaşılabilir.Özetlemek gerekirse fazla kafanı karıştırmak istemiyorum,en güzeli iyi bi servise gidip 4 silindirinde kompresyonlarını ölçtür.Şu an standart basınçlarının ne kadar olması gerektiğini bilmiyorum fakat 4 silindirin ölçümlerinin birbiriyle aynı yada çok küçük miktarlarda farklılık göstermesi gerekir.Mesela 1.silindir 15 bar2.silindir 14bar 3.silindir 15 bar 4.silindir 10 bar çıkarsa 4.silindirde problem olduğu ortaya çıkar.Yani 4.silindirin segman yada gömleğinde aşınma yada derin çizikler yüzünden kompresyon kaçağı var diyebiliriz.Sana en güzel bu şekilde anlatabilirim.Kimseye aldırma eğer sana yok motor gitmiş yok conta yanmış yok bu motor üflüyor diyenler fazla üflemesinler.Direkt kompresyon testi yaptır. 
03.06.2005

Çevrimdışı muratbaymis

  • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #62 : 25 Ekim 2011, 10:00:03 »
Halit Musatafanın dediği  gibi aramıza hoşgeldin.Mustafa ile tanıştım sorunlarımızı hallediyoruz işte bu forumda.benim de tavsiyem aracında çekme problemin var mı?Ustan sana trigeri değiştirmeni söylemiş.Veya ağır kalkışların var mı?Yere yakın olayında da benim aracım normal benzinli kadar yüksek.Normal tümseklerde felan hiç altı değmiyor.Muhtemelen senin aracını yere yakınlaştırmış olabilirler.Çünkü bizim arabalar yüksek.Bir toyota veya Hyundai gibi yere çok yakın değil.Tabi benzinli motor ve dizel motor arasında ağırlık farkı var ama bariz değil.Siyah duman olayını da Mustafa da belirtmiş zaten.Devirli kullanacağım derken devamlı aynı viteste ve 4000 devirde kullanmadın değil mi arabayı?:) yoksa bizim arabalarda hararet olayı '0' gibi bir şey.Değil mi Mustafa.Ben de hiç olmadı.O kadar da devirli kullanırım.Şunu da belirteyim motor ısındıkça arabandan daha da çok zevkl alırsın.Bastıkça açılır ve hakkını vereceksin :)

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #63 : 25 Ekim 2011, 16:16:27 »
Murat bence şu detayı kaçırma çekiş gücü aracın motor durumunun iyi yada kötü olduğunu belirlemez.Silindir segmanları aşınmış,rektefiye isteyen motor normal bi motora göre daha seri ve hızlı gider.Bunun sebebi de sürtünme katsayısının giderek düşmesinden kaynaklanır.Segmanla,silindir gömleği arasını artık motor yağı doldurmaya başladığı için.Bu yüzden en sağlam metod kompresyon testidir. :)
Ön tarafın yere yakınlığı da benim başıma şöyle geldi.Bende Halit gibi rahatsız oldum ve aracı lifte alıp kontrol ettik ne yazıkki helezon halkalarının 1 tanesinin kırılmış diğerininde çatlamış olduğunu gördük.Yeni helezon montajından sonra aracın ön tarafı arka tarafa göre daha yukarıda kaldı,bi kaç gün sonra aradaki fark dengelendi.Şu an kesinlikle sürtme problemim yok.
« Son Düzenleme: 25 Ekim 2011, 16:22:45 Gönderen: mussel »
03.06.2005

Çevrimdışı HALİT55

  • İleti: 81
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #64 : 25 Ekim 2011, 22:27:15 »
s.a. ben geldım mustafa abı aracım 173 bınde aldıgım kısı motorun zaten butun bakımlarını yenı yaptırmıstı sıfır gıbı bısıydı (ustamın yalancısıyım sorun yok motor cok guzel dedı ) cekısındede sorun oldugunu sanmıyorum bu zamana kadar ne kadar az gezebılmsemde aracımla.. ama dedıgını yaptıracagım kompresyonlarını ölçtürecegim bunu samsunda servisde yaparlarmı yoksa sanayıye gıtsemde yapabılırlermı bu aksam baktım aracıma ama ufleme felan hıssetmedım sahsen ya bılmıyom kı anlamadım tanıdıklarda canımı sıkıyo ya abı sogumaya baslattılar arabadan benı adamlar albea ıle benım aracı kıyaslıyo 2007 model almıs 17 lırayada ben 2000 modele 19 cok vermısım felan fılan cok yakar felan fılan uyuz olacam babamı zate zor kandırdım dı arabayı alana kadar arabamla bas basa kalmam mı gerek ne bu sorunları bı halledım tam rahata bı kavusum soyle maasıda alınca yatıracam arabaya artık... yarın ılk ısım su helezon yayına baktıracam ustaya goturup kaldıracam arabayı maası alıncada servıse gıdıp su ufleme sorununa kendım cozum bulacam babam mı uyduruyo anlamadım artık bende ıken bısı yok arabamda babam bı yere gıdınce sorun edıyo:)

Çevrimdışı HALİT55

  • İleti: 81
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #65 : 25 Ekim 2011, 22:31:23 »
bu arada bu helezon yayı denen sey kac paradır abı ya vallaha baktıklarım cok guzel fıyatta 300 den asagı yok suan nette... bu kırmızı motor ne anlama gelıyor..

Çevrimdışı HALİT55

  • İleti: 81
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #66 : 25 Ekim 2011, 22:37:24 »
aracıma 3,4 tane ıstedıgım sey var yapmak jantlarımı boyatacam guzel bı sekılde yenı dursunlar dıye camlara gümüş gri parlak bı cam fılmı cektırmek ıstıyorum bırde on ve arka farları degıstırecem artı bırde sıs farı gündüz farları varya onlardan ıstıyorum bunları yaptımmı aracımdan dahada zevklı bınerım ınsallah.. bu arada murat abı senıde unutmus degıl sagol aranızda olmakdan mutluluk duyuyorum.. bızım 1,9 larla benzınlıler arasında yakıt farkı ne kadar oynar ya bunu cok merak edıyorum ben sehır dısı kullanmıyorum arabamı hıc yanı hep sehır ıcındeyım acaba dızel almakla hatamı ettım dıye dusunuyorum..

Çevrimdışı HALİT55

  • İleti: 81
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #67 : 25 Ekim 2011, 22:44:45 »
murat abı aracımla anı kalkısım yok sadece cekısdede problemım yok yanı benım hıc problemım yok yasamıs oldugum bı sorun yok babam boyle boyle yaptı araba dedı bende dınledım ve canımı sıktım bosuna en ıyısı kendım goturecegım servıse artık bakalım neymıs sorun.. bu altı yere degme olayında bızım mahallede bı tek oluyor bu olay bırde koye gıttım gecen gun orda geldı basıma mahallenın tumseklerı massallah beledıye yememıs ıcmemıs tumsek yapmıs ben degmedıgı yolu buldm oradan gelıyom artık eve ama yınede baktıracam helezonlara abılerımınde dedıgı gıbı.. bu arada msn adresımı de vereyım abılerım eklersınız ordanda muhabbet ederız [email protected]
cok tesekkur ederım benı dınledıgınız ve yardımlarınız ıcın sagol un allah razı olsun

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #68 : 25 Ekim 2011, 23:35:03 »
     Halit öncelikle sana şunu söyliyim.Ben içinin rahat etmesi için kompresyon testinden bahsettim,zaten çoğu serviste kimsenin bu işi bilmediğini göreceksin,hatta öyle bi cihazın varlığından bile haberleri yoktur bundan emin ol.Sen adamlara böyle bi taleple gidersen senden çekineceklerdir bu adam işi biliyor diye.Yada sana garip garip bakacaklardır bu adam ne diyo diye ;D Keşke birbirimize yakın olsaydık da yüz yüze konuşsaydık bu işleri.Sen test işini sil kafandan ve rahatla.Sana garanti veririm motorunda herhangi bi sıkıntın yok. :)
     Şu albea olayını 2 yaşındaki çocuğa söylesen her yeriyle gülmeyi bırak başka şeylerde yapar.Bence bu adamlardan uzak dur.Bunlar şark kafalı insanlar ki albea ile Golf'ü kıyaslayacak kadar cahil ve embesil tipler.Babayı ve senide etki altına almaya çalışıyorlar.Bu gibi basit şeylerle canını sıkma aracından da asla soğuma.
« Son Düzenleme: 25 Ekim 2011, 23:36:53 Gönderen: mussel »
03.06.2005

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #69 : 25 Ekim 2011, 23:44:53 »
Yay olayına gelince senin baktıkların muhtemelen spor helezonlar sen aracı yükseltme mi alçaltma mı peşindesin? ;)Yapacağın tek şey 2 tane ön helezon almak bununda sana maliyeti en fazla 150-160 lirayı geçmez.Şu an aracın üzerindeki helezonlar fabrika çıkışı yaylardır.Aradan 12 sene geçmiş yani bence değiştirmen gerekir çünkü yol durumları iyi değil dedin.Sana tamirci bişey yok bunlarda sağlam diyecektir.Bu arada aracında karter muhafazası vardır umarım.
Kırmızı motor dedikleri 110 bg çift kırmızı dedikleride 130 bg anlamına gelir.
03.06.2005