ecu (beyin) arızası daha çok şase kablosu ile alakalı. marşa basıldığında şase almadığı zaman bir anda sanki kısa devre oluşuyor ve ecu arızalanıyor. bunun pek çok sebebi olabilir, en çok karşılaşılan da kabloda kullanılan bakırın ısıda özelliğini yitirmesi. alman forumlarında insanların karşılaştığı pek çok sorun var ve hep aynı yere çıkıyor. ısıdan özelliğini yitirmiş şase kablosu.
hepinize tavsiyem, şase kablolarını (hem {-} hemde {+} kabloları) konturol etmeniz. bakır üzerindeki oksit buna pek yol açmıyor ama temizlenmesi de iyi olur.
bu arada, türkiye' de ecu çıkmasını bulmak oldukça zor eski modellerde. çıkmacılar da bunu iyi bildikleri için insafsızca 700-800 tl gibi fahiş miktarlar istiyorlar. oysaki e-bay'de hemen hemen her modelin ecu'sü var. özellikle amerikada. ortalama (golf2'ler için) 50-80 usd aralığında (G60 işin içine girerse de 3-4 kat artıyor ), kargo da eklendiğinde (USPS) 120-125 usd' ye bitiyor. yalnız sipariş verirken hem vw numarasına hemde bosch(veya siemens) numaralarına dikkat edin. ayrıca satıcıyada teyid ettirmeden de almayın. yedeğini bulundurmakta yarar var.