Audi’nin yepyeni modeli A1’in dünya lansmanı Almanya’nın Berlin kentinde gerçekleştirildi. Eylül ayında Türkiye’ye gelmesi beklenen A1’in
22 bin Euro’dan başlayan fiyatlarla satışa sunulması bekleniyor.
Audi’nin kompakt sınıfa yeni bir boyut katacak olan modeli A1, Eylül ayında Türkiye yollarına çıkıyor… Audi’nin alt kompakt segmentteki ilk lüks otomobili olan A1, tam anlamıyla dört dörtlük bir Audi. Kompakt sınıfta büyük fark yaratacak A1, modern bir müşteri kitlesine hitap ediyor: Genç, şehirli, yaşam stili odaklı bir kitle. A1 hem modern bir şehir otomobili hem de aktif yaşam tarzı için hazırlanan
sportif, çok yönlü bir araç. Çevik şasisi ve güçlü motorları, A1’i, anında sınıfının en başına taşıyor ve bu karakter daha ilk bakıştan itibaren kendini belli ediyor. Son derece modern tasarımı, A1’i, geniş Audi ailesi ile bütünleştiriyor. Geniş tek çerçeveli ızgarasıyla ön kısım, belirgin tavan kemeriyle yan çizgi, coupe benzeri C sütunları ve büyük tekerlek boşluk kemerleri aracın tanımlayıcı tasarım ögeleri arasında yer alıyor. Motor kaputu ve arka bagaj kapağı gövdeyi içine alıyor; arka stop lambaları üç boyutlu biçime sahip ve ister gece ister gündüz kolayca fark ediliyor.
İç mekân: Havadar ve eğlenceli
A1’deki bilgi-eğlence ve multimedya sistemleri doğrudan lüks sınıftan geliyor. Kompakt segmentte yeni standartların belirleyicisi bir medya merkezi olan MMI navigasyon plus bulunuyor. Bu sistem, gösterge panelinden dışarıya açılan monitör ve MMI mantığını kullanan kontrol ünitesi de dâhil olmak üzere Audi’nin yeni amiral gemis, A8’de kullanılan sistemin özelliklerini almış. Bilgi – eğlence sistemi, A1 kullanıcılarının hayatını kolaylaştırmak üzere düzenlenmiş, örneğin, cep telefonunuzdaki şarkıları bluetooth ile monitörden görmek mümkün.Yenilikçi materyaller ve modern renkler, A1’in genç kişiliğini vurguluyor: renkli hava menfezleri, LED iç lambalar ya da etkileyici renkler. Donanım programı, A1’i, sürücünün kendi kişisel tarzına uydurmak için sayısız imkânlar sağlıyor. Tavan kemeri için sunulan boya renkleri zengin çeşitliliğe sahip. A1’in iç mekânı şaşırtıcı şekilde geniş, aydınlık ve havadar. Gösterge paneli uçak kanadına benziyor; dört adet yuvarlak hava menfezi jet motorlarını çağrıştırıyor. Temiz, net kumanda düzeni Audi’nin yüksek işçilik ve malzeme kalitesindeki güçlü yönünü ortaya koyuyor. Sayısız ayrıntıya gösterilen özen, A1’in üstün kişiliğini vurguluyor. Attraction ve Ambition paketlerine ek olarak Audi ayrıca bilgi-eğlence ve iç tasarıma odaklanan bir medya stil paketini de sunuyor. Concert radyo üzerine temellenen bağlantı paketi, harita görüntülü navigasyon sisteminin daha sonra kurulması için gerekli navigasyon sistemi hazırlığını içeriyor. 465 watt’lık Bose surround ses sistemi, mevcut üst düzey tamamlayıcı modüllerin örneklerinden sadece biri.
Bir demet eğlence: Sınıfındaki en
sportif otomobil
Çevik şasi, A1’i sınıfının en başına taşıyor. İster şehirde, ister şehirlerarası yolda ya da tercihli yolda olsun,
sportif ayarları, son derece iyi ağırlık dağıtımı ve direkt kumanda özellikleri sayesinde bu en yeni Audi’yi kullanmak çok eğlenceli. Standart olarak bütün modellerde verilen elektronik sınırlı kaymalı diferansiyelle donatılan ESP dengeleme programı, araç hâkimiyetini daha da keskin ve hassas kılarken, sürüş güvenliğini de artırıyor.
Yeni A1 ayrıca yeni verimlilik standartları da oluşturuyor. dört adet dört silindirli motorla sunuluyor. İki TFSI benzinli motor ile her iki TDI dizel motor 86 hp’den 122 hp’ye uzanan bir güç aralığını kapsıyor. Motorların tamamı, doğrudan püskürtme ve turboşarj teknolojilerini birleştiriyor. Start-stop ve geri kazanım sistemleriyle birlikte bu yenilikçi konsept, asgari düzeyde yakıt tüketimi ile büyük miktarda güç aktarıyor.
Mükemmelleştirilen küçülme: Benzinli motorlar
İki benzinli motorun küçük olanı 1.2 TFSI, 86 hp güç ve 1500 ila 3500 d/dk aralığında 160 Nm azami tork değeri üretiyor. Beş ileri manuel şanzımanla donatılan dört silindirli ünite, A1’i 0’dan 100 km/s’e 11,7 saniyede ulaştırıyor ve 180 km/s’lik azami hız sergiliyor. AB çevriminde 100 km’de sadece 5,1 litre yakıt tüketirken yalnızca 118 gram CO2/km değeri veriyor.
Bir diğer benzinli motor 1.4 TFSI, 122 hp ile çıtayı yükseltiyor. 200 Nm’lik azami torku 1500 - 4000 d/dk aralığında sürekli olarak elde ediliyor. Yedi ileri S tronic ile eşleştirilen 1.4 TFSI, A1’i 100 km/s’e 8,9 saniyede ulaştırıyor. Ortalama yakıt tüketimi S tronic için yalnızca 5,2 litre/100 km ve manuel şanzıman için de 5,3 litre/100 km. S tronic’le alınan A1 1.4 TFSI’ın CO2 emisyon değeri 122 g/km.
Çığır açan verimlilik: TDI motorlar
Audi, A1’deki 1.6 TDI’ı iki versiyon hâlinde sunuyor. Daha güçlü versiyon 105 hp güç çıkışı ile 1500 – 2500 d/dk aralığında elde edilen 250 Nm tork üretiyor. Bu versiyon beş ileri manuel şanzımanla eşleştirilmiş. Silindir başına dört supaplı kompakt TDI, A1’in, standart hızlanmayı 10,5 saniyede tamamlamasına ve 190 km/s’lik azami hıza erişirken 100 kilometrede ortalama olarak sadece 3,9 litre yakıt tüketmesine olanak tanıyor.
1.6 TDI’ın ikinci versiyonu önümüzdeki günlerde pazara sunulacak. 90 hp güç çıkışı ile 1500 – 2500 d/dk aralığında temin edilen 230 Nm tork üretecek.
Yüksek teknoloji ve verimlilik: Yedi ileri S tronic
Verimliliği daima ileri teknoloji ile birlikte düşünen Audi, A1 modelini, son derece seri, konforlu ve güç akışında fark edilir bir kesinti olmaksızın vites değiştiren yedi ileri S tronic çift kavramalı şanzımanla sunuyor. İster otomatik olarak ister manuel olarak kullanılabilen bu şanzıman, direksiyon üzerindeki değiştirme kolları ile kumanda edilebiliyor. Yedi ileri S tronic, muazzam ölçüde eğlenceli bir sürüş temin etmenin yanında ayrıca yakıt tüketimini de azaltıyor.