Gönderen Konu: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın  (Okunma sayısı 48933 defa)

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #28 : 06 Temmuz 2010, 01:31:14 »
abicim motor deyince benim aklıma gelen tek şey en ekonomik yakıtla en mükemmel performansı yakalamak. vr6 o konuda benim düşüncelerime en aykırı motor. görüşlerim de ondan sebep.

Logged

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #29 : 06 Temmuz 2010, 01:35:11 »
VR6 standartta gerçekten kötü bir performansa sahip.Uzunu hariç,uzunda bas basabildiğin kadr gider ama ne yazık ki hızlanması yavaş. Ama  bu demek değilki kötü bir motor. Bir kere önü çok açık,sadece turboya çevirmeye kalksan 350-400 hplerden ağzını açarsın  :)

Dipnot:Turbo superchargera göre herzaman daha avantajlıdır.
tabi o konuda bişey diyemem 6 silindir 2,8 litre motora turbo yaparsan ki atacağın turbo 6 silindir ve 2,8 litre hacmi besleyecek kadar hayvancıl bişe olduğu düşünülürse performans dehşet olur. ama bunu vw niye yapmamış sıkıntı burda. 2,8 lt ve sadece 175 hp ben buna takılıyom. adamlar 2,0 lt ye 200-230 hp koyuyolar ve bunlar 4 silindir.
« Son Düzenleme: 06 Temmuz 2010, 01:36:02 Gönderen: braveheart53 »

Çevrimdışı ccc_mk1

  • İleti: 743
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #30 : 06 Temmuz 2010, 02:03:19 »
audi lerde kullanılan 2.7 bi-turbo motorlar vr6 ile aynı yapıya sahip diye biliyorum.misal rs4 ştandart olarak 380 hp ama ufak tefek oynamalarla 500 hp ye kadar yolu var stage 1 de...+vr6 çok sağlam ve ciğerli makina...biz turbo vr6 ile turbo honda denememizde vr6 da stock olmasına rağmen hararet sorunu yokken hondada bi ton soğutucu parça kullanılmasına rağmen hararet sorunu yaşadı..demem o ki sadece güç olarak bakmamak lazım...dayanıklılığınada bi göz atın.

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #31 : 06 Temmuz 2010, 02:05:09 »
tabi o konuda bişey diyemem 6 silindir 2,8 litre motora turbo yaparsan ki atacağın turbo 6 silindir ve 2,8 litre hacmi besleyecek kadar hayvancıl bişe olduğu düşünülürse performans dehşet olur. ama bunu vw niye yapmamış sıkıntı burda. 2,8 lt ve sadece 175 hp ben buna takılıyom. adamlar 2,0 lt ye 200-230 hp koyuyolar ve bunlar 4 silindir.

192 HP'lik 4 çeker syncro'lar da var  ::)

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #32 : 06 Temmuz 2010, 09:48:15 »
VW bu VR6 motoru üzerinde oynanması ve modifiye edilmesi için üretmiş bence; yorumların içerisinde, turbo takılsa şu kadar güç Süpercharcer takılsa bu kaddar güç elde edilir deniliyor. kaldıki uzunda bahsedilen VTEC-GTI-VTI vs. gibi motorların hepsinin eline verir. zaten normalde üzeride OYNANMAMIŞ 1.4 cc bir motor 1.6 cc bir motordan daima seridir.
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #33 : 06 Temmuz 2010, 12:06:36 »
2.6 2.7 2.8 V6'larla farklı motor VR6.
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #34 : 06 Temmuz 2010, 14:30:41 »
VW bu VR6 motoru üzerinde oynanması ve modifiye edilmesi için üretmiş bence; yorumların içerisinde, turbo takılsa şu kadar güç Süpercharcer takılsa bu kaddar güç elde edilir deniliyor. kaldıki uzunda bahsedilen VTEC-GTI-VTI vs. gibi motorların hepsinin eline verir. zaten normalde üzeride OYNANMAMIŞ 1.4 cc bir motor 1.6 cc bir motordan daima seridir.
valla kardeşim ben senin gibi düşünmüyorum standart bir 106 gti bile 220 km hıza çok rahat ulaşıyor. vr6 nın max hızı 225 km.  biraz yüklü olsa atıyorum chip vede dereceli egzantirik felan uzunda da vr6 nın canını alır. vti a gelince standartı bence vr6 ile kafa kafaya gider diye düşünüyorum. ama altını çiziyim hiç vr6 ya binmedim ama dediğim araçlara bindim. vr6 nın teknik verileri ile bindiğim araçların gözümle gördüğüm verilerini kıyaslıyorum. bide 1,4 cc motor 1,6 ya göre daha seridir demişsin arkadaşım bu kural çoğu zaman havada kalır. en basit örnek 1,4 benzinli 206 ile 1,6 benzinli 206 standartta geçme şansı sıfır denedi onaylandı. hatta 1,4 ü ben de kullandım ama ne kalkışta nede uzun yolda gelemiyor. farklı marka araçlar için bişey diyemem ama aynı araçların 1,4 ve 1,6 kıyaslarsak ki mantıklısı da budur bence 1,6 herzaman seridir. haa tutup ta vw 1,4 tsi si ile 206 nın 2.0 gti sini kıyaslasan 1,4 tsi canını alıyor :) :)

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #35 : 06 Temmuz 2010, 18:14:08 »
Sevgili cesur yürek kardeşim 106 gti yüklü olsa canını alır diye yazmışsın benimde konuyu getirmek istediğim yer burası VR6'yıda yüklersen  (yüklü olmaktan kastımız; ağırlık değil hani:)) 2,8 cc motor Borumu demek istiyorum ama şahsen bende binmedim duymadım ve inanmak istemiyorum :( 1.4 cc 1.6 cc olayına gelirsek hacim büyüdükçe motor hantallaşır bu VR6 içnde geçerli. TSI olayına gelince Herhalde VW bu yorumlardan sıkıldı fabrika çıkışı yüklü çıkartıyor artık motorlarını Hem TURBO, Hem Süpercharcer, Hemde İntercooler daha ne olsun işte TSI başka birşey demiyorum..
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #36 : 06 Temmuz 2010, 20:00:26 »
valla kardeşim ben senin gibi düşünmüyorum standart bir 106 gti bile 220 km hıza çok rahat ulaşıyor. vr6 nın max hızı 225 km.  biraz yüklü olsa atıyorum chip vede dereceli egzantirik felan uzunda da vr6 nın canını alır. vti a gelince standartı bence vr6 ile kafa kafaya gider diye düşünüyorum. ama altını çiziyim hiç vr6 ya binmedim ama dediğim araçlara bindim. vr6 nın teknik verileri ile bindiğim araçların gözümle gördüğüm verilerini kıyaslıyorum. bide 1,4 cc motor 1,6 ya göre daha seridir demişsin arkadaşım bu kural çoğu zaman havada kalır. en basit örnek 1,4 benzinli 206 ile 1,6 benzinli 206 standartta geçme şansı sıfır denedi onaylandı. hatta 1,4 ü ben de kullandım ama ne kalkışta nede uzun yolda gelemiyor. farklı marka araçlar için bişey diyemem ama aynı araçların 1,4 ve 1,6 kıyaslarsak ki mantıklısı da budur bence 1,6 herzaman seridir. haa tutup ta vw 1,4 tsi si ile 206 nın 2.0 gti sini kıyaslasan 1,4 tsi canını alıyor :) :)


Hacı otomobilden anlamıyorsun dersem bozulmazsın dimi  ;D

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #37 : 06 Temmuz 2010, 23:12:41 »

Hacı otomobilden anlamıyorsun dersem bozulmazsın dimi  ;D
kardeşim bu dediklerim sana mantıksız geliyosa bence sen alınma ama sen motor olayından anlamıyosun ;D

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #38 : 06 Temmuz 2010, 23:17:23 »
Sevgili cesur yürek kardeşim 106 gti yüklü olsa canını alır diye yazmışsın benimde konuyu getirmek istediğim yer burası VR6'yıda yüklersen  (yüklü olmaktan kastımız; ağırlık değil hani:)) 2,8 cc motor Borumu demek istiyorum ama şahsen bende binmedim duymadım ve inanmak istemiyorum :( 1.4 cc 1.6 cc olayına gelirsek hacim büyüdükçe motor hantallaşır bu VR6 içnde geçerli. TSI olayına gelince Herhalde VW bu yorumlardan sıkıldı fabrika çıkışı yüklü çıkartıyor artık motorlarını Hem TURBO, Hem Süpercharcer, Hemde İntercooler daha ne olsun işte TSI başka birşey demiyorum..
benim demek istediğimi anlamıyosunuz ki? standart vr6 motor vw in ürettiği en gerizekalı motor. performans açısından da çok kötü olduğunu düşünüyorum o kadar. ben yükleme yaptığım motor 1,6 litre ve sadece dereceli egzantirik ve ufak bir yazılımdan ibaret. bu kadar ufak bir işlemle 6 silindir 2,8 litre motorla kıyaslıyorum. başka da yorum yapmayacam.
ben tsi olayını karşılaştırma açısından örnek verdim sadece. hani dedinya 1,4 1,6 ya göre daha seridir. ben de sana çok basit denenmiş bi örnek verdim. bu konuda açıklama yapmaya gerek yok. o ki 1,4 seri idi kafayı öne bile atamadı. yoksa TSİ nin ne olduğunu biliyorum.düşük devirde Süpercharcer yüksek devirde turbo devreye giriyor uzayda yaşamıyorum farkındayım.
« Son Düzenleme: 07 Temmuz 2010, 01:20:39 Gönderen: braveheart53 »

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #39 : 06 Temmuz 2010, 23:38:24 »
 Stock VR6 hantal bir motor biraz oynama yapmak lazım ama drag değil rolling döner 4 silindir kardeşlerine kafa tutamaz.. TSI ise daha çok yeni nesil aşırı beslenmiş sistemler ömürleri bellidir eski motorlar lar gibi 300-500bin de sıfırlama imkanı malesef çok iç açı olmayacaktır.. TSI lar elektronik eşya gibi oldular bozuldumu at yenisini tak tabi cebin sağlamsa..  

 Benim aracım 82 model 1600cc EG 3-4 yıl önce eniştenin FOX 3 silindir 1,3 TSI ile kalkış yapmıştık inanılmaz bir makina idi olamaz demiştim 2. viteste bana nerdeyse 1 boy atıyordu ama 3-4 te işler değişiyrordu.. Şuan benim aracım 300bin de o fox ise 160bin de çöpe atıldı eniştemin dediği hayatta birdaha aşırı beslenmiş küçük motor araç almam.

 Yazmayı unutmuşum.. VW soracak olursanız onlarda yaptıkları işten pek memnun değiller küçük hacim sırf ekonamik durumlar ve çevreci baskılar yüzünden üzerine gidilen üretimler yoksa bu zamana kadar yaşamadıkları sorunlar ve şikayetlerle boğuşmak zorunda kaldılar ve ileride bu küçük hacim olayını bırakacaklarına eminim..

 Başlıktaki seçmeye gelince aralarında sanırım seçeceğim motor mk3 gti Turbo olur.. TAbi mk1 kasada yüklenmiş 20vt yı tercih ederim..
« Son Düzenleme: 06 Temmuz 2010, 23:52:21 Gönderen: Mk1GTI »
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #40 : 07 Temmuz 2010, 02:04:39 »
valla kardeşim ben senin gibi düşünmüyorum standart bir 106 gti bile 220 km hıza çok rahat ulaşıyor. vr6 nın max hızı 225 km.  biraz yüklü olsa atıyorum chip vede dereceli egzantirik felan uzunda da vr6 nın canını alır. vti a gelince standartı bence vr6 ile kafa kafaya gider diye düşünüyorum. ama altını çiziyim hiç vr6 ya binmedim ama dediğim araçlara bindim. vr6 nın teknik verileri ile bindiğim araçların gözümle gördüğüm verilerini kıyaslıyorum. bide 1,4 cc motor 1,6 ya göre daha seridir demişsin arkadaşım bu kural çoğu zaman havada kalır. en basit örnek 1,4 benzinli 206 ile 1,6 benzinli 206 standartta geçme şansı sıfır denedi onaylandı. hatta 1,4 ü ben de kullandım ama ne kalkışta nede uzun yolda gelemiyor. farklı marka araçlar için bişey diyemem ama aynı araçların 1,4 ve 1,6 kıyaslarsak ki mantıklısı da budur bence 1,6 herzaman seridir. haa tutup ta vw 1,4 tsi si ile 206 nın 2.0 gti sini kıyaslasan 1,4 tsi canını alıyor :) :)


Aga VR6'nın son sürati 225 km/h olamaz zaten 4. vitesi 200-205 gibi bir hızla bitiriyor. 106-206-306-civic vti hiçbiri uzunda VR6 kadar gidemez istersen gırtlak yükle

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #41 : 07 Temmuz 2010, 12:58:49 »
o zaman bir aracın fabrika çıkışı teknik verilerini adam gibi yazması lazım vw in. yukarda söyledim hiç vr6 ya binmedim ama dediğim araçlara bindim. vr6 nın teknik verileri ile bindiğim araçların gözümle gördüğüm verilerini kıyasladım ben. 0-100 vede son hız. vw yanlış teknik veri vermişse benim yapacağım bişey yok. 4. viteste 200 yapması güzel ama kaç saatte o 200 km/h hıza çıkıyo o bence çok daha önemli. benim araç da 2. videste 103 yapıyo 5. videste 200 e oturur ama konya ovasında kullanmam lazım. vr6 da böyle bişe olsa gerek.