Gönderen Konu: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın  (Okunma sayısı 48938 defa)

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #42 : 07 Temmuz 2010, 15:58:43 »
 Fabrikanın vermiş olduğu veriler doğrudur.. Aracın kendi göstergesi herzaman yanlıştır.. Önemli olan pro. ölçüm cihazları ile yapılan hız fabrika verileri olarak kabul edilir.. Kadranında 240km gösterirken gerçekte araç 210 -215km olarak çıkar yani ben kendi aracımda 215 görürken radar a yakalanırsam mutlaka 20km sapma çıkacaktır :D :D
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Logged

Çevrimdışı d3n1s

  • İleti: 1317
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #43 : 07 Temmuz 2010, 16:09:03 »
Fabrikanın vermiş olduğu veriler doğrudur.. Aracın kendi göstergesi herzaman yanlıştır.. Önemli olan pro. ölçüm cihazları ile yapılan hız fabrika verileri olarak kabul edilir.. Kadranında 240km gösterirken gerçekte araç 210 -215km olarak çıkar yani ben kendi aracımda 215 görürken radar a yakalanırsam mutlaka 20km sapma çıkacaktır :D :D

hız göstergeleri %10'dan daha hatalı ölçüm yapamaz, global standartlar bu yöndedir. Dolayısıyla aracın kadranı en fazla %10 hatalı gösterebilir, eksik veya fazla, yani siz kadranda 200 okurken aracınız max 220 min 180 ile gidiyordur. Ki genel olarak okuduğunuz hız ile gidiyorsunuzdur, eğer aracın lastik ölçüleri fabrikasyon ölçülerdeyse. Ayrıca farklı araçlarda farklı hızlar ile bu dediğim test edilmiştir. Opel Corsa 1.2 ile 174 ile radara girdim, kadran 175'e yakın bir şey gösteriyordu, Citroen C3 ile 105 ile radara girdim (kadranı dijitaldir C3'leri) kadran tam olarak 105 gösteriyordu, peder 406 ile radara girdi, 189'la radara girdi kadran 190 gösteriyordu.
« Son Düzenleme: 07 Temmuz 2010, 16:11:58 Gönderen: d3n1s »

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #44 : 07 Temmuz 2010, 16:31:33 »
Eski sistem kadranlarda sapma var ve bu bahsettiğimiz araçlar seninde dediğin gibi özellik ile %10 dolayında mutlaka sapma yapıyorlar.. İlk çıktığı zaman %3-5 arası ve zamanla kadranın mebranındaki aşınmalar bu sapmayı dahada çoğaltıyor.. 240km %10 sapma yapsa gene dediğim gibi araç ölçümde 215km ile çıkacak ve trafik radarlarındaki sapma bölgeye yola aracın rengine ve üzerindeki elektrik donanımına göre değişim gösterdiğinide unutmamak lazım..

 185 ile radara yakalandım ama benim kadranım 165 gösteriyordu, arkamdada aynı hızda beni yakalamaya çalışan bir araçta 190km ile girmiş aramızda 3 araç fark vardı dedim kaçla gidiyordun arkamdan 175 dedi şöförü ? Yani trafik radarından güvenilir bir sonuç herzaman çıkmıyor.. Aynı durum istanbula avrupa yakasından eski E5 ten girekende 1,9TDI Audi A4 le başımıza geldi hızımız sabit 160 4 araç birden yakalandık herkezin km si aynı konvoy gidiyoruz ama radarda bizim araç 180 çıkmıştı ve diğerleride saçma sapan çıkmıştı..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #45 : 07 Temmuz 2010, 16:35:19 »
abi 3 kasalarda da sapma yok  :) Arabanın fabrika ölçüsü olarak kullandığı 205/50/15 lastşkler varken dynıya çıktığımda kadran hatası %0 veriyordu.

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #46 : 07 Temmuz 2010, 16:47:43 »
abi 3 kasalarda da sapma yok  :) Arabanın fabrika ölçüsü olarak kullandığı 205/50/15 lastşkler varken dynıya çıktığımda kadran hatası %0 veriyordu.

 Kullandığın lastik ebatı fabrika verisine göre %5 daha küçük gani düzgün çıkması doğru değil..
« Son Düzenleme: 07 Temmuz 2010, 16:50:34 Gönderen: Mk1GTI »
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #47 : 07 Temmuz 2010, 16:54:06 »
yok abi yanlışın olmasın 205/50/15 ve 205/40/16 öneriyor diye hatırlıyorum Mk3 GTI için fabrika

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #48 : 07 Temmuz 2010, 17:24:39 »
Fabrika çıkışı 195/60/15 olarak biliyorum mk3 GTI lerin .
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı d3n1s

  • İleti: 1317
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #49 : 07 Temmuz 2010, 17:33:23 »
Kullandığın lastik ebatı fabrika verisine göre %5 daha küçük gani düzgün çıkması doğru değil..

belki kadrandaki sapıtmayı lastik ölçüsündeki değişiklik kapatıyordur???

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #50 : 07 Temmuz 2010, 20:28:47 »
Navigasyonla test etmesi kolay. Sapma sıfır benim aracımda. Dobloda %10. :)
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı d3n1s

  • İleti: 1317
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #51 : 07 Temmuz 2010, 21:32:32 »
Navigasyonla test etmesi kolay. Sapma sıfır benim aracımda. Dobloda %10. :)

navigasyon da %100 doğru ölçüm yapamıyor, nedenini kağıt kalem üzerinde anlatabilirim, işimiz gereği ölçüm yaptığımız aletlerin nasıl çalıştığını bize bir ders olarak vermişlerdi, bileniniz vardır mutlaka teodalit diye bir alet, navigasyon cihazlarından çok çok çok daha hassas ölçüm yapar ama teodalit bile %100 doğru ölçüm yapamaz.

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #52 : 07 Temmuz 2010, 23:26:43 »
navigasyon da %100 doğru ölçüm yapamıyor, nedenini kağıt kalem üzerinde anlatabilirim, işimiz gereği ölçüm yaptığımız aletlerin nasıl çalıştığını bize bir ders olarak vermişlerdi, bileniniz vardır mutlaka teodalit diye bir alet, navigasyon cihazlarından çok çok çok daha hassas ölçüm yapar ama teodalit bile %100 doğru ölçüm yapamaz.
teodolit benim bildiğim sabit ölçümler yapmaya yarar bende ünideyken öyle öğrenmiştim. hareketli şeyleri teodolitle ölçmen imkansız diye biliyorum. emin değilim ama ölçme bilgisinde kullandığım şeyden bahsediyosak ikimzide o zaman dediğimin arkasındayım. navigasyon işine gelince kesinlikle kaliteli bir navigasyon cihazı ki bu kadastro işlerinde çalışanşarın kullandıklarından bahsediyorum. hata patı için % 0,01 in altından bahsediyolar. biz n95 e attığımız programda 90 km/h hızda max 2-3 km oynadığını gördük fakat yüksek vede değişken hızlarda sapma olması çok muhtemel. dediğim şey bu iş için yapılmamış bir telefon. eğer telefon bu işi bu kadar iyi yapıyosa, bu iş için yapılan navigasyon cihazlarının sabit hızda max sapmasının % 2 max % 5 olacağını düşünüyorum ki, bu da bence tatmin edici bir değer.

Çevrimdışı d3n1s

  • İleti: 1317
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #53 : 07 Temmuz 2010, 23:34:40 »
teodolit benim bildiğim sabit ölçümler yapmaya yarar bende ünideyken öyle öğrenmiştim. hareketli şeyleri teodolitle ölçmen imkansız diye biliyorum. emin değilim ama ölçme bilgisinde kullandığım şeyden bahsediyosak ikimzide o zaman dediğimin arkasındayım. navigasyon işine gelince kesinlikle kaliteli bir navigasyon cihazı ki bu kadastro işlerinde çalışanşarın kullandıklarından bahsediyorum. hata patı için % 0,01 in altından bahsediyolar. biz n95 e attığımız programda 90 km/h hızda max 2-3 km oynadığını gördük fakat yüksek vede değişken hızlarda sapma olması çok muhtemel. dediğim şey bu iş için yapılmamış bir telefon. eğer telefon bu işi bu kadar iyi yapıyosa, bu iş için yapılan navigasyon cihazlarının sabit hızda max sapmasının % 2 max % 5 olacağını düşünüyorum ki, bu da bence tatmin edici bir değer.

benim bahsettiğim olay navigasyon cihazlarının çalışma prensibiyle alakalı, röfer nokta olarak aldığı nokta aslında tam olarak o nokta değil, yerine göre 15-20 metre altında veya üstünde bir noktayı röfer alır dolayısıyla %100 doğru ölçüm yapamaz herhangi bir navigasyon cihazı. Profesyonel navi cihazlarından bahsetmişssin ancak o pro aletler Osmanın bahsettiği navi aletleri değil, senin benim ulaşamayacağım aletlerden bahsediyorsun sen. Bütün bu bilgileri nereden bildiğime gelince, İnşaat müh okuyorum, son sınıftayım, babam da Aselsan'da yıllarını harcamış birisi  :tamamdir

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #54 : 08 Temmuz 2010, 00:20:38 »
Denizcim navigasyonda dediğin gibi bir noktayı sabit kabul edip o noktaya göre hesaplama yapmıyor. navigasyonun mantığı GPS alıcısı, uydulardan aldığı veriler ile bulunduğun koordinati hesaplar ve navigasyon yazılımı, bu koordinatı kullanarak bulundun yeri ve de değişken hızını hesaplar. demek istediğim sadece elindeki gps vericisi yeryüzündeki noktadır. gps vericisindeki sinyaller uyduya gittiğinde senin yerini belirleyen uydudur. elindeki alet değildir. elindeki alet sadece uydunun sana gönderdiği kordinatları söyler kendi kordinat bulmaz yada üretmez. arkadaşım türkiyedeki mühendislikler boşş ben 5 sene okudum hiçbişey öğrenmedim daha doğrusu işime yarayacak bişe öğrenemedim hep teori ve o teoriler hiçbirzaman işime yaramadı.
aselsan olayı gerçekten süper ben senin yerinde olsam babamın kuyruğu olur sürekli iş yerinden çıkmazdım o konuda çok şanslı birisisin. çünkü asıl mühendislik o dur. yoksa senin benim gibi okulda öğrenilen bilgilerle mühendislik olmaz olsa olsa çakma mühendislik olur.
dipnot benim bir lafım:
diploma: çerçeveleyip asmaya yarayan bir süs eşyasıdır....
« Son Düzenleme: 08 Temmuz 2010, 00:21:36 Gönderen: braveheart53 »

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #55 : 09 Temmuz 2010, 11:38:12 »
Konu tıkattı:)
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline