Gönderen Konu: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın  (Okunma sayısı 48960 defa)

Çevrimdışı PassatMk2m

  • İleti: 303
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #70 : 07 Aralık 2011, 09:14:54 »
Yüksek hacim ve düşük beygirli her motor çok sağlıklı ve uzun vadeli motorlardır. Teknolojinin ilerlemesiyle 1.2 litreden 120 küsür beygir elde edilebiliyor. Ama motor ömrüne gelince 1980 1.6 Dizel 54  Bg'lik vw motorunun yanına yaklaşamıyor. Sebebi. ?

Ayrıca vr6 2.8 hacime 174 beygir gayet iyi bir oran.
« Son Düzenleme: 07 Aralık 2011, 09:16:36 Gönderen: PassatMk2m »

Logged

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #71 : 07 Aralık 2011, 12:56:39 »
Yüksek hacim ve düşük beygirli her motor çok sağlıklı ve uzun vadeli motorlardır. Teknolojinin ilerlemesiyle 1.2 litreden 120 küsür beygir elde edilebiliyor. Ama motor ömrüne gelince 1980 1.6 Dizel 54  Bg'lik vw motorunun yanına yaklaşamıyor. Sebebi. ?

Ayrıca vr6 2.8 hacime 174 beygir gayet iyi bir oran.

doğru söze ne denir. 7-8 sene sonra göreceğiz bugünün tsi lerini.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #72 : 07 Aralık 2011, 13:30:11 »
Ben TSI'lardan umutluyum.
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #73 : 07 Aralık 2011, 22:49:35 »
şu an 150-180 bin arası tsi varsa demekki bir sıkıntı yok... daha ne yapacakki.. motor konusunda honda derim tek geçerim.. arkadaşımda 1,4 is 240 binde ve kompresyon %98..........

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #74 : 08 Aralık 2011, 02:15:21 »
şu an 150-180 bin arası tsi varsa demekki bir sıkıntı yok... daha ne yapacakki.. motor konusunda honda derim tek geçerim.. arkadaşımda 1,4 is 240 binde ve kompresyon %98..........

 :tamamdir motorda japon mühendisliği 1 numara. (ekonomi ve ömür anlamında)
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #75 : 08 Aralık 2011, 03:06:41 »
bende de swift var 93 model,270bin oldu her 10bin km'de yağ filtre değiş gazı koy devam  :D ayda 5bin km yapıyorum ve Allah'a çok şükür en ufaak motordan yana sıkıntım yok. Yine de şu an meşgale olduğum iş bitsin VW devam  :) Polo olsun VW olsun arkadaş yemişim Japon'u,Alman konforunu özledim  :'(

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #76 : 08 Aralık 2011, 04:03:30 »
hakikaten ya simdi konuyu bastan sona okudumda bu vr6 cok ilginc bi makine..
hacme oranla cikardigi guc v8 amerikanlar gibi adeta..
tork agirlikli bi makine ama hacme gore cidden cok az beygir uretiyor..
sesi muhtesem ama ona diyecek birsey yok ;)
yakitida saniyorumki muhtesemdir :D :D
uzun yolda cok az yakacagini dusunuyorum ama sehir icinde cidden uzebilir :)

yalniz bu hacme gore uretilen guc acisindan bu motora gerizekali denmesine sonuna kadar katiliyorum..
bencede cok gerzek bi is olmus :)

ama uzerinde ugrasildiginda ki ozellikle asiri beslemede cok cok ciddi guc alinabilir, ki arastirdim alinabiliyormusta..
yani onu muthis acik bir motor..
imkanim olsa itina ile ugrasirim bu makineyle o bir gercek ;)

ha bu arada bu vr6 larin gti larla yer yer ayni kefeye konmasi bence cok dogru, hatta gti lar daha agresif surus keyfi yasatiyormus falan bunu bi yerlerde ya izledim yada okudum emin degilim..
bence burda vr6 makinenin kendi agirligi on plana cikiyor, onun silindir kapagi muhtemelen benim golfun motor kadar vardir :D
cidden cok ama cok agir bir motor kilo olarak..
ve yaklasik her 7 kilogramin 1 beygire denk geldigi dusunulurse vr6 ve gti kiyasinda bu kilo mevzuunun ciddi on plana cikmasi muhtemel..

Çevrimdışı cavanozz

  • İleti: 1666
  • Can
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: MK III Sportline, MK I GTI, MK IV Pasific, Passat SW 1.4 TSI Comfortline, Sharan 1.9 TDI Highline
  • Şehir: İstanbul
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #77 : 08 Aralık 2011, 09:27:31 »
bende de swift var 93 model,270bin oldu her 10bin km'de yağ filtre değiş gazı koy devam  :D ayda 5bin km yapıyorum ve Allah'a çok şükür en ufaak motordan yana sıkıntım yok. Yine de şu an meşgale olduğum iş bitsin VW devam  :) Polo olsun VW olsun arkadaş yemişim Japon'u,Alman konforunu özledim  :'(

gani şöyle sağlam bir proje yapta gözümüz gönlümüz açılsın  :D
yeni yine yeniden..!! 8)

Çevrimdışı Onamdar

  • İleti: 986
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #78 : 08 Aralık 2011, 14:10:41 »
hakikaten ya simdi konuyu bastan sona okudumda bu vr6 cok ilginc bi makine..
hacme oranla cikardigi guc v8 amerikanlar gibi adeta..
tork agirlikli bi makine ama hacme gore cidden cok az beygir uretiyor..
sesi muhtesem ama ona diyecek birsey yok ;)
yakitida saniyorumki muhtesemdir :D :D
uzun yolda cok az yakacagini dusunuyorum ama sehir icinde cidden uzebilir :)

yalniz bu hacme gore uretilen guc acisindan bu motora gerizekali denmesine sonuna kadar katiliyorum..
bencede cok gerzek bi is olmus :)

ama uzerinde ugrasildiginda ki ozellikle asiri beslemede cok cok ciddi guc alinabilir, ki arastirdim alinabiliyormusta..
yani onu muthis acik bir motor..
imkanim olsa itina ile ugrasirim bu makineyle o bir gercek ;)

ha bu arada bu vr6 larin gti larla yer yer ayni kefeye konmasi bence cok dogru, hatta gti lar daha agresif surus keyfi yasatiyormus falan bunu bi yerlerde ya izledim yada okudum emin degilim..
bence burda vr6 makinenin kendi agirligi on plana cikiyor, onun silindir kapagi muhtemelen benim golfun motor kadar vardir :D
cidden cok ama cok agir bir motor kilo olarak..
ve yaklasik her 7 kilogramin 1 beygire denk geldigi dusunulurse vr6 ve gti kiyasinda bu kilo mevzuunun ciddi on plana cikmasi muhtemel..

Yer yer haklı olduğun noktalar var ama şöyle bişey var vr6 dediğin motora muaazzam basınçlar basabiliyorsun blok olarak çok sağlam dolayısıyla aşırı beslemeyle muazzam güçler alınabilir. Atmosferik olarak biraz zayıf ama bunun sebebi büyük ihtimal motorun uzun ömürlü ve sağlıklı olmasını istedikleri içindir. Pist için hazırlanan düşük hacimli aşırı beslemeli araçların motor ömrü çok çok düşüktür (10bin-20bin km ) onlarla vr6 yı kıyaslamak saçma olur. Yüksek hacimli düşük beygirli motorlar çok dayanıklı ve çok uzun ömürlüdür. Çünkü limitlerinin çok çok altında çalışır.
Buda benim araç...Pasta cila+ plasti dip ile jant boyanması

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #79 : 08 Aralık 2011, 14:55:20 »
Yer yer haklı olduğun noktalar var ama şöyle bişey var vr6 dediğin motora muaazzam basınçlar basabiliyorsun blok olarak çok sağlam dolayısıyla aşırı beslemeyle muazzam güçler alınabilir. Atmosferik olarak biraz zayıf ama bunun sebebi büyük ihtimal motorun uzun ömürlü ve sağlıklı olmasını istedikleri içindir. Pist için hazırlanan düşük hacimli aşırı beslemeli araçların motor ömrü çok çok düşüktür (10bin-20bin km ) onlarla vr6 yı kıyaslamak saçma olur. Yüksek hacimli düşük beygirli motorlar çok dayanıklı ve çok uzun ömürlüdür. Çünkü limitlerinin çok çok altında çalışır.

ayni seyi soyluyoruz ;)
vr6 onunun acik olmasindan dolayi muazzam bir motor..
tipki amerikan v8 leri gibi..
saglamlik olarak cok ilerde..

ama ayni zamanda stock kaldigi zaman ise arac icin verdigi guc ve agirlik bakimindan dusunulunce cok agir bi makine..
buyuk dezavantaj oluyor kendi agirligi stock iken..
vr6 olsa elimde bi dakka durmam asiri beslemeye gecerim orasi kesin :)

bu meretin yakitini net olarak bilen varmi yau?
sehir ici 100km de kac litre yakiyor?

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #80 : 08 Aralık 2011, 14:58:06 »
Otobana en kısa yoldan çıkacan aga. şehir içinde fazla dolaşmayacan VR6 ile :)
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #81 : 08 Aralık 2011, 15:01:25 »
Otobana en kısa yoldan çıkacan aga. şehir içinde fazla dolaşmayacan VR6 ile :)

surekli uzun yol yapsam dusunmem alirim :)
uzunda hacim cok cok iyi oluyor, abartildigi gibide yakmaz vr6 uzunda..
ama sehir icinde ne yakar bunu gercekten merak ediyorum :)
15 litre yakarmi 100km de?

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #82 : 08 Aralık 2011, 15:23:03 »
surekli uzun yol yapsam dusunmem alirim :)
uzunda hacim cok cok iyi oluyor, abartildigi gibide yakmaz vr6 uzunda..
ama sehir icinde ne yakar bunu gercekten merak ediyorum :)
15 litre yakarmi 100km de?

Ben de öyle düşünüyorum... Ama sakin kullanımda 15 litre yakar gibi. bu da 65 kruş eder. km'de 8)
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk3 vr6 vs mk3 gti turbo vs mk5 gti işi bilen yazsın
« Yanıtla #83 : 08 Aralık 2011, 15:41:49 »
Beyler kusura bakmayın ama VR6'nın kötü bir motor veya gereksiz bir motor olduğunu söylerken hiç mi araştırma yapmadan düşünmeden söyleyip bunu o motora haksızlık ediyorsunuz? Evet VR6 hantal bir motordur,standart kullanımda agresiflik ve yüksek performans bekleyemezsiniz ama bu motorun kötü olduğu anlamına gelmez. Eğer bu şekilde düşünürseniz R32'de gereksiz bir araba dersiniz,avrupa'da bir VW fanatiğinin yanında bunu derseniz tekme tokat dayağı yersiniz  :D Bir kere VR6 ve R32'nin Amerikan'ları aratmayan muhteşem bir motor sesi vardır ki sırf bunun için bile alınır  :saygılar Aynı zamanda o kadar sağlam bir motoru vardır ki adam gibi kullanıp bakımlarını aksatmadığınız sürece o motoru kıramazsınız. Yok arkadaş ben 2.8 V6 araba aldım ben basacam arabayı yükleyecem performans manyağı olacam derseniz (bu arada her GTI cadde tipi performans  için üretilmiştir,GTI'ın kanında geninde performans vardır ama V6 demek,VR6 demek performans değil gücün ve dayanıklılığın simgesidir  8) 300 hp üzeri standart V6 göremezsiniz hatta 250 hp üzeri bile çok nadirdir ) onunda yolu ve önü açık bir motor sunuyor size VR6.

1- 300 hp olsun benim olsun derseniz atmosferik bir iki değişiklik ile 280-290 hp güç almak mümkün. ( bu konu hakkında araştırmam hala sürüyor hem ayrıntıları öğrenemediğim hem de ileride muhtemel projelerimden biri olduğu için açıklama yapmıyorum ama atmosferik olarak rahatlıkla 280 hp güç  almak mümkün  ::) )

2- Altı dolu olsun üstü dolu olsun 600 hp olmasında 400 hp olsun keyif dolsun diyorsanız tak supercharger kitini 400hp'den devam et yoluna  :D

3- Yok bunlar beni kesmez ben motorlarla roll yapacam 600 hp olsun 800 hp olsun diyorsan her parçası mevcut zaten ister GT30 ister GT35 turbonu tak arabana bağla psikopata yoluna devam et  :D

Bütün dünya da kabul gören ve saygı duyulan araçlardır VR6 ve R32, bu kadar kolay harcanmaz arkadaşlar,yapmayın gözünüzü seveyim. 97 senesinde çıkan 1600cc 8v'lik motora sorunsuz güzel bir motor der de 91 senesinde çıkan 2800 cc 178 hp'lik motora nasıl kötü dersiniz  :bekleriz:

Ama Türkiye genelinde insanların %90'ı böyle düşündüğü sürece VR6'lar hep müşterisiz kalacak ucuza gidecek vakti zamanı gelince bizde istediğimiz gibi bir arabaya değerinin çok çok altında bir fiyata sahip olabileceğiz bu tarz düşünceler sayesinde  ;D
« Son Düzenleme: 08 Aralık 2011, 15:44:42 Gönderen: freegane »