Gönderen Konu: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?  (Okunma sayısı 45170 defa)

Çevrimdışı FarCry

  • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
« Yanıtla #14 : 27 Ağustos 2010, 23:02:49 »
Geçenlerde değiştirdim amortisörleri. Monroe marka ön ve arka amortisör aldım. Amortisörler biraz sert sanki. Aracım eskisi kadar vurmuyor çukurlarda elbette ama babamın vazgeçemediği 96 model corolla daki esneklik yine yok aracımda?  :( Volkswagenler ya da boralar mı böyle yoksa benim veya ustaların bulamadığı başka bir sıkıntısımı var araçta anlayamadım?... :-\
Alıntı
Benim aracımda da böyle bir sorun var. Çukura düştüğüm zaman veya bir tümseğe süratli girdiğim zaman sanki araç jantın üzerinde gidiyormuşum gibi vuruyor. Alt takımlarda sorun olmadığını söylediler. Sorunlu görünenleri ise değiştirdim. Değişmeyen sadece amortisörler kaldı. Arabayı esnettiğim zaman o patlak amortisör hırıltısı da gelmiyor. Aksine sağlıklı bir amortisör esnekliği sağlıyor.

Bence arkadaşında sorunu bence benimki gibi amortisör. Değiştirdikten sonra sorunun çözümüne dair neticeyi buraya yazarım. Bu arada tavsiye edeceğiniz bir amortisör varmı?

değiştirdin mi kardes?

Logged

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
« Yanıtla #15 : 29 Ağustos 2010, 23:37:34 »
Geçenlerde değiştirdim amortisörleri. Monroe marka ön ve arka amortisör aldım. Amortisörler biraz sert sanki. Aracım eskisi kadar vurmuyor çukurlarda elbette ama babamın vazgeçemediği 96 model corolla daki esneklik yine yok aracımda?  :( Volkswagenler ya da boralar mı böyle yoksa benim veya ustaların bulamadığı başka bir sıkıntısımı var araçta anlayamadım?... :-\
Aracınızın km'si yada yaşı kaç acaba?
03.06.2005

Çevrimdışı FarCry

  • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
« Yanıtla #16 : 30 Eylül 2010, 11:28:38 »
2000 model confortline 132.000 km'de...

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
« Yanıtla #17 : 30 Eylül 2010, 21:20:40 »
2000 model confortline 132.000 km'de...
Aracınız sanırım bora idi yanlış ise düzeltin.Öncelikle babanızın aracı japon üretimi bizim arabalar alman üretimi.Alman otomobilleri genelinde süspansiyon sistemi diğerlerine nazaran daha serttir.İkinci sorumda amortisörlerinizi takoz ve bilyaları ile beraber değiştirmeniz gerekir.Vuruntu sesi ağırlıklı olarak arka taraftan geliyorsa,arka torsiyon burçlarınızın değişmesi gerekir.Umarım anlattıklarım faydalı olmuştur.Amortisörleri,amortisör takozlarını ve bilyalarını değiştirdiniz,arka torsiyon burçlarını değiştirdiniz,salıncak burçları ve ön takımınızda problem yoksa aracıınızın süspansiyon sistemi mükemmel olacaktır.
03.06.2005

Çevrimdışı fatih_et

  • İleti: 189
    • Profili Görüntüle
Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
« Yanıtla #18 : 30 Eylül 2010, 22:34:34 »
dediğiniz doğru çukurda diğer araçlara göre daha sert sanki teker vuruyormuş gibi bi his veriyor araç.. ama normal ...
muhtemelen amartisörünüz patlak değildir zira zor yani bunu becebilmeniz... :)
ben becerdim kardeşim çok zor değil :)
« Son Düzenleme: 30 Eylül 2010, 22:36:55 Gönderen: fatih_et »

Çevrimdışı khomaniac

  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
« Yanıtla #19 : 24 Ekim 2010, 17:14:57 »
Araba çukurlara girdiğinde çarpmış gibi vuruntu ve ses yapıyorsa, düşük hızlarda ani fren yapınca tekerlerde boşluk varmış gibi hissettiriyorsa sorun %90 rot mili ve salıncak burçlarındadır. Süspansiyon sadece amortisörlerle ilgili değildir. Ön takımdaki parçalar yıpranmışlarsa yoldan gelen darbeler amortisörler tarafından emilemeden sarsıntı yaratır.

Aracı iyi bir ustaya (bu yetkili servis ustası olur, özel servis olur farketmez) gösterirseniz değişmesi gerekenleri söylerler. Salıncak burcu (fişeği) ve rot mili (kolu) öyle pahalı parçalar değiller. Ama kesinlikle orjinal parça almak gerek. VW'lerin orjinal parçaları genelde Lemförder. Ama Lemförder olmasa da Alman malı Febi gibi kaliteli muadil markalar da var. Ha bu parçaları nereden bulabilirsiniz, ben Otostart'tan sipariş ediyorum bulabildiklerimi. Fiyatlar yarı yarıya neredeyse. Otostart'tan bulamadığım parça olursa özel servis yetkili servisten temin edebiliyo, fiyat farketse de orjinal parçadan vazgeçmeyin. Özel servisler ne kadar ikna etmeye çalışırsa çalışsın Çin malı, Tayvan malı parça kullanmayın, bu parçalar iş görmedikleri gibi ömürleri de 6 ayı geçmez. Tecrübe ile sabittir. Ki siz işinizi bilir orjinal parçayı kendiniz temin ederseniz Çin mallarından daha ucuza gelir.

Ben bu konularda tecrübeliyim artık, kafanıza takılan bi şey olursa sorabilirsiniz. 3 senedir hata yapa yapa doğruları buldum artık. Tek sıkıntım Türkiye'de orjinal yedek parça piyasasının gelişmemiş olması, aradığınızı hemen bulamıyorsunuz. Öyle olmasa arabayı A'dan Z'ye yeniler vereceğim paraya da acımazdım, çünkü Bora'ya değer.

Çevrimdışı khomaniac

  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
« Yanıtla #20 : 24 Ekim 2010, 17:26:40 »
Arkadaşlar ayrıca şunu söyleyeyim, gazlı amortisör almayın. Ben aldım pişmanım. Gazlı amortisörler yağlılara göre her ne kadar daha uzun ömürlü ve dengeli olsalar da, Bora için sert kalıyorlar. Bu da aracınızda konfor kaybına, bozuk yollarda daha fazla titreşimle beraber daha fazla yıpranmaya neden oluyor. Ben de Monroe gazlı amortisör taktırdım hem öne hem arkaya ama pişmanım. Hatta yeniden yağlı amortisör almayı düşünüyorum.

Çevrimdışı FarCry

  • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
« Yanıtla #21 : 14 Kasım 2010, 11:59:14 »
Alıntı
Aracınız sanırım bora idi yanlış ise düzeltin.Öncelikle babanızın aracı japon üretimi bizim arabalar alman üretimi.Alman otomobilleri genelinde süspansiyon sistemi diğerlerine nazaran daha serttir.İkinci sorumda amortisörlerinizi takoz ve bilyaları ile beraber değiştirmeniz gerekir.Vuruntu sesi ağırlıklı olarak arka taraftan geliyorsa,arka torsiyon burçlarınızın değişmesi gerekir.Umarım anlattıklarım faydalı olmuştur.Amortisörleri,amortisör takozlarını ve bilyalarını değiştirdiniz,arka torsiyon burçlarını değiştirdiniz,salıncak burçları ve ön takımınızda problem yoksa aracıınızın süspansiyon sistemi mükemmel olacaktır.

Amortisörleri, amortisör takozlarını, salıncak burçlarını değiştirdim. Başka ne olabilirki? Bu sorunu çözmem lazım. Acaba yaylardan olabilirmi?
« Son Düzenleme: 14 Kasım 2010, 12:01:46 Gönderen: FarCry »

Çevrimdışı kayhanakinci

  • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
« Yanıtla #22 : 27 Mart 2011, 23:25:41 »
meraba arkadaşlar benim sol önden bi lokurtu geliyor boradan ön düzenden değiştirmediğim şey kalmadı ses kesilmedi şimdi amortisörden şüpheleniyorum bazen üstten bastırıp esnetince bi süre ses kesiliyo araç bekleme yapınca tekrar ses geliyo bu neden acaba varmı bilen

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
« Yanıtla #23 : 28 Mart 2011, 22:27:36 »
Helezonlarını,amortisör donanımını kontrol ettir.Benimde aynı problem vardı,helezon kırılmış ve parçası helezonla amortisörün bağlandığı noktada kalmış dolayısıyla öyle baya bi gezmişim.Dediğim gibi helezon ve amortisör donanımını kontrol ettir.
03.06.2005

Çevrimdışı EsatTR55

  • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
« Yanıtla #24 : 03 Mayıs 2011, 03:56:35 »
ben daha öncede paylaşmıştım faydalı olacağını düşünüyorum bu bilginin. benim boranın arka sağ çukura girdiğinde sanki kaportaya vuruyorcasına ses yapıyordu baktırdık vs. ilk önce amortisör dediler tekrar gittiğimde travers midir her neyse o özelliğini kaybetmiş onu değiştirdim ve tık ses yok . amortisör değiştirmeden travers burcu diğer adıyla aks burcu-takozu kendisinden çok işçiliği tuttu ama amortisörlerden yırttık. :) :)

Çevrimdışı kayhanakinci

  • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
« Yanıtla #25 : 11 Mayıs 2011, 00:05:39 »
amortisörler değişti hala ses var sanki şöför koltuğunun altından geliyormuş gibi ses ne lanet bişeymiş kurtulamadık gitti

Çevrimdışı beyazbora

  • İleti: 422
  • SELAMLAR...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: WV BORA
  • Şehir: Ordu
Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
« Yanıtla #26 : 11 Mayıs 2011, 03:01:35 »
bu gün ustaya gösterdim arka amartisörler değişti çifti 160 lira
markasını hatırlamıyorum orjinal diye taktı
burçlarda değişecek dedi sonra yaptırıcaz
BİSMİLLAH HER HAYRIN BAŞIDIR...

Çevrimdışı EsatTR55

  • İleti: 105
    • Profili Görüntüle
Ynt: amörtisörlerin patlak olduğunu nasıl anlarız?
« Yanıtla #27 : 11 Mayıs 2011, 11:53:16 »
Eğer arka amortisörler patlakmış gibi ses gürültü yapıyorsa önce travers burcuna baktırın derim bizim usta boralar kolay kolay amortisör patlatmaz demişti ve dediği gibi o takozlar değişince ses kalmadı parça fiyatı da 15 erden 30 du sanırım citroen de değiştirdim 50TL işçilik le fren yağını boşalttı yeniledi 5TL ona aldı. o kadar şu an arkalar kesilince önler dikkat çekti yola halat seriyolar üzerinden geçince bi sarsıntı oluyo normal mi bilmiyorum,