arkadaşlar geçen yıl tekleme sorununun sübaplardan kaynaklandığını öğrenmeden önce, bi "tamirci" arkadaşımız benim sorunun ateşleme bobininden kaynaklandığını ileri sürerek değiştirtti. tabi bobini de attı. taktığı bobin mako marka şahin bobini. o takıldığından beri sorunlarım her geçen gün arttı. son bi kaç aydır dikkat ettiğim şu : ne zaman distribütörü söktürüp ayarlatsam, platin ve mekzefenin bozulduğunu yada zarar gördüğünü gördüm.
sormak istediğim şu : aracımın orjinal bosch bobininin ateşleme yaptığı akım değerleri ile, şu andaki mako şahin bobininin akım değerleri farklı olabilir mi ? bu yüzden platin ve mekzefe zarar görüyor olabilir mi ? yani orjinal bobin 1300 motor değerlerine göre ateşleme yaparken, mako 1600 e göre ateşleme yaptırıyor. bu yüzden fazla akım yüzünden platin ve mekzefe sürekli bozuluyor olabilir mi ?
zira, platin ve mekzefe değiştirdikten sonra araç 1-2 gün boyunda düzenli çalışıyor, fakat tekrar ayar bozuyor.
fikirleriniz neler ?