depo kapağında yazar kullanabileceeğin jant ve lastik takımları. 175/80/14 lastik ve 14 janttan, 195/65/15 lastik ve 15 janta veya 205/55/16 lastikler ile16 jantlık takıma geçebilirsin. 3 takımda da tekerlek boyu aynıdır, sadece jant ve lastik arasındaki mesafe ile taban genişliği değişir. taban genişliği virajlarda daha iyi yol tutuş sağlarken yakıtta % de 1-2 lik değerlerde artış olur. jant büyüdükçe jant ile lastik arasındaki mesafenin azalması ile de aracın virajlarda daha az yatması + olurken, kasislerde araç eskisine göre daha sarsıntılı hareket edecektir.
ben yaklaşık 3 sene 14 lük takım kullandıktan sonra 15 lik jant takımı ve lastiğe geçtim. 14 ün süspansiyonu çok iyi, sanki eski chevrolet lerde gibi gidiyordum. şimdi de iyi ancak amortisör üst takozlarından ses geliyor. demekki bu takım amortisörleri daha çok zorluyor. ancak 14 jant 80 yanak olması sebebi ile hem virajda çok yatıyordu hemde traktör tekeri gibi golf e hiç yakışmıyordu. şimdi 15 ten memnunum. 16 yı pasifik donanımlı golfler aynı motor ve yürüyen aksamla kullanıyor, o da kullanılabilir ama dediğim gibi jant büyüdükçe artıları olduğu gibi eksileri de olacak ona göre karar verin.
* alacağınız jantların kaliteli ve hafif olmasına dikkat edin. hemperformans hemde yakıt kaybını etkiler. 14 ler sac jant olduğu için ağırdır ve kaliteli bir alaşım jant 16 bile olsa yakıt ve performanstan kayıp yaşattırmayacaktır.