Gönderen Konu: Zararınızı biliyor musunuz?  (Okunma sayısı 24836 defa)

Çevrimdışı ozmo

  • İleti: 1197
  • 96 Polo 1.6
    • Profili Görüntüle
Zararınızı biliyor musunuz?
« : 04 Ağustos 2010, 08:59:36 »

Otomobil alırken hiç yakıt sarfiyatını hesapladınız mı? İşte doğru bilinen yanlışlar

Ülkemizde akaryakıt fiyatlarının yüksek olması kullanıcıları da en tasarruflu yöntemlere itmeye başladı. Şu anda otomobiller için en uygun yakıtın fiyat olarak LPG olduğu düşünülüyor. Ancak hesaplamalar yapıldığında LPG'nin doğru tercih değil, tamamen yanlış tercih olduğu belli oluyor.

REKLAMLAR ALDATMACA
Televizyon reklamlarında, en çok izlenen dizilerin sponsorluğunda hep LPG kiti satan firmaları görüyoruz. Son zamanlarda da LPG'li bir otomobilin çok aşırı bir süratle gittiği komik reklamlar TV kanallarında dönüyor. Ülkemizde en ucuz sıralı sistem kiti 990 TL'ye satın alabiliyorsunuz. Bu kiti taktırdıktan sonra proje çizimi, LPG sızdırmazlığı, ruhsata işlenmesi, muamelesi derken fiyat 1300 TL'yi aşabiliyor. Ayrıca birçok kişinin hiçbir zarar vermediğini sandığı LPG kiti motor ömrünü azaltıyor. Bunun başlıca nedeni ise LPG'nin kuru bir yakıt olmasıdır. Zamanla motordaki parçalarda aşınma yaratır. LPG'nin aracın motoruna verdiği zararları ve aracın motoru üzerinde yapılan değişiklikler de ilerde hem maddi hem de manevi hayal kırıklığı yaratıyor.

MONTAJ ÇOK ÖNEMLİ
İşinin ehli olmayan bir kişi tarafından yapılan LPG kiti montajı otomobilin performansını da düşüyor. Aracın manifoltunun delinerek yapıldığı kit takma işlemi, otomobilin orjinalliğini de bozuyor. Ayrıca simit tüp dahi takılsa bagajda kullanım alanı oldukça daralıyor. Son zamanlarda ince stepneler bagajlara yerleştirilse de yine de dizel veya benzinli bir otomobilin bagaj hacmini yakalayamıyorsunuz. LPG işi yapan kişilerin kesinlikle performansı etkilemediği yönündeki söylemlerini ise LPG'li bir otomobil ile benzinli bir otomobil karşılaştırıldığında bariz bir şekilde belli oluyor. LPG'li otomobiller çekişten düşer.

SADECE LPG'Yİ HESAPLAMAYIN
Günümüzde ortalama olarak 100 km'de 10-11 litre LPG tüketen otomobillere ilk çalışma anı için benzin konulması gerekiyor. Örnek olarak 100 km'de 11 litre yakan bir LPG'li aracın sarfiyatı şöyle gerçekleşiyor.

11*1.95=21.45 TL. (11: 100 km'de yakılan yakıt, 1.95 İstanbul için LPG fiyatı) Bu rakama ortalama olarak benzin giderini 1 litre sayarsak 25 TL gibi fiyat karşımıza çıkıyor. (1 litre benzin fiyatı İstanbul'da 3.64 TL) Bu rakamı kilometre başına hesaplamak istersek 25/100=0.25 kuruşa denk geliyor. Yani LPG'li bir otomobil kilometrede 0.25 kuruş yakıt yakmış oluyor. Bu otomobil sadece benzin ile çalışsaydı 100 kilometrede ortalama olarak 10 litre benzin harcar. Hesaplamalara göre 10*3.64=36.4 TL. Bu çıkan rakamı kilometre başına hesaplamak gerekirse 36.4/100=0.36 kilometre başına harcanan yakıt masrafını ortaya çıkarıyor. Benzin ile çalışan bir otomobil benzin-LPG ile çalışan otomobile göre kilometre başında 0.11 kuruş daha fazla yakıt yakmış oluyor.

DİZELLER AVANTAJLI
Tüm bunların yanı sıra dizel otomobiller 100 kilometrede ortalama olarak sadece 6 litre yakıt harcıyorlar. Yenilenen dizel teknolojisi ile eskisi gibi gürültülü çalışmıyor ve performansları her geçen gün bulunan yeniliklerle artıyor. Ayrıca motorinin litresi 3.02 TL'ye satılıyor. Bu da 100 kilometrede yakıt sarfiyatını ortalama olarak 18 TL'ye denk getiriyor. (6*3.02= 18 TL) Çıkan rakamı kilometre başına hesaplamak gerekirse 18/100=0.18 kuruş olur.

LPG'nin ilk çıktığı zamanlardaki gibi avantajlı olmadığı yukarıdaki rakamlardan belli oluyor. LPG kitine harcanan parayı alınacak olan dizel bir otomobile verildiğinde her koşulda kâr edileceği çok bariz görünüyor.

HALK DİZELİ YANLIŞ TANIYOR
Halk tarafından bilinen yanlışların başında dizel araçların sürekli arıza yaptığı, bakımlarının çok yüksek paralara yapıldığı ve ustasının bulunmadığı yönünde. Dizel araç ile benzinli aracın bakımları arasında oynayacak ortalama rakam 15 bin kilometrede en fazla 100 TL'dir. Düzenli bakımları yapıldığında arıza çıkartmazlar. Düzenli bakımın ardından herhangi bir ustanın motoru tamir etmesine de gerek kalmaz.

EN GÜVENLİSİ BENZİN VE DİZEL
LPG her ne kadar güvenli denilse de bir kaçak anında patlama olasılığı benzin ve dizele göre çok daha yüksek. Dizel yakıt ise benzine göre daha az yanıcıdır.

EN AVANTAJLISI DİZEL OTOMOBİL
Dizel otomobiller benzinlilerden 3-4 bin TL daha pahalı. Fakat LPG kiti montajı ve yakıt sarfiyatı göz önüne alındığında dizel otomobil yine avantajlı oluyor.

Tüm bunların yanı sıra birçok dizel otomobil 1.300 cc'nin altında olduğu için vergiden de avantajlı duruma geçmiş olunuyor. Örnek olarak 1.300 cc altında motora sahip dizel otomobilin 0-3 yaş grubunda 1 yıllık vergisi 405 TL. 1.301-1.600 cc arasında olan bir benzinli veya dizel otomobilin vergisi ise 648 TL.

TERCİH DİZELDEN YANA
Benzin fiyatlarının yüksek olması kullancıları daha avantajlı olan dizel otomobillere itiyor.


BURAK TAŞÇI - HABERTURK.COM EKONOMİ SERVİSİ
[email protected]

Logged

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
« Yanıtla #1 : 04 Ağustos 2010, 10:00:18 »
dizelle başladım dizelle biter :D tork olacak abi
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı atego

  • İleti: 1085
    • Profili Görüntüle
Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
« Yanıtla #2 : 05 Ağustos 2010, 02:59:17 »
Şu an aracım LPG den sonra 2 kez bobin yaktı masrafım 120 TL. LPG kitini 990 TL ye taktırdım. Taktırdığımdan beri 13bin km yaptım. 2-3 ayda 30 TL lik benzin alıyorum yetiyor. Ve LPG de sakin kullandığım için taş çatlasın 0.16 TL yakıyor km de. Benzinde ise 0.3 TL civarlarında geziyor. 13bin km benzin ile 3900 TL ye denk geliyor. LPG de ise 2080 TL. 1820 TL içerisinden 990 LPG kiti fiyatı, 120 TL bobin ve 150-200 arası bir benzin masrafını çıkardığım zaman 10 ayda 500 TL civarı kardayım. Ve bundan sonra yaptığım her 1000 km bana 140 TL kar olarak geri dönecek. LPG nin motorun ömrünü kısaltma söylemi yanlış değil. Ama benzinle arasında en fazla birkaç bin km farkeder. LPG, sağlıklı istasyonlardan alındığı ve ayarlar düzgün olduğu sürece performansıda farkedilecek kadar düşürmüyor. Şu an tek problemim motorun soğukken stop etmesi. Başka bir problemim yok şükür :) Ha keşke benzin fiyatları böyle yüksek olmasa, daha doğrusu yüksek vergi alınmasa. O zaman LPG ye hiç gerek kalmaz ve misler gibi kullanırız benzinle. Ama arada bu kadar çok fiyat uçurumu olduğu sürece ya LPG ya da dizel derim.

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
« Yanıtla #3 : 05 Ağustos 2010, 10:55:23 »
Arabayı uzun süre kullanıcaksanız LPG ömür açısından baya bir ömür çalıyor bunu herkez kabul ediyor kaldıki takanıda tamir edenide sıfır araçta 150 bin devirdikten sonrasını allah bırakıyor. Benzinde 500bin vaad edilen motor 200bin görmesi imkansızlaşıyor ve benzine göre LPG deki hasar oranıda yüksek oluyor..  

 Benzinde 300 bin km de sekman yatak ve subap sıkıntıları başgöstermeye başlasa bunların değişimi ile araç 500bin hatta 600bin devirebilir ama LPG de 100bin den sonra köklü bir rektifiye işi başınızı ve cebinizi baya ağrıtır.  İşleyen demir paslanmaz derler mesala ve bu yüzden TR de ticari araçlara bakarsanız hepsi TOFAŞ grubu ve LPG lidir ve bu araçların ençok gideni 200bin KM dir kaldıki bu 200bin i görenlerde küçük şehirler ve kendi araçlarında. Ve çoğuda artık daha ekonomik ve masrafsız tarafa DİZEL e geçmeye başladı. Önceden DİZEL motorun sıkıntıları yüzünden taksicilerin karalistesinde idi ama artık yeni teknolojiler ile bu sorunlar ortadan kalktı ve DİZEL şuan TİCARİ ve HUSUSİ kullanım için 1 numara. Ama DİZEL inde sıkıntıları var en başta Hava kirliği sonrasında komple rektefe işidir. Benzinli bir motoru en fazla 1500TL full sıfır motor yaparsınız ama DİZEL motor size 2500TL den aşa çıkmaz full rektefede.
« Son Düzenleme: 05 Ağustos 2010, 11:01:21 Gönderen: Mk1GTI »
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
« Yanıtla #4 : 05 Ağustos 2010, 17:52:16 »
Şu an aracım LPG den sonra 2 kez bobin yaktı masrafım 120 TL. LPG kitini 990 TL ye taktırdım. Taktırdığımdan beri 13bin km yaptım. 2-3 ayda 30 TL lik benzin alıyorum yetiyor. Ve LPG de sakin kullandığım için taş çatlasın 0.16 TL yakıyor km de. Benzinde ise 0.3 TL civarlarında geziyor. 13bin km benzin ile 3900 TL ye denk geliyor. LPG de ise 2080 TL. 1820 TL içerisinden 990 LPG kiti fiyatı, 120 TL bobin ve 150-200 arası bir benzin masrafını çıkardığım zaman 10 ayda 500 TL civarı kardayım. Ve bundan sonra yaptığım her 1000 km bana 140 TL kar olarak geri dönecek. LPG nin motorun ömrünü kısaltma söylemi yanlış değil. Ama benzinle arasında en fazla birkaç bin km farkeder. LPG, sağlıklı istasyonlardan alındığı ve ayarlar düzgün olduğu sürece performansıda farkedilecek kadar düşürmüyor. Şu an tek problemim motorun soğukken stop etmesi. Başka bir problemim yok şükür :) Ha keşke benzin fiyatları böyle yüksek olmasa, daha doğrusu yüksek vergi alınmasa. O zaman LPG ye hiç gerek kalmaz ve misler gibi kullanırız benzinle. Ama arada bu kadar çok fiyat uçurumu olduğu sürece ya LPG ya da dizel derim.
:tamamdir

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
« Yanıtla #5 : 05 Ağustos 2010, 17:56:15 »
Haberdeki lpg hesabına katılmıyorum, çok dolaşıyosanız ekonomik tercih şart ya dizel ya lpg!  Bugüne kadar lpg kullandı diye indirilen motor duymadım, memleketteki yakıt kalitesi yerlerde süründüğü ve arızaların sebebi de doğru düzgün araştırılmadan bir şeyler suçlandığı için ne benzinin ne dizelin ne de lpgnin ne yaptığını hiçkimse bilmiyo aslında, eskiden kalma merdivenaltı lpg takma yerlerinin namı devam ettiğinden hemen lpgye yapıştırılıyo suçlu etiketi. Doğru lpg her araca uymuyo, soğukta stop ediyo falan ama bir sürü tanıdığımın lpgsi olmayan aracı dizel ya da benzin yakıtın kalitesizliğinden yolda kaldı ya da en azından teknik rapor öyle söylüyo. Dediğim gibi tam bir kargaşa var ve hiçkimse bilmiyo neyin kaliteli neyin kalitesiz olduğunu.
« Son Düzenleme: 05 Ağustos 2010, 18:18:45 Gönderen: maminci »

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
« Yanıtla #6 : 05 Ağustos 2010, 18:02:56 »
 LPG kullandı diye haber neden ve niçin kim yapsın zaten. Olay sanayilerde dönüyor medyada değil.  ;D ;D
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı gültekin77

  • İleti: 2392
  • Hayat sürprizlerle dolu...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2003 BORA TDİ 130 HP OTM.
  • Şehir: Bursa
Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
« Yanıtla #7 : 05 Ağustos 2010, 18:25:20 »
Haberdeki lpg hesabına katılmıyorum, çok dolaşıyosanız ekonomik tercih şart ya dizel ya lpg!  Bugüne kadar lpg kullandı diye indirilen motor duymadım, memleketteki yakıt kalitesi yerlerde süründüğü ve arızaların sebebi de doğru düzgün araştırılmadan bir şeyler suçlandığı için ne benzinin ne dizelin ne de lpgnin ne yaptığını hiçkimse bilmiyo aslında, eskiden kalma merdivenaltı lpg takma yerlerinin namı devam ettiğinden hemen lpgye yapıştırılıyo suçlu etiketi. Doğru lpg her araca uymuyo, soğukta stop ediyo falan ama bir sürü tanıdığımın lpgsi olmayan aracı dizel ya da benzin yakıtın kalitesizliğinden yolda kaldı ya da en azından teknik rapor öyle söylüyo. Dediğim gibi tam bir kargaşa var ve hiçkimse bilmiyo neyin kaliteli neyin kalitesiz olduğunu.

+1 :tamamdir
Karakter alışverişte ortaya çıkar.

Çevrimdışı BLaCk_VWoLf

  • İleti: 305
    • Profili Görüntüle
Zararinizi biliyor musunuz?
« Yanıtla #8 : 05 Ağustos 2010, 20:14:32 »
Lpg li otomobil alırken ve lpg kiti taktırırken hiç yakıt sarfiyatını hesapladınız mı? İşte doğru bilinen yanlışlar..


Ülkemizde akaryakıt fiyatlarının yüksek olması kullanıcıları da en tasarruflu yöntemlere itmeye başladı. Şu anda otomobiller için en uygun yakıtın fiyat olarak LPG olduğu düşünülüyor. Ancak hesaplamalar yapıldığında LPG'nin doğru tercih değil, tamamen yanlış tercih olduğu belli oluyor.

REKLAMLAR ALDATMACA

Televizyon reklamlarında, en çok izlenen dizilerin sponsorluğunda hep LPG kiti satan firmaları görüyoruz. Son zamanlarda da LPG'li bir otomobilin çok aşırı bir süratle gittiği komik reklamlar TV kanallarında dönüyor. Ülkemizde en ucuz sıralı sistem kiti 990 TL'ye satın alabiliyorsunuz. Bu kiti taktırdıktan sonra proje çizimi, LPG sızdırmazlığı, ruhsata işlenmesi, muamelesi derken fiyat 1300 TL'yi aşabiliyor. Ayrıca birçok kişinin hiçbir zarar vermediğini sandığı LPG kiti motor ömrünü azaltıyor. Bunun başlıca nedeni ise LPG'nin kuru bir yakıt olmasıdır. Zamanla motordaki parçalarda aşınma yaratır. LPG'nin aracın motoruna verdiği zararları ve aracın motoru üzerinde yapılan değişiklikler de ilerde hem maddi hem de manevi hayal kırıklığı yaratıyor.

MONTAJ ÇOK ÖNEMLİ
İşinin ehli olmayan bir kişi tarafından yapılan LPG kiti montajı otomobilin performansını da düşüyor. Aracın manifoltunun delinerek yapıldığı kit takma işlemi, otomobilin orjinalliğini de bozuyor. Ayrıca simit tüp dahi takılsa bagajda kullanım alanı oldukça daralıyor. Son zamanlarda ince stepneler bagajlara yerleştirilse de yine de dizel veya benzinli bir otomobilin bagaj hacmini yakalayamıyorsunuz. LPG işi yapan kişilerin kesinlikle performansı etkilemediği yönündeki söylemlerini ise LPG'li bir otomobil ile benzinli bir otomobil karşılaştırıldığında bariz bir şekilde belli oluyor. LPG'li otomobiller çekişten düşer.

SADECE LPG'Yİ HESAPLAMAYIN

Günümüzde ortalama olarak 100 km'de 10-11 litre LPG tüketen otomobillere ilk çalışma anı için benzin konulması gerekiyor. Örnek olarak 100 km'de 11 litre yakan bir LPG'li aracın sarfiyatı şöyle gerçekleşiyor.

11*1.95=21.45 TL. (11: 100 km'de yakılan yakıt, 1.95 İstanbul için LPG fiyatı) Bu rakama ortalama olarak benzin giderini 1 litre sayarsak 25 TL gibi fiyat karşımıza çıkıyor. (1 litre benzin fiyatı İstanbul'da 3.64 TL) Bu rakamı kilometre başına hesaplamak istersek 25/100=25 kuruşa denk geliyor. Yani LPG'li bir otomobil kilometrede 25 kuruş yakıt yakmış oluyor. Bu otomobil sadece benzin ile çalışsaydı 100 kilometrede ortalama olarak 10 litre benzin harcar. Hesaplamalara göre 10*3.64=36.4 TL. Bu çıkan rakamı kilometre başına hesaplamak gerekirse 36.4/100=36 kuruş kilometre başına harcanan yakıt masrafını ortaya çıkarıyor. Benzin ile çalışan bir otomobil benzin-LPG ile çalışan otomobile göre kilometre başında 11 kuruş daha fazla yakıt yakmış oluyor.

DİZELLER AVANTAJLI

Tüm bunların yanı sıra dizel otomobiller 100 kilometrede ortalama olarak sadece 6 litre yakıt harcıyorlar. Yenilenen dizel teknolojisi ile eskisi gibi gürültülü çalışmıyor ve performansları her geçen gün bulunan yeniliklerle artıyor. Ayrıca motorinin litresi 3.02 TL'ye satılıyor. Bu da 100 kilometrede yakıt sarfiyatını ortalama olarak 18 TL'ye denk getiriyor. (6*3.02= 18 TL) Çıkan rakamı kilometre başına hesaplamak gerekirse 18/100=18 kuruş olur.

LPG'nin ilk çıktığı zamanlardaki gibi avantajlı olmadığı yukarıdaki rakamlardan belli oluyor. LPG kitine harcanan parayı alınacak olan dizel bir otomobile verildiğinde her koşulda kâr edileceği çok bariz görünüyor. Benzin fiyatlarının yüksek olması kullancıları daha avantajlı olan dizel otomobillere itiyor.

HALK DİZELİ YANLIŞ TANIYOR

Halk tarafından bilinen yanlışların başında dizel araçların sürekli arıza yaptığı, bakımlarının çok yüksek paralara yapıldığı ve ustasının bulunmadığı yönünde. Dizel araç ile benzinli aracın bakımları arasında oynayacak ortalama rakam 15 bin kilometrede en fazla 100 TL'dir. Düzenli bakımları yapıldığında arıza çıkartmazlar. Düzenli bakımın ardından herhangi bir ustanın motoru tamir etmesine de gerek kalmaz.

EN GÜVENLİSİ BENZİN VE DİZEL

LPG her ne kadar güvenli denilse de bir kaçak anında patlama olasılığı benzin ve dizele göre çok daha yüksek. Dizel yakıt ise benzine göre daha az yanıcıdır.

EN AVANTAJLISI DİZEL OTOMOBİL

Dizel otomobiller benzinlilerden 3-4 bin TL daha pahalı. Fakat LPG kiti montajı ve yakıt sarfiyatı göz önüne alındığında dizel otomobil yine avantajlı oluyor.

Tüm bunların yanı sıra birçok dizel otomobil 1.300 cc'nin altında olduğu için vergiden de avantajlı duruma geçmiş olunuyor. Örnek olarak 1.300 cc altında motora sahip dizel otomobilin 0-3 yaş grubunda 1 yıllık vergisi 405 TL. 1.301-1.600 cc arasında olan bir benzinli veya dizel otomobilin vergisi ise 648 TL.

Çevrimdışı Bugia35

  • İleti: 384
  • İYİLER MUTLAKA KAZANIR..!
    • Profili Görüntüle
Ynt: Zararinizi biliyor musunuz?
« Yanıtla #9 : 05 Ağustos 2010, 20:23:29 »
gerceklerı gormus ve yazmıs arkadas elıne saglık..

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Zararinizi biliyor musunuz?
« Yanıtla #10 : 05 Ağustos 2010, 20:31:00 »
Eline sağlık güzel yazmışta bizim yazının neresi sakıncalı bulundu da silindi anlamadım? :t :bekleriz:

Çevrimdışı golge

  • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Ynt: Zararinizi biliyor musunuz?
« Yanıtla #11 : 05 Ağustos 2010, 20:38:44 »
katılmıyorum
.../-----------------\...
../__________ ___\..
./[__]======[__] \. |\_______________/| |_\_____________/_| 
       my golf is my passion

Çevrimdışı maminci

  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: Zararinizi biliyor musunuz?
« Yanıtla #12 : 05 Ağustos 2010, 20:40:33 »
Haberdeki lpg hesabına katılmıyorum, çok dolaşıyosanız ekonomik tercih şart ya dizel ya lpg!  Bugüne kadar lpg kullandı diye indirilen motor duymadım, memleketteki yakıt kalitesi yerlerde süründüğü ve arızaların sebebi de doğru düzgün araştırılmadan bir şeyler suçlandığı için ne benzinin ne dizelin ne de lpgnin ne yaptığını hiçkimse bilmiyo aslında, eskiden kalma merdivenaltı lpg takma yerlerinin namı devam ettiğinden hemen lpgye yapıştırılıyo suçlu etiketi. Doğru lpg her araca uymuyo, soğukta stop ediyo falan ama bir sürü tanıdığımın lpgsi olmayan aracı dizel ya da benzin yakıtın kalitesizliğinden yolda kaldı ya da en azından teknik rapor öyle söylüyo. Dediğim gibi tam bir kargaşa var ve hiçkimse bilmiyo neyin kaliteli neyin kalitesiz olduğunu.

Çevrimdışı gültekin77

  • İleti: 2392
  • Hayat sürprizlerle dolu...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2003 BORA TDİ 130 HP OTM.
  • Şehir: Bursa
Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
« Yanıtla #13 : 06 Ağustos 2010, 00:52:00 »
Ben de katılmıyorum,
Kaba hesap yaptığımızda bile lpg'li hali benzinden avantajlı,
Kars'a gidip geldim benzin lpg toplam 500 tl yaktı,3000 km den fazla yol yaptım,166 krş yaktı,ortalama hız da 90 km.
Sadece benzin olsaydı 260-270 krş olacaktı,yani en az 750-800 tl arası.
Karakter alışverişte ortaya çıkar.