1998 model polo 1.6 8v kullanıcısıyım , aracımı lpg li kullanıyorum , 120000 km de taktırdım , 240000 km yi devirdim , şu ana kadar motorla ilgili bi problemim yok çok şükür , ateşleme sistemini olumsuz yönde etkilediğini biliyorum , benzindekine göre daha az ömürlü oluyo bujisiydi bobiniydi , fakat türkiyedeki yakıt fiyatları malum , insanlar da boşuna lpg taktırmıyo , başta yapılan hesaba da katılmıyorum , ben bu hesapları daha önce forumda çok yaptım arkadaşlara , bu sefer çok kısa geçicem , bnm arabam şu an benzinle kullansam 0,3-0,35 tl arası yakıyo ( ekonomik kullanımdan bahsetmiyorum , yakıtı düşünmeden , 3000 devir , 4000 devir ) , lpg de aynı kullanıma karşılık gelen kullanım "" 0,17-,0,18 tl ""
çok basit bi hesap
0,35-0,18=0,17 tl/km de yaptığım kar , bn bu araçla 120000 km yapmışım
120000 km * 0,17 tl/km = 20400 tl karım var lpg kullanımımdan
şimdi sizin mantığınızla düşünürsek , zararlı , arabayı bitiriyo diyerek , bütün hesapları geçin , bn arabamı 2003 te 13500 tl ye aldım
bu bile bi fikir verebilir size ve arabaya yaptığım en büyük masraflar aldığımdan beri
14 şubatta debriyajı değişti , onun dışında ağır bi bakımı çıkmadı çok şükür
ama şuna da katılıyorum , yeni araçlarda tabiki de dizel tercih edilmeli
eskilerin dizel tercih etmemesinin nedeni de ( özellikle taksiciler ) , kısa dur kalklarda dizel motordan verim alınamıyordu , 2000 model dizel golflerde bile 1 yılın sonunda servislerde motor indiren insanlarla karşılaşmıştım , o yüzden taksiciler lpg taktırıyolar
ama benzin kadar çekişi iyi değil , aracımı bazen benzinde kullanıyorum , tanıyamıyorum