Gönderen Konu: Mk1 de Conta Vakkası :)  (Okunma sayısı 24186 defa)

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Mk1 de Conta Vakkası :)
« Yanıtla #56 : 04 Ağustos 2010, 13:50:33 »
Çelik conta bakıyorum.. Durum güzel sorun yok 3. silindir ile su kanalı kaynamış.
« Son Düzenleme: 04 Ağustos 2010, 13:51:27 Gönderen: Mk1GTI »
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Logged

Çevrimdışı mk1gti09

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
Ynt: Mk1 de Conta Vakkası :)
« Yanıtla #57 : 04 Ağustos 2010, 14:58:37 »
Çelik conta bakıyorum.. Durum güzel sorun yok 3. silindir ile su kanalı kaynamış.
Hayırlısı olsun artık..çelik çontayı bulabilcek misn?

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Mk1 de Conta Vakkası :)
« Yanıtla #58 : 14 Ağustos 2010, 18:42:47 »
Contamızı bulduk orj alman malı güzel bir conta komple takım alındı. Yanlız işin tuhaf tarafı bizim aracın sorunu contadan çıkmadı. Conta silindire hafif kaçak yapmış ama bunun suçu conta değil üst kapak vidalarının gevşek olması idi. Herneyse kapağı açmadan sorunu bulamazdık zaten ama sökerken baya güldük usta ile, Murat ustamız naptın diyo üst kapağı senin çocuğa falanmı sıktırdın diye baya makaraya aldı beni  ;D ;D ;D.  Güzel bi temizlik oldu hem motora, 1 yıl boyunca çiğ benzinle kullandık sonuçta aracı baya kalın bir tortu olmuş pistonlarda ama genel itibari ile tertemiz bir motor çıktı karşımıza.  Üst kapak içinde durum aynı kötü bişeyler bekliyorduk ama üst kapakta sıfır ayarında çıktı nerdeyse, sanırım benden önceki sahibi motora baya bi yatırım yapmış. Supap ve shimlerinde bir gıram aşınma yok.

 Tek dikkatimizi çeken contadaki su kanallarının yarısının kapalı çıkmış olması. Normalde yeni contada bu kanallar kapalı geliyor ve motordaki kanallara göre açılması gerekiyor ama üstünden çıkan contada bu kanalların yarısı kapalı idi.. Şimdi burda kafam karıştı biraz bunlar neden açılmamıştı...


 
« Son Düzenleme: 14 Ağustos 2010, 18:44:22 Gönderen: Mk1GTI »
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı Han

  • İleti: 5636
  • Her Şey Golf Mk1 ve Dostluk İçin.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Mk1 de Conta Vakkası :)
« Yanıtla #59 : 14 Ağustos 2010, 19:00:04 »
Geçmiş olsun abi sonunda çöçzmüşsünüz  :melek:
işin içinde erci var ise gerisi teferruattır :D
http://GolfMk1Ciyiz.Biz Her Şey Golf Mk1 İçin

Çevrimdışı yusa

  • İleti: 313
    • Profili Görüntüle
Ynt: Mk1 de Conta Vakkası :)
« Yanıtla #60 : 14 Ağustos 2010, 19:07:37 »
Benim önceki aracım da golf 1 di 1100 motordu radyatorden su eksilmesi sonucu uzun yoldayken cobta yakmıştım hararet saati de olmadıgından dolayı olmuştu bu problem harareti kontrol edemiyordum gerçi Civali hararet saati taktirmistim ama o da bozuldu neyse conta yandığında radyatördeki suda yağ oluyor ve hararet anında fırlıyor motor yahu beyaz ve daha koyü bı kıvamda oluyor araç çalışmakta çok fazla zorluk çekiyor hatta vurdutarak çalıştırmıştım ancak öyle çalışmıştı ki en onemlisi conta yandığında cekis tamamen düşüyor ve araç kesinlikle rolantide kalmıyor bildiklerim bunlar basıma gelen buydu usta conta yakmissin dedi ve haklıydı :)

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Mk1 de Conta Vakkası :)
« Yanıtla #61 : 16 Ağustos 2010, 14:33:38 »
 Bu resimlerde ilk kapağı açtığımız zaman. Kurum ve çiğ benzin zamanla pistonlara nasıl yapışmış.. :) :) Sonra üst kapağı tinerle yumuşatma çalışmaları sonrası kontrole postalandı. Gözle görülür bi sorunu yoktu ama 4. silindirin su kanallarından birisi dışa doğru bi açılma yapmış belki ondan dolayı sorun yaşarız ileride diye kontrole gitti..





"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: Mk1 de Conta Vakkası :)
« Yanıtla #62 : 16 Ağustos 2010, 15:07:59 »
çok pismiş :D çig yakıtı k-jet ayarsızlıgı zamanlarından kalma mı abi
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Mk1 de Conta Vakkası :)
« Yanıtla #63 : 16 Ağustos 2010, 15:17:42 »
çok pismiş :D çig yakıtı k-jet ayarsızlıgı zamanlarından kalma mı abi

 Aynen nizam biliyosun muhabbeti 1 yıl boyunca ek benzin reguletörümüz kapatmamış ek benzini paso çiğ benzin, arızayı bulmam ve düzeltmem daha 3-4 ay oldu, o yüzden makina kendini temizleyememiş, üstündeki kurumlar sakız gibi çıktı.. Allah razı olsun bu selilozik tineri keşfedenden sürer sürmez tertemiz yaptı makinayı..

 Yanlız bide şu var gene ustaların yaptığı üçkağıtları keşfediyorsun çok üzülüyorsun.. Kapağı ustamla birlikte çıkardık. Şuanki murat ustam çok güvendiğim arabamın dilinden anlayan farettin ustamın yanında duran ustamızdı. Bilirsiniz yaza girmeden emme manifold contam gitmişti ozaman ona götürmüştüm aracı değiştirsin diye tabi başında durmadığımız için yapıldı sanıyorduk ama kapağı sökünce emmeyide söktük ama şerefsiz diyecem artık o contayı değiştirmemiş ve mastikle kapamış. Artık kimseye güvenim kalmadı gidiyorum murat ustaya beraber söküyoruz beraber yapıyoruz. Bu kazıkları atanlarıda şu mubarek aylarda allaha havale ediyorum yoksa elimden çok fena kaza çıkacak.
« Son Düzenleme: 16 Ağustos 2010, 15:28:36 Gönderen: Mk1GTI »
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"