Gönderen Konu: passat turbo arızası  (Okunma sayısı 37165 defa)

Çevrimdışı ts6161

  • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
passat turbo arızası
« : 24 Ocak 2008, 14:26:27 »
slm arkadaşlar 2005 2.0 tdi  140 beygir passatım var.burada acemiyim biraz idare edin alışayım.turbosu arızalandı değişmesi gerekiyor.serviste maliyet 3500 ytl turbo işçilik hariç.araştırdım istanbulda 2-3 yer buldum.fiyat 1100 ytl + kdv.aralarındaki fiyat farkkıına bak.servislerin bir kere daha insanı para yerine koyduklarına karar verdim.servis harici değiştirmemde sakınca yoktur inşallah.turboyu değisecek yer bulurum inş.herkese turbo değişme konusunda güvenmeli miyim ? ona henüz karar veremedim.slm lar
« Son Düzenleme: 01 Şubat 2008, 21:04:16 Gönderen: ts6161 »

Logged

Çevrimdışı corrado_g60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 1828
  • Volkswagen Türkiye
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat turbo arızası
« Yanıtla #1 : 24 Ocak 2008, 17:28:16 »
tamırden once garantı kapsamına gırebılecek bı sorun olup olmadıgını arastırmanda fayda var.
tamır ıllakı olur ama dedıgım gıbı once arızayı net olarak tespıt ettır ve garantıye sokturmaya calıs

Çevrimdışı Halil Kara

  • İleti: 1794
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat turbo arızası
« Yanıtla #2 : 24 Ocak 2008, 23:26:34 »
Bahsetmis oldugunuz ariza %90 fis diye tabir edilen parcanin temassiz kalmasidir.Ayni olay 2006 passat tdi ile bizim basimiza geldi.Aracla 120-130km hizla giderken birden gaz kesiyor ve araca ne kadar yuklenirsen yuklen 80 km hizin ustune cikmiyordu.Bu durumda araca gaz verdikce boguluyordu.Kenara cektik stop ettik tekrar calistirdik sorun duzeldi ama cok gecmeden hemen yine ayni problem oldu.Hemen servise gittik ve fis diye adlandirdiklari (tam adini unuttum) bir parcanin temassiz kalmasindan dolayi turbo ve bazi elektronik sistemler devre disi kaliyor.Serviste tahminene 10-15 dakika icinde bu parcayi garantiden ucretsiz olarak degistirdiler vesonra hic sorun yasamadik.Bu ariza7000 km civarinda olmustu simdi arac 40 bin km nin ustunde ve bunun disinda ariza cikarmadi.

Ariza bahsetmis oldugum fis ten kaynaklanmiyorsa turbo hortumunun temassizligi ile alakali bir durum olabilir.Eski kasada turbo hortumu cok cabuk zedelenebiliyordu.Ozellikle bozuk satihli yollarda hortum titresim ve darbelerden dolayi hava kaciriyordu yada deliniyordu.2001 kasa passat tdi de 2 kere turbo hortumu degistirildi ikiside garantiden degistirilmisti.

Son olarak eger turbo tamamen degismesi gerekiyor derlerse sakin servisten degistirme.Fiyatlari cok ucuk.Servisin verdigi fiyatin en kotu ihtimal yarisina baska yerden alir taktiririz.Boyle bir durum soz konusu olursa haberim olsun ozel mesaj yoluyla ulasabilirsin bana...

Gecmis olsun insallah zor bir ariza degildir...

Çevrimdışı TorqueTuning

  • İleti: 57
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat turbo arızası
« Yanıtla #3 : 25 Ocak 2008, 11:47:36 »
Öncelikle aracı bir test cihazına bağlayıp hata kodlarına bakıp ona göre hareket etmekte fayda var.
Wimmer-RST Chip Tuning

Çevrimdışı cemal arslan

  • İleti: 163
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat turbo arızası
« Yanıtla #4 : 26 Şubat 2008, 11:36:25 »
arkadaşlar

eğer garanti dahilinde değilse servisi bırak iyi bir yere git...

turbo tamir takımı 650 ytl civarında ancak bu sana işçilik ıvır zıvırla 1000-1200 ytl civarına mal olur...

başıma gelen bir olay
aracım bir anda gaz yemiyordu devir bir türlü yükselmiyor...motor bağırmaz oluyordu...
kontağı kapatıp açacınca sorun düzeliyordu

daha sonra bir arkadaştan öğrendim..

hava kütle ölçer yada diğer adı ile oksijen sensörü...bu meret arızalanınca ekran arıza kodu düşmüyor vag-com da çıkmıyor du.

neticede 225 ytl ye bu aparatı değiştirdim ve bir daha yapmadı...

sanırım sendeki sorun da bu olabilir...

turboyu söktürmeden önce istersen bunu değiştir...

yine işe yaramazsa en azından elinde yedek bir hava kütle ölçer olur .. :)



Çevrimdışı hikmet

  • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat turbo arızası
« Yanıtla #5 : 28 Şubat 2008, 19:47:19 »
arkadaslar ayni sorun bendede var arac birden cekisten düsüyor ne kadar basarsan bas gitmiyor stop et tekrar calistir düzeliyor bir care bulamadim suan bence hava filtresini n üzerindeki fisten
AUDI A4 S4

Çevrimdışı ramcho®

  • İleti: 1094
  • Mangal Sonu
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat turbo arızası
« Yanıtla #6 : 28 Şubat 2008, 20:15:51 »
hava akiş metrenizde sorun olabilir....eğer istanbuldaysaniz güngören bağcilar sanayi sitesinde özen oto var 549 09 49 yusuf usta onla irtibata geçebilirsiniz...

turboyu tamir ettirme eski randumanı alamassın onun yerine 0 turbo alırsan ki o da 1250 ytl civarıdır işini görür

Çevrimdışı kaya229

  • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat turbo arızası
« Yanıtla #7 : 18 Nisan 2008, 18:30:15 »
bende 2000 model 1.8 T Passat var ve yanılmıyorsam ben bundan 4 veya 5 sene önce turboyu değiştirmiştim.Turbo yandığında arabam 200000 kmye yeni gelmişti.120 kmden sonra arabada tekleme oluyordu ve çok zorlanıyordu.Şuan araba 8 yaşında ve 308300 kmde ama hiç bir sorun yok.Çünkü 0 turbo taktırmıştım.Bence sen turboyu yaptırmayı deneme.Yeni turbo al.

Çevrimdışı 0M42

  • İleti: 53
  • Çoksa torkun,olmasın korkun..
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat turbo arızası
« Yanıtla #8 : 26 Temmuz 2010, 12:51:01 »
vw nin yeni motorlarının genel bir sorunu gibi bu olay aynısı bir abimizin caddy sinde olmuştu günlerce alakasız yerlerde,parçalarda sorun aradılar bir süsü masraf bir sürü zaman kaybı net olarak hatırlayamıyorum ancak turbo ile ilgili bir arıza olduğu anlaşıldı 15 dk da turbo değişilmeden tamir yolu ile sorun giderildi araç yedi aydır koşuyor maşallahı var.
Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça,her birimiz birer simurg olmayı göze almadıkça bataklığımızda,tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız ..

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: passat turbo arızası
« Yanıtla #9 : 31 Temmuz 2010, 22:51:49 »
Hava akışmetre, N75 valf bunlarda bir sorun bulunamadıysa en son ihtimal westegate'dir. Tabi kontak açıp kapatmayla sorun çözülüyorsa sorun büyük ihtimal akışmetrededir. Servisler turbo revizyonundan anlamazlar, uğraşmazlar, uğraşmakta istemezler, onlar direk değişirler, eğer turbo yatak bozmadıysa, durumu iyiyse tamiri mümkün.

Tabi Varriable, VTG turbo'lar bozuldumu genelde çöplük oluyorlar.
« Son Düzenleme: 31 Temmuz 2010, 22:52:17 Gönderen: ADEMÜÇÜNCÜ »