Gönderen Konu: Beygir Yükseltme  (Okunma sayısı 21303 defa)

Çevrimdışı AKBEY77

  • İleti: 111
  • 1.6 comfortline - sunroof-otomatik-
    • Profili Görüntüle
Beygir Yükseltme
« : 29 Haziran 2007, 23:31:28 »
Arkadaşlar bu aralar beygir yükselten chip diye bişeyler dolanıyor nette. Duyan, bilgisi olan, yorum yapacak var mı. Reklam gibi olmazsa bir link vereyim.
GittiGidiyor - İkinci el ve sıfır elektronikler, bilgisayarlar, koleksiyonlar & fazlası en ucuz fiyatlarla burada
« Son Düzenleme: 29 Haziran 2007, 23:34:50 Gönderen: SPoRTeXHauST »

Logged

Çevrimdışı as5338

  • İleti: 435
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beygir Yükseltme
« Yanıtla #1 : 30 Haziran 2007, 08:47:04 »
ben pek itibar edemiyoerum performance arabası tasarlayanlara sormak lazım butür ürünleri.
bence gerek çok benzin sarfiyatıda muhakkah artacak :tamamdir :tamamdir

Çevrimdışı mecamir

  • İleti: 1052
  • Doğuştan VW'ci...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beygir Yükseltme
« Yanıtla #2 : 30 Haziran 2007, 08:49:20 »
Bi arkadaşım geçen yıl Corsa Gsi'a takmıştı, 1 hafta sonra çıkarıp attı... Para tuzağı bunlar, hiçbir işe yaramıyor ;)

Çevrimdışı as5338

  • İleti: 435
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beygir Yükseltme
« Yanıtla #3 : 30 Haziran 2007, 08:58:00 »
sonunana kadar aynı kanaatteyim
bu arada araban çok güzel olmuş ellerine sağlık
 :tamamdir :tamamdir

Çevrimdışı Dr_EmrE

  • İleti: 1225
  • Pre-tuned in Deutschland :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beygir Yükseltme
« Yanıtla #4 : 30 Haziran 2007, 09:13:46 »
Evet bencede para tuzağı. Çalışma prensibide hava girişindeki termostatı devre dışı bırakıyor ve ana beyine devamlı "soğuk hava geldiği" sinyalini gönderiyor. Beyinde devamlı yakıttan zengin karışım gönderiyor. Performans = Yakıt artışı.

Ben hiç itibar etmiyorum bunlara..

Çevrimdışı lcub06

  • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beygir Yükseltme
« Yanıtla #5 : 25 Temmuz 2008, 11:32:01 »
Chip uygulaması yapıldığında araba elektrik kesmiyor moturu sonuna kadar zorluyorsunuz olay bu....

Çevrimdışı Suti

  • İleti: 249
  • VW Tech
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beygir Yükseltme
« Yanıtla #6 : 28 Temmuz 2008, 09:43:42 »
Bi arkadaşım geçen yıl Corsa Gsi'a takmıştı, 1 hafta sonra çıkarıp attı... Para tuzağı bunlar, hiçbir işe yaramıyor ;)

arkadaşın memnun kalmayınca para iadesi alamadı mı?

Çevrimdışı adalmaz

  • İleti: 87
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beygir Yükseltme
« Yanıtla #7 : 05 Ağustos 2008, 22:55:53 »
şimdi konuya ne kadar para okadar köfte diye giricem performans artışında muhakkak yakıt artışı olacak
ayrıca motorda kullanılan parçalarında sonuçta belli bir performansta ömürlü kullanacağı kanatindeyim araç
motoru ve ilgili aksamlar daha çabuk kendini bitirebilir dopingli sporcuların bazen kalbi duruyor o hesap ;D
Sayfa düzenini bozan büyüklükte imza.

Çevrimdışı oguz oktay

  • İleti: 1680
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beygir Yükseltme
« Yanıtla #8 : 05 Ağustos 2008, 23:03:33 »
chip uygulaması var ama yalan işlşer bunlar ben dizel 2003 model polo basicline de gördüm adam anlatıoda anlatı yok söle yok böle die onun yerine benim bildigim kadar beyinden de aracın beygir yukseltme olayı varmıs bende bi ara öle duymustum

Çevrimdışı s3lo

  • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beygir Yükseltme
« Yanıtla #9 : 05 Ağustos 2008, 23:19:35 »
Çalışma prensibide hava girişindeki termostatı devre dışı bırakıyor ve ana beyine devamlı "soğuk hava geldiği" sinyalini gönderiyor. Beyinde devamlı yakıttan zengin karışım gönderiyor. Performans = Yakıt artışı.

Ben hiç itibar etmiyorum bunlara..
konuyu başka yöne yöneltmek istemiorum ama aklıma takılan bişeyi burda paylaşmak ve sormak istiyorum:
bende 1.6 16v golf IV var, motoru biraz incelediğimde farkettimki motora hiç biyerden soguk hava gelmiyor.kapagı çıkarıp altına bakıldıgında ilk göze çarpan egzoz manifoldundan gelen borunun direk hava filtresine sıcak hava verdiği gözüküyor vede motor kapagındaki hava filtresine dışardan gelen havanında hatrı olmıcak kadar az oldugu çok net ortada bence çünkü arabanın önünden havanın gircegi yer çok kısıtlı...mühendislerin bi bildigi vardır ama birazcık performans için soguk hava (sogukhava=zengin karışım=performans) şartsa ozaman golfIV lerde motor koruma kapagı+egzozdan gelen sıcak iptal edilip motora uzatmalar yardımıyla açık hava filtresi baglanmasının bile araca 5-6 beygir güç kazandıracaga kesin gözüyle bakıyorum....
sadece teori dir bizzat denenmiş ve uygulanmış değildir..siz ne düşünüyorsunuz????::)

Çevrimdışı vw6n

  • İleti: 2571
  • vw6n
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Toyota auris
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Beygir Yükseltme
« Yanıtla #10 : 05 Ağustos 2008, 23:37:30 »
Resim olarak görsek daha iyi olur, pololardada o sistem var egsozdan hva filtresine bağlı bir boru var bunun amacı ilk çalıştırmada motoru çabuk ısıtmak için kullanıldığını biliyorum yeterli sıcaklığa geldiğinde borudaki ufak termostat sıcak hava girişini kapatıyor ve ondan sonra sadece çamurluk içinden soğuk hava geliyor ama dediğin gibi soğuk havayı sonrasında fazla almak ufaktanbi hareketlenme yapabilir 5-6 beygir biraz zor gibi heralde golftede bu sistem var.

Çevrimdışı Suti

  • İleti: 249
  • VW Tech
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beygir Yükseltme
« Yanıtla #11 : 08 Ağustos 2008, 09:13:32 »
şimdi konuya ne kadar para okadar köfte diye giricem performans artışında muhakkak yakıt artışı olacak
ayrıca motorda kullanılan parçalarında sonuçta belli bir performansta ömürlü kullanacağı kanatindeyim araç
motoru ve ilgili aksamlar daha çabuk kendini bitirebilir dopingli sporcuların bazen kalbi duruyor o hesap ;D

yanlış bir düşünce,

çoğu araçta benzini kısarak güç kazandığımız oluyo, özellikle yüksek hacimli motorlarda

Çevrimdışı Suti

  • İleti: 249
  • VW Tech
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beygir Yükseltme
« Yanıtla #12 : 08 Ağustos 2008, 09:17:03 »
Resim olarak görsek daha iyi olur, pololardada o sistem var egsozdan hva filtresine bağlı bir boru var bunun amacı ilk çalıştırmada motoru çabuk ısıtmak için kullanıldığını biliyorum yeterli sıcaklığa geldiğinde borudaki ufak termostat sıcak hava girişini kapatıyor ve ondan sonra sadece çamurluk içinden soğuk hava geliyor ama dediğin gibi soğuk havayı sonrasında fazla almak ufaktanbi hareketlenme yapabilir 5-6 beygir biraz zor gibi heralde golftede bu sistem var.

bahsi geçen sistem seninde dediğin gibi, motor çabuk ısınıp rolantideki fazla benzinle kurum oluşmasını engellemek ve vs, işleri engellemek amacı ile yapılan bir sistem, aynen dediğin gibi motor ısınınca o klape kapanıyor,

bunun iptalinde 5 6 bg alınması komik olur, motorun ideal calışma sıcaklığında zaten aktif durumda olmayan bişi nasıl olurda güçü engeller?

kutunun iptal edilip 5 6 bg ler alınması tamamen filtreden daha rahat hava gecişi sağlandığı içindir.

Çevrimdışı s3lo

  • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
Ynt: Beygir Yükseltme
« Yanıtla #13 : 08 Ağustos 2008, 10:44:13 »
hımmm...ben motor ısınınca oranın kapanacagını (kapandıgını) bilmiyordum.sürekli sıcak hava geliyo sanıyordum ki öyle olmasıda mantıksızdı zaten.şuan gercek anlamda aydınlandım konu hakkında...
ama hala aklımı kurcalayan şey motor koruma kapagındaki ufacık hava giriş kanalı.sanki biraz daha büyük olsa,ızgaradan gelen havayı daha çok alabilse iyi olmazmıydı???