Gönderen Konu: Shell Helix Ultra X 0W-30  (Okunma sayısı 18337 defa)

Çevrimdışı beyazbora

  • İleti: 422
  • SELAMLAR...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: WV BORA
  • Şehir: Ordu
Ynt: Shell Helix Ultra X 0W-30
« Yanıtla #14 : 28 Eylül 2010, 02:03:31 »
ben 10-40 kullanıyorum
BİSMİLLAH HER HAYRIN BAŞIDIR...

Logged

Çevrimdışı beyazbora

  • İleti: 422
  • SELAMLAR...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: WV BORA
  • Şehir: Ordu
Ynt: Shell Helix Ultra X 0W-30
« Yanıtla #15 : 28 Eylül 2010, 02:06:14 »
daha önce castrol kullanmıştım bi daha mobil kullanıcam hatta bp bin yağı vardı 10 lira daha ucuzdu vrsa oda olabilir
ben o kadar farkedeceğini sanmıyorum yeterki açık ne idüğü belirsiz olmasın,
kapalı kapta olan ve numarası arabanıza uygun tüm yağlar olur diyorum
BİSMİLLAH HER HAYRIN BAŞIDIR...

Çevrimdışı beyazbora

  • İleti: 422
  • SELAMLAR...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: WV BORA
  • Şehir: Ordu
Ynt: Shell Helix Ultra X 0W-30
« Yanıtla #16 : 28 Eylül 2010, 02:08:32 »
markaya fazla takılmayın herkes çalştığı yağı tavsiye ediyor
mesela ford alırsanız oda opeti tavsiye ediyor neden?
-tamamen ticari  :tamamdir
BİSMİLLAH HER HAYRIN BAŞIDIR...

Çevrimdışı fatih_et

  • İleti: 189
    • Profili Görüntüle
Ynt: Shell Helix Ultra X 0W-30
« Yanıtla #17 : 28 Eylül 2010, 21:27:47 »
ben de castrol magnatec 10-40 var,
servisler de bora için bunu tavsiye ediyor, ancak 80 lira diyen de var 55 diyen de

Çevrimdışı beyazbora

  • İleti: 422
  • SELAMLAR...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: WV BORA
  • Şehir: Ordu
Ynt: Shell Helix Ultra X 0W-30
« Yanıtla #18 : 28 Eylül 2010, 22:36:56 »
ben de castrol magnatec 10-40 var,
servisler de bora için bunu tavsiye ediyor, ancak 80 lira diyen de var 55 diyen de

bu kadar fark nasıl oluyo ya bende 60 a almıştım
BİSMİLLAH HER HAYRIN BAŞIDIR...

Çevrimdışı fatih_et

  • İleti: 189
    • Profili Görüntüle
Ynt: Shell Helix Ultra X 0W-30
« Yanıtla #19 : 30 Eylül 2010, 22:24:37 »
bu kadar fark nasıl oluyo ya bende 60 a almıştım

ilk önce BP'de shop vardı oraya sordum 75 dediler,
yapı markette 80 yazıyodu,
en son sanayiye gittim eski bi dükkana gittim  yeni tarihliyi 55'e aldım
50 olmaz mı dedim olmaz dedi yaşlı amca ama 1lt cam suyu hediye etti :))

Çevrimdışı beyazbora

  • İleti: 422
  • SELAMLAR...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: WV BORA
  • Şehir: Ordu
Ynt: Shell Helix Ultra X 0W-30
« Yanıtla #20 : 30 Eylül 2010, 23:32:48 »
ilk önce BP'de shop vardı oraya sordum 75 dediler,
yapı markette 80 yazıyodu,
en son sanayiye gittim eski bi dükkana gittim  yeni tarihliyi 55'e aldım
50 olmaz mı dedim olmaz dedi yaşlı amca ama 1lt cam suyu hediye etti :))

iyi hayırlı olsun demek ki bp shoptan almıycaz 20 lira az değil
hayırlı olsun
BİSMİLLAH HER HAYRIN BAŞIDIR...

Çevrimdışı alpergndz

  • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
Ynt: Shell Helix Ultra X 0W-30
« Yanıtla #21 : 16 Ekim 2010, 10:53:30 »
castrol merkeze sordum ..son karar 10w -40 ... :tamamdir

 :tamamdir

0-30 incedir ve özellikle yazın çok sıcak yerde ikamet edilyorsanız yağ eksiltme yapabilir.ama kışın da erzurum kars gibi soğuk memlekette ikamet ediyorsanız ince olduğu için çalışması kolay olur.ben sürekli 10-40 kullanıyorum.

zaten kitapçıkta 10-40 diyor farklı arayışlara ve maceralara gerek yok.Extradan şunu yaptırıyorum yağ değişim zamanı geldiğinde kirli yağı boşaltıp yağ filtresini sökmeden motora en az 3 lt 10 numara yağ koydurup 10 dk rölantide çalıştırıyorum. motorun içinde kalan tapadan akmamış kirli yağı bu yağ ile temizleyip boşalttırıyorum.sonra yeni yağ filtresi ve yeni castrol yağını motora katıryruz.

10 numara yağın lt si 3 lira.Ayrıca ben her 7-8 binde yağı değiştiririm.illede 10 bin dolacak diye beklemem.benim için motor çok önemli....

Çevrimdışı whiteleon06

  • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: bora
  • Şehir: Ankara
Ynt: Shell Helix Ultra X 0W-30
« Yanıtla #22 : 21 Aralık 2015, 13:29:09 »
10w40 castrol bora için en ideali zaten kitapçığındada yazıyor vw50101 koduyla 5w30 zaten olmaz ama 5w40 kullanılabilir.ama en iyi koruma lpg araçta 10w40

Çevrimdışı azap5555

  • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.2 tsi referance ibiza 2015
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Shell Helix Ultra X 0W-30
« Yanıtla #23 : 22 Aralık 2015, 02:02:27 »
5-40 tam sentetik kaliteli yağ kullanın, hem performans artsın hem kurum yapmasın, 500 bin gidebilecek motor 200 binde ölmesin.

Çevrimdışı whiteleon06

  • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: bora
  • Şehir: Ankara
Ynt: Shell Helix Ultra X 0W-30
« Yanıtla #24 : 22 Aralık 2015, 10:53:31 »
Bilindiği gibi benzin oktan sayısı 95, 97,98 gibidir. 100 oktan üzeri jet yakıtı olarak kullanılır.

LPG'de ise oktan sayısı 110'a kadar ulaşabilmektedir. İlk bakışta iyi gibi görünen bu durum ise subap başlarında zorlanmaya, pistonlarda çekiçle vuruluyormuş gibi bir etkiye neden olur.

Bu durumda silindir kapak contası da daha hızlı yıpranacak ve motor benzinde olduğundan biraz daha fazla aşınacaktır.

Bir diğer neden ise LPG'nin benzine göre daha kuru bir yakıt olmasıdır. Hem benzin hem de LPG yakıtı yanma odasında gaz halinde bulunur. Ancak benzin içindeki diğer maddeler lubrikant yani yağlama etkisi yaparken LPG'de bu etki olmaz.

Pistonların silindir iç yüzeylerine daha fazla sürtünmesi neticesinde silindir içindeki sıcaklık arttığından motorun bir miktar yağ yakmasına da neden olabilir. Eğer çok aşırı bir tüketim olmuyorsa bu bir sorun değildir. Akılda tutulması gereken LPG yakıt kullanan motorlara LPG için özel üretilmiş daha dayanıklı olan motor yağlarının kullanılması olacaktır.

Fabrikadan çıkışta verilerdeki değerler benzine göre değerlendirilip ona göre onaylanmıştır.Yarısentetik yağ tamsentetik yağa göre daha dayanıklıdır.Düşük viskoliteli yağ kullanırsak lpg yüksek ısıdan dolayı tam yağlama yapılmaz ve yağ yakma ileridede daha büyük masraflara yol açabilir.


Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Shell Helix Ultra X 0W-30
« Yanıtla #25 : 25 Aralık 2015, 17:07:41 »
Supaplarda aşınma olmasının nedeni LPG'nin yüksek oktanı değerinde olması değildir. Oktan değerinin yüksek olması yakıtın daha yüksek sıcaklık ve basınç altında patlama noktasına ulaşacağını gösterir. Motorlar 95 oktanda çalışmaya ayarlı olduğu için bunun üstü her oktan seviyesinde zorlanmadan çalışır, daha düşük oktan seviyesinde ise ateşleme yapılmadan patlama olacağı için motora zarar verebilir. LPG'nin kalorifik değeri benzine göre daha düşüktür yani yanma esnasında daha az enerji üretir fakat çok noktalı enjeksiyonlu motorlarda benzin supap üstlerinden püskürtüldüğü için bir miktar soğuma etkisi yapar, LPG gaz olarak verildiği için bu soğutma etkisi ortadan kalkar ve suspap sıcaklıkları normalin üzerine çıkabilir.

Yanlış anlatılan diğer bir nokta ise benzinin yağlayıcı özelliği olması ve LPG'nin bu özelliğinin olmadığından dolayı motora zarar vereceği bilgisidir. Motorlar yakıtı yağlayıcı olarak kullanılmak üzere dizayn edilmiyor. Özelleştirilmiş yani katkılı yakıtlar yağlayıcı ve temizleyici içerikten bahsedilir ama bunun ne kadar etkili olduğu bilinmez. Aynı şekilde LPG'ye de yağlayıcı madde karıştırılabilir fakat etkinliği bilinmez.

Seçeceğiniz motor yağı aracı her yakıt türünde, her iklim koşulunda en iyi şekilde koruyacak ve temizleyecek özellikte olmalıdır. Doğru yağ seçimi üreticinin belirttiği viskozite seviyesi ile belirlenen yağ şartnamesinin aynı anda karşılayan ürün seçilmesi ile olur. Güncel olarak VAG araçlarda benzinli ve LPG'li modeller için VW 504 00, dizel modeller VW 504 00 şartnamesi takip edilmelidir. Bu şartname bilgisi ürün sayfalarından veya yağ kutusunun üstünden mutlaka kontrol edilmelidir.

Eğer motorda çeşitli nedenlerle aşınma fazla ise, yağ tüketimi 10 bin kilometrede 1-1,5 litre düzeyine ulaşırsa kullanılan viskozite yine şartnamelere uyularak bir üst seviyede seçilmelidir. Yani xW-30 kullaılan bir araçta xW-40 kullanılmalı veya xW-40 kullanılıyorsa xW-50 çıkılmalıdır. Yağın ikinci değeri yani sıcak viskozite değeri yükseltilmelidir. İlk değerin düşük olması soğuk motorda yağlamanın kolay olmasını sağlar.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı buzel

  • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
Ynt: Shell Helix Ultra X 0W-30
« Yanıtla #26 : 05 Ocak 2016, 00:48:00 »
edincol nickli arkadaşımız güzel açıklamış.
ben de yağ konusunda tecrübemi aktarayım; Bora'ma şimdiye kadar 3 senede toplam 5 bakım yaptırdım, sırayla castrol magnetec 10w-40,  yetkili servis yağı(yine 10w40 oluyor), castrol magnetec 5w30,  castrol edge 5w30 ve bu son bakımda da (birçok usta bu araca gerek yok dese de ben ısrarla) Motul Xcess 5w40 kullandım. Kesinlikle ve kesinlikle motul'da araç daha bir atikleşti, motor daha rahat çalışıyor, araç daha güzel hızlanıyor, devirleniyor. Bunu açıkca söyleyebilirim.
Motul'un diğer bir özelliği; kaynama noktası diğer yağlardan daha yüksek. bu da şu demek oluyor: LPG benzine göre yandığında daha fazla ısı açığa çıkarıyor, motor yağının daha yüksek ısılara ulaşmasına sebep oluyor. Özellikle uzun yolculuklarda, uzun süreli yüksek devir kullanımında sürekli yüksek ısı ve basınca maruz kalan yağ daha çabuk ömrünü yitirip, yağ eksiltme/yağ yakma dediğimiz olayın olmasına sebebiyet veriyor.  özellikle de kaynama noktası düşük olan yağlar, bu ısı ve basınç altında daha çabuk tükeniyor.
Kaynama noktası daha yüksek olan yağlar ise(benim yukarıda bahsettiğim motul)  yüksek ısılarda bile yağlama özelliğini yitirmeden görevini çok güzel yerine getiriyor. Açıklamalarda, özellikle yüksek ısı sebebiyle lpg'li araçlar için önerildiği yazıyor. fiyatı biraz pahalı olsa da denemenizi tavsiye ederim. 1 ay önce motul bayisinden pazarlıkla 5 litresini 200 liraya aldım. 4 buçuk litresini araca koydum, yarım litresi bagajda duruyor.

bu arada yukarıda castrol magnetec yağ ile ilgili fiyat bilgisi okudum. Kesinlikle yağı internetten almayın.* Piyasada çok fazla sahte yağ olduğunu duydum. bidonuna, bandrolüne varıncaya kadar tıpa tıp aynısı yan sanayi olarak üretiliyormuş. tabi içeriğinin alakası yok.  20 lira 30 lira fazla para verin, gidin kendi satış bayisinden alın derim.

*Belki çok güvenilir sitelerden alabilirsiniz ama onlara da güven olmayabilir. Çok tanıdık siteler bile artık araya başka tedarikçiler sokuyor.

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Shell Helix Ultra X 0W-30
« Yanıtla #27 : 08 Ocak 2016, 02:48:08 »
Mobil 1, Castrol EDGE, Motul 8100, Shell Helix Ultra bu seri yağların hepsi kaliteli yağlardır. Bu seri yağların hepsinde uygun viskozite ve şartnamede seçim yapıldığı taktirde koruma görevini çok rahatlıkla yerine getirir.

Bahsettiğiniz olay aslında motor yağ filminin yeterli kalınlıkta olmamasından dolayı oluşan yağ eksiltmesi, kaynama noktasından dolayı değil.

Motul'de xW-40 viskozitede ve uygun şartnameyi sağlayan ürünler 8100 X-CESS 5W40 ve 8100 X-CLEAN 5W40. Low SAPS özellikli olmasından dolayı ben X-CLEAN kullanmanızı tavsiye ederim.
Bu sitede uygun fiyata satılıyor => http://www.yagcarsisi.com/motul-8100-x-clean-5w-40-5-l%C4%B0tre-3

4 litre yağ için bence 100 lira üstü rakamlar fazla, Mobil 1 ESP 0W-40 daha uygun fiyata aynı performansı alabilirsiniz.
Akıl yaşta değil baştadır.