Bu chip-tuning de anlamadığım nokta;
MADEM BU MOTOR BU UYGULAMAYLA HEM EKONOMİK,HEMDE PERF SAĞLIYOR,BU MÜHENDİS NEDEN BUNU BU ŞEKİLDE ÇIKARMIYOR..?
Şiddetle karşıyım chip-tuning'e. Motorun ömrünü yiyor,hapla,iğneyle kas yapma gibi birşey...
Mekanik tuning foreverr..!
Yüksek psi üreten turbo ve daha hacimli emme manifoldu chip tuningten daha sağlıklı,sorunsuz ps üretebilir...
Peki yüksek psi üreten bir turboyu aracınıza taktığınızda orjinal yakıtla aracı nasıl yürüyeceksiniz? Sonuçta daha büyük bir turbo taktığınızda yeniden bir piggy back yani chip yazılımı yapmanız her halikuarda gerekecek. Yoksa motor fakire binip en fazla 20.000 km sonra bitecek.
Sonuçta daha büyük bir emme maniifoldu taksanızda fazla değişen birşey olacağını sanmıyorum. Önemli olan manifoldun tasarımı.Borozan tipi manifoltlar her zaman performans artışı sağlar..Sonuçta daha büyük bir turbo ile +50 hp'lere varan bir güç elde ederken chip tuning ile +30-40 hp arası bir güç elde edeceksiniz. Turbo büyütmeden daha az bir güç sonuçta.Sizin uygulama yine sizin deyişinizle motora daha fazla yük bindirecek.
Mühendisler neden bunu düşünmedi diyorsunuz onun da yanıtını vereyim.
1.Artan emisyon,co2,nox değerlerini azaltarak avrupa standartlarından geçmek.
2.Devirsiz kullanım,bakımları aksatma gibi zararlardan korunmak için,turbo basıncını düşük tutma,enjektör basıncını,avansı düşürerek bu sorunları ortadan kaldırmak.
3.Aynı silindir hacminde ki araçlarda turbo basıncını düşük tutmak,enjektör basıncını düşük tutma ile pazar payı elde etme.
Evet bunlar benim yanıtlarım. Hatta küçük bir örnek vereyim; VW Tran
sporter T5 2.0 TDI 102 hp , 2.0 TDI 140 hp. Bu iki araçta aynı blok kullanılıyor, sadece birinde daha büyük enjektör ve daha fazla turbo basıncı yüklü. Buna benzer çok motor var. Kangoo'da ki 1.5 dCi 65 hp,70 hp versiyonu gibi.
Kaldı ki VW yetkili servislerinde bile garantili ABT chip yazılımı uygulanıyor.
Önemli olan araca uygun doğru yazılımın yüklenmesi.
Tabi chip tuning yapılacak aracın turbo benzinli veya turbo dizel olması daha mantıklı. Çünkü alınan performans atmosferik motorlara göre çok daha fazla ve chiplenmiş araca binince bunu çok rahat anlayabiliyorsunuz.