Gönderen Konu: kış geldi!!!!  (Okunma sayısı 9585 defa)

Çevrimdışı beyazbora

  • İleti: 422
  • SELAMLAR...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: WV BORA
  • Şehir: Ordu
Ynt: kış geldi!!!!
« Yanıtla #14 : 14 Ekim 2010, 18:03:29 »
Soğuk havanın, aracın var olan problemlerini daha da kötüleştirdiği ve bu nedenle kış öncesi araçlara koruyucu kış bakımı yaptırılması gerektiği belirtildi.
Koruyucu kış bakımının zorunlu olduğu ifade edilirken, sürücülere, kışın hızlı araç kullanmamaları tavsiye edilerek şu önerilerde bulunuluyor:
Motor Performansı: Normalde çok iyi çalışmayan bir motor, kötü hava koşullarında çok daha zor çalışır veya hiç çalışmayabilir. Motorun zor ilk hareket, bozuk rölanti ve avans ayarı, stop etme, düşük güç gibi sürüş problemleri varsa iyi bir serviste ayarlattırınız. Hava, yakıt, PCV, ve benzeri filtreleri katalogda belirtilen sürelerde (tozlu koşullarda daha da kısa sürelerde) değiştiriniz.
Yakıt: Yakıt sistemindeki nemin donmasını önlemek için, deponuza ayda bir kez bir şişe buz önleyici katık ekleyin. Yakıt deponuzu yarıdan fazla dolu tutun. Bu durum borulardaki donmayı önleyecektir.
Yağ: Motorun yağını ve yağ filtresini katalogda belirtilen sürelerde (genellikle her 5 bin-10 bin km’de bir) değiştiriniz.
Soğutma Sistemi: Soğutma sistemi 2 yılda bir tamamen boşaltılıp yıkanarak tekrar doldurulmalıdır. Soğutma sıvısının seviyesi, durumu ve konsantrasyonunu kontrol ediniz ve eksilmişse ilave ediniz. (Genellikle 50/50 antifriz/su karışımı önerilmektedir.) Motor tamamen soğumadan radyatör kapağını açmayınız. Termostatın çalışıp çalışmadığını, kayışların, kelepçelerin ve hortumların sıkılık ve durumlarını kontrol ediniz veya ettiriniz.
Ateşleme sistemi: İlk harekete geçme zorluklarına karşı ateşleme sisteminizi kontrol ettiriniz.
Cam Silecekleri: Cam sileceklerinizi ve camlarınızı temiz tutunuz. Cam sileceklerinin çalıştığından emin olunuz. Aşınmış, sertleşmiş sileceklerinizi değiştiriniz. Bulabilirseniz, buzlanmaya karşı gelmek için kış silecek lastikleri alınız. Cam sileceği sıvısı deposunu doldurunuz ve sileceklerle far yıkayıcılarınızı kısa bir süre yıkama modunda çalıştırarak tesisatlarının sıvı ile dolmasını sağlayınız. Yeterli miktarda cam silecek suyu stoklayınız. Aracınızda bir de buz kazıyıcı taşıyınız.
Isıtıcı/Defroster: Yolcu konfor ve sürücü görüşünün açık tutulması için, ısıtıcı ve defrosterin iyi durumda olması gerekir. Herhangi bir sorun varsa mutlaka gideriniz.
Akü: Aküleri kışın oldukça zor bir görev beklemektedir. Soğuk motoru çevirmek için çok daha fazla enerji gerekmektedir. Kışa girmeden önce akünüzü kontrol ettiriniz. Zayıfsa şarj ettiriniz veya eski ise değiştiriniz. Sizin yapabilecekleriniz, kutupları ve kablo başlarını tel fırça ile fırçalamak, tüm yüzeyleri temizlemek, bağlantıları sıkmak olabilir. Eğer kapakları açılıyorsa akünün içerisindeki sıvı seviyesini kontrol edebilir, eksikse saf su ekleyebilirsiniz. (Akü sıvısı asitlidir cildinize ve üzerinize sıçramamasına özen gösterin sıçraması halinde derhal bol su ile yıkayın. Akü yüzeyindeki artıklara dokunmayınız, akü ile çalışırken gözlük ve lastik eldiven giyiniz.
Lambalar: Tüm lambaları kontrol ediniz ve çalıştıklarından emin olunuz. Lambaların üzerini kaplayan yol kirlerini ıslak bir bezle temizleyiniz. Görüş azaldığında mutlaka farlarınızı yakınız. Çok kötü görüş koşullarında mümkünse bir kenara park ederek, görüşün iyileşmesini bekleyiniz.
Egzoz Sistemi: Kaçaklara karşı egzoz sisteminizi kontrol ettirin. Gövde ve döşemede küçük delikler olup olmadığını kontrol ediniz. Aracınızı kapalı garajda çalıştırarak ısıtmayınız. Egzoz dumanı ölümcül olabilir. Soğuk hava sadece aracınızda var olan problemleri daha kötü yapacaktır.
Tekerlek ve Lastikler: Lastiklerinizin dişlerinin durumunu kontrol ediniz. Eski lastiklerle kışa girmeyiniz. Aşınmış lastiklerin kışın kullanılması başınıza büyük sorunlar açabilir. Mümkünse kar - kış lastiği kullanınız. Yedek lastiğinizi de kontrol ederek iyi ve hazır durumda olmasını sağlayınız. Lastik basınçlarınızı ayda bir (soğukken) kontrol ediniz.
Fren Sistemi: Frenlerin eşit tuttuğunda emin olunuz. Bir tarafa çekmesi tehlikeli kaymalara sebep olabilir.
Gövde Bakımı: Kışa karşı korunmak için sizin sıcak giysiler giydiğiniz gibi, aracınızın da korunmaya ihtiyacı vardır. Bildiğiniz gibi kışın yollar buzlanmaya karşı tuzlanmaktadır. Yol tuzlarının aracınızın metal kısımlarını çürütmemesi, boyasını bozmaması için mümkünse, aracınızı ayda en az iki defa yıkayınız. İyi bir cilalama da gereklidir. Cila yağışla gelen kirleticilerin araç yüzeyine yapışmasını önlemektedir. Aynı kirleticiler lastiklerinize de zarar vermektedir. Onlar için de koruyucu sıvılar satılmaktadır. Kullanarak ömürlerini uzatabilirsiniz. Kışın aracınızın içini de en az bir kez temizleyiniz.
Yardımcı Araçlar: Kış güvenliği açısından taşıtınızda cep telefonu, battaniyeler, ilk yardım çantası, uyarı araçları (ör. ışıldak, reflektör), marş kabloları, kum veya paspas (çekiş için), çekme halatı, tekerlek zincirleri, el feneri, buz kazıyıcı, kar fırçası, küçük bir kürek, eldiven, bot ayakkabı; uzun yolculuklar için ayrıca bir paket mum, bir miktar yüksek enerjili kuru gıda, su, ekstra battaniye ve gerekli ilaçları bulundurunuz
BİSMİLLAH HER HAYRIN BAŞIDIR...

Logged

Çevrimdışı serhat

  • İleti: 1228
    • Profili Görüntüle
Ynt: kış geldi!!!!
« Yanıtla #15 : 14 Ekim 2010, 18:12:26 »
Soğuk havanın, aracın var olan problemlerini daha da kötüleştirdiği ve bu nedenle kış öncesi araçlara koruyucu kış bakımı yaptırılması gerektiği belirtildi.
Koruyucu kış bakımının zorunlu olduğu ifade edilirken, sürücülere, kışın hızlı araç kullanmamaları tavsiye edilerek şu önerilerde bulunuluyor:
Motor Performansı: Normalde çok iyi çalışmayan bir motor, kötü hava koşullarında çok daha zor çalışır veya hiç çalışmayabilir. Motorun zor ilk hareket, bozuk rölanti ve avans ayarı, stop etme, düşük güç gibi sürüş problemleri varsa iyi bir serviste ayarlattırınız. Hava, yakıt, PCV, ve benzeri filtreleri katalogda belirtilen sürelerde (tozlu koşullarda daha da kısa sürelerde) değiştiriniz.
Yakıt: Yakıt sistemindeki nemin donmasını önlemek için, deponuza ayda bir kez bir şişe buz önleyici katık ekleyin. Yakıt deponuzu yarıdan fazla dolu tutun. Bu durum borulardaki donmayı önleyecektir.
Yağ: Motorun yağını ve yağ filtresini katalogda belirtilen sürelerde (genellikle her 5 bin-10 bin km’de bir) değiştiriniz.
Soğutma Sistemi: Soğutma sistemi 2 yılda bir tamamen boşaltılıp yıkanarak tekrar doldurulmalıdır. Soğutma sıvısının seviyesi, durumu ve konsantrasyonunu kontrol ediniz ve eksilmişse ilave ediniz. (Genellikle 50/50 antifriz/su karışımı önerilmektedir.) Motor tamamen soğumadan radyatör kapağını açmayınız. Termostatın çalışıp çalışmadığını, kayışların, kelepçelerin ve hortumların sıkılık ve durumlarını kontrol ediniz veya ettiriniz.
Ateşleme sistemi: İlk harekete geçme zorluklarına karşı ateşleme sisteminizi kontrol ettiriniz.
Cam Silecekleri: Cam sileceklerinizi ve camlarınızı temiz tutunuz. Cam sileceklerinin çalıştığından emin olunuz. Aşınmış, sertleşmiş sileceklerinizi değiştiriniz. Bulabilirseniz, buzlanmaya karşı gelmek için kış silecek lastikleri alınız. Cam sileceği sıvısı deposunu doldurunuz ve sileceklerle far yıkayıcılarınızı kısa bir süre yıkama modunda çalıştırarak tesisatlarının sıvı ile dolmasını sağlayınız. Yeterli miktarda cam silecek suyu stoklayınız. Aracınızda bir de buz kazıyıcı taşıyınız.
Isıtıcı/Defroster: Yolcu konfor ve sürücü görüşünün açık tutulması için, ısıtıcı ve defrosterin iyi durumda olması gerekir. Herhangi bir sorun varsa mutlaka gideriniz.
Akü: Aküleri kışın oldukça zor bir görev beklemektedir. Soğuk motoru çevirmek için çok daha fazla enerji gerekmektedir. Kışa girmeden önce akünüzü kontrol ettiriniz. Zayıfsa şarj ettiriniz veya eski ise değiştiriniz. Sizin yapabilecekleriniz, kutupları ve kablo başlarını tel fırça ile fırçalamak, tüm yüzeyleri temizlemek, bağlantıları sıkmak olabilir. Eğer kapakları açılıyorsa akünün içerisindeki sıvı seviyesini kontrol edebilir, eksikse saf su ekleyebilirsiniz. (Akü sıvısı asitlidir cildinize ve üzerinize sıçramamasına özen gösterin sıçraması halinde derhal bol su ile yıkayın. Akü yüzeyindeki artıklara dokunmayınız, akü ile çalışırken gözlük ve lastik eldiven giyiniz.
Lambalar: Tüm lambaları kontrol ediniz ve çalıştıklarından emin olunuz. Lambaların üzerini kaplayan yol kirlerini ıslak bir bezle temizleyiniz. Görüş azaldığında mutlaka farlarınızı yakınız. Çok kötü görüş koşullarında mümkünse bir kenara park ederek, görüşün iyileşmesini bekleyiniz.
Egzoz Sistemi: Kaçaklara karşı egzoz sisteminizi kontrol ettirin. Gövde ve döşemede küçük delikler olup olmadığını kontrol ediniz. Aracınızı kapalı garajda çalıştırarak ısıtmayınız. Egzoz dumanı ölümcül olabilir. Soğuk hava sadece aracınızda var olan problemleri daha kötü yapacaktır.
Tekerlek ve Lastikler: Lastiklerinizin dişlerinin durumunu kontrol ediniz. Eski lastiklerle kışa girmeyiniz. Aşınmış lastiklerin kışın kullanılması başınıza büyük sorunlar açabilir. Mümkünse kar - kış lastiği kullanınız. Yedek lastiğinizi de kontrol ederek iyi ve hazır durumda olmasını sağlayınız. Lastik basınçlarınızı ayda bir (soğukken) kontrol ediniz.
Fren Sistemi: Frenlerin eşit tuttuğunda emin olunuz. Bir tarafa çekmesi tehlikeli kaymalara sebep olabilir.
Gövde Bakımı: Kışa karşı korunmak için sizin sıcak giysiler giydiğiniz gibi, aracınızın da korunmaya ihtiyacı vardır. Bildiğiniz gibi kışın yollar buzlanmaya karşı tuzlanmaktadır. Yol tuzlarının aracınızın metal kısımlarını çürütmemesi, boyasını bozmaması için mümkünse, aracınızı ayda en az iki defa yıkayınız. İyi bir cilalama da gereklidir. Cila yağışla gelen kirleticilerin araç yüzeyine yapışmasını önlemektedir. Aynı kirleticiler lastiklerinize de zarar vermektedir. Onlar için de koruyucu sıvılar satılmaktadır. Kullanarak ömürlerini uzatabilirsiniz. Kışın aracınızın içini de en az bir kez temizleyiniz.
Yardımcı Araçlar: Kış güvenliği açısından taşıtınızda cep telefonu, battaniyeler, ilk yardım çantası, uyarı araçları (ör. ışıldak, reflektör), marş kabloları, kum veya paspas (çekiş için), çekme halatı, tekerlek zincirleri, el feneri, buz kazıyıcı, kar fırçası, küçük bir kürek, eldiven, bot ayakkabı; uzun yolculuklar için ayrıca bir paket mum, bir miktar yüksek enerjili kuru gıda, su, ekstra battaniye ve gerekli ilaçları bulundurunuz
                ellerinize sağlık :tamamdir
WOLFSBURG STYLE ;)

Çevrimdışı cecoo

  • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Ynt: kış geldi!!!!
« Yanıtla #16 : 15 Ekim 2010, 00:26:49 »
Konuyla alakasız belki ama arkadaşlar su birikintisi olayına girince söylemek istedim.
Yağmur birikintilerine girişlerde araçta olan yavaşlama,tekerleklerdeki ani ve kısa süreli zorlanma,araçtaki yığılma sente atlamaya kadar yol açabilmekte.
Kaza riskinin yanında bunuda dikkate alıp mümkün olduğunca su birikintilerinden uzak durmalıyız :tamamdir

Çevrimdışı beyazbora

  • İleti: 422
  • SELAMLAR...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: WV BORA
  • Şehir: Ordu
Ynt: kış geldi!!!!
« Yanıtla #17 : 15 Ekim 2010, 18:04:11 »
Konuyla alakasız belki ama arkadaşlar su birikintisi olayına girince söylemek istedim.
Yağmur birikintilerine girişlerde araçta olan yavaşlama,tekerleklerdeki ani ve kısa süreli zorlanma,araçtaki yığılma sente atlamaya kadar yol açabilmekte.
Kaza riskinin yanında bunuda dikkate alıp mümkün olduğunca su birikintilerinden uzak durmalıyız :tamamdir

teşekkürler

sente atlamak ne demek?
BİSMİLLAH HER HAYRIN BAŞIDIR...

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: kış geldi!!!!
« Yanıtla #18 : 15 Ekim 2010, 21:39:29 »
teşekkürler

sente atlamak ne demek?
trigerin sente ayarı bozulursa conta patlatır. subapları eğer.
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı cecoo

  • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Ynt: kış geldi!!!!
« Yanıtla #19 : 15 Ekim 2010, 22:53:51 »
trigerin sente ayarı bozulursa conta patlatır. subapları eğer.
:tamamdir