90 derece performansı hava için değil motor bloğun en iyi performansı için geçerlidir.Soğuk motor da performans alınmaz aksine soğuk motorda basarsak kol dahi çıkartabiliriz.Ama hava ne kadar soğuk olursa okadar iyi verim alınır.
Tamam ama motor bloğununda bir ısı değeri var yani 90 da en iyi performans verir ama 110 dan sonra sıkıntıya yol açar conta vs. Ozaman şöyle bir test yapın : Hava filitrenizi söküp bir boru ile motorun en çok sıcak olan yerine eksoz çıkışna yaklaştırın boğaz kelebeğine giden boruyu bakın araç nasıl bygın çalışacak.Aksine o boruyu aracın kaputundan dışşarı çıkartın nasıl şahlanacak aracınız.Eğer araçlar sıcak havayı sevseydi kimse tampon altına açık hava filitresi indirmezdi.Yada turboya intercooler takıp havayı soğutmaya çalışmazdı.
Estağfurullah ben öyle birilerine pek birşey öğretecek kadar bilgiye sahip değilim naçizane bildiğim kadarıyla açıklamaya çalıştım.Forumda daha bilgili arkadaşlar detaylı verilerle açıklarlar olayı